Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fil-størrelse
Fra : Erling Hansen

Dato : 20-06-05 18:55

Jeg kan ikke finde ud af at ændre fil-størrelsen, hverken i iPhoto eller
Adobe. Jeg har et billede som er på 648 Kb - men hvad gør man for at
få det ned på f.eks. 150?
Mvh
Erling

Fra : emj

Dato : 20-06-05 19:01

Erling Hansen skrev:

>Jeg kan ikke finde ud af at ændre fil-størrelsen, hverken i iPhoto eller
>Adobe.

Hvilket Adobeprogram snakker du om.

Hilsen emj

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-06-05 19:09

emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

> Hvilket Adobeprogram snakker du om.
>
> Hilsen emj
Adobe Photoshop Elements 2 (leveret med Canon Canoscan).
eller Adobe Photoshop 7
mvh
Erling

Fra : emj

Dato : 20-06-05 21:35

Erling Hansen skrev:

> Adobe Photoshop 7

Forst resizer du dit billede til den størrelse pixelsxpixels, du skal
bruge og kan så i Photoshop vælge "Save to web", hvor du får
mulighed for at se resultatet af 4 forskellige komprimeringer og kan
vlælge den filstørrelse, du ønsker

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 19:20

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde ud af at ændre fil-størrelsen, hverken i iPhoto eller
> Adobe. Jeg har et billede som er på 648 Kb - men hvad gør man for at
> få det ned på f.eks. 150?

Første punkt er at lave det i den rigtige størrelse.
Til visning på PC eller web er 800-1000 pixel mere end rigeligt på længste
side.
Så resize.
Dernæst komprimer jpg passende.ca. 4-5 = middel helt fint. Så er de fleste
billeder omkring de 100k.
Gert

Fra : Brian Lund

Dato : 20-06-05 20:28

> Jeg kan ikke finde ud af at ændre fil-størrelsen, hverken i iPhoto eller
> Adobe. Jeg har et billede som er på 648 Kb - men hvad gør man for at
> [...]

Jeg bruger paintshop pro...

Jeg går ud fra at du skal bruge billederne på eks. fotokritik?
Først formindsker du billederne til en passende størrelse, eks. 1000*x
pixels
Derefter gør du det at når du skal gemme billedet ændrer du på hvor hårdt du
vil komprimere billedet, jeg har ingen anelse om hvordan man gør det i andre
programmer, men det gælder om at have billedet mindst muligt komprimeret
:) - Og så ellers sørge for at fil-størrelsen passer...

Brian

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-06-05 22:45

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Jeg kan ikke finde ud af at ændre fil-størrelsen, hverken i iPhoto eller
> Adobe. Jeg har et billede som er på 648 Kb - men hvad gør man for at
> [...]

Tak for de gode råd. Jeg fandt ud af det! Heureka.
Mvh
Erling