Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon vidvinkel
Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-05 15:24

Har længe overvejet en 20 eller 24 mm. som standard til min D70. Hvilken
(ældre)AF foreslår du ? Egentlig behøver den ikke være AF, blot den kan
lysmåle (eks. AI-P ifgl. bythom)
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-06-05 15:41

Ole Larsen wrote:
> Har længe overvejet en 20 eller 24 mm. som standard til min D70. Hvilken
> (ældre)AF foreslår du ? Egentlig behøver den ikke være AF, blot den kan
> lysmåle (eks. AI-P ifgl. bythom)

Jeg har en Nikon 20mm / 2.8 (AF) holdenden, som jeg kun sjældent bruger.
Den er i pwerfekt kondition. Men desværre må vi jo ikke handle i denne
gruppe

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-05 16:11

Bo Bjerre skrev:

> Jeg har en Nikon 20mm / 2.8 (AF) holdenden, som jeg kun sjældent bruger.
> Den er i pwerfekt kondition. Men desværre må vi jo ikke handle i denne
> gruppe
>
> Bo //
Og det kunne vi aldrig finde på når det nu skal ske på d.m.p.f

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-06-05 21:10

In article <42b6d170$0$75056$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Har længe overvejet en 20 eller 24 mm. som standard til min D70. Hvilken
> (ældre)AF foreslår du ? Egentlig behøver den ikke være AF, blot den kan
> lysmåle (eks. AI-P ifgl. bythom)

Hvis det er fordi det skal være vidvinkel vil jeg anbefale 20 fremfor
24. Jeg har selv af 20 AF-D som jeg er meget begejstret for. Med 1.5x
crop-factor er 24 mm tæt på kanten af vidvinkel.

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-05 21:25

Steen Larsen skrev:

> Hvis det er fordi det skal være vidvinkel vil jeg anbefale 20 fremfor
> 24. Jeg har selv af 20 AF-D som jeg er meget begejstret for. Med 1.5x
> crop-factor er 24 mm tæt på kanten af vidvinkel.

Ja - 28 mm. var i årevis min favorit. Men de 35 mm. ækviv. min powershot
giver går også fint. Så det er lidt et spørgsmål om kvalitet vs. pris og
fysiske størrelse.
Min henvendelse gik lidt på erfaringer på området kvalitet især.

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-06-05 21:45

In article <42b72627$0$564$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]
> fysiske størrelse.
> Min henvendelse gik lidt på erfaringer på området kvalitet især.

Jeg kan ikke sige så meget om 24mm men den 20mm jeg har er af rigtig god
kvalitet og har en fantastisk farvegengivelse som du sikkert vil se
andre skrive om den. Om den er den ekstra kost værd i forhold til 24mm
på billedkvalitet alene kan jeg ikke sige. For mig var den men det var
også i kraft af den større brændvidde. 24mm er lidt mindre/lettere.
På photosig er der en omfattende review-database hvor brugere beskriver
deres oplevelse med udstyr.