Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flyere fra Karup
Fra : Kenneth K.

Dato : 20-06-05 13:30

Jeg var i weekenden en tur i Karup for se kigge fly på den særlige
spotterdag. Er ikke vildt fly interesseret, men kan dog (stadig) genkende
en del fly efter at have terpet alt for meget flykending i forsvaret... :)
Kom dog også mest fordi det var en undskylding for at komme lidt ud og
skyde nogle anderledes billeder. så her kommer en lille serie fra dagen:

Der kom omkring 300 personer til spotterdagen. Vi blev delt op i hold af
50 personer og bagtroppen blev dannet af to betjente fra politi
hjemmeværnet. De flyinteresseret var ikke videre begejstret for "nattøjet"
på flyene.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_12.jpg

"Gå ikke tættere på end afspæringen" - Nej, ok. Her var ingen afspæring
(endnu) så man kunne gå rigtig tæt på :)
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_1.jpg

Vi var heldige at komme ud til startbanen lige da en italiensk MIG29 blev
klargjort til at gå på vingerne. Det var ret interessant at se hvordan
_det_ foregår.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_6.jpg

Det var vist en spændende dag for alle parter. Her knipser en medhjælper
et billede af piloten.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_5.jpg

Sådan en MIG29 er sgu stor, det er nok ikke klogt at stå for tæt når
motorerne kører...
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_9.jpg

Maskineriet startet og næsten klar til at rulle. Nu sker det snart.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_11.jpg

Klar til at køre ud på startbanen.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_8.jpg

Swiss Air Force PC-7 Team finpusede deres show inden til den store dag. De
har en mand på jorden til at se evt. fejl som piloten ikke selv opdager.
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_3.jpg
http://pinx.dk/tmp/files/airshow_4.jpg

Kritik, ris/ros, ævl og kævl er velkommen :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : lg

Dato : 20-06-05 13:40

"Kenneth K." skrev:
> Vi var heldige at komme ud til startbanen lige da en italiensk MIG29 blev
> klargjort til at gå på vingerne.
> Kritik, ris/ros, ævl og kævl er velkommen :)

Det var en ungarsk MIG29

mvh
Lennart

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 13:48

"lg" <lg--take-this-out--@io.dk> wrote in message

> Det var en ungarsk MIG29

Så forstår jeg det bedre, et NATO land med et Warshawapagt fly ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-06-05 13:52

Også skrev Vollert
> "lg" <lg--take-this-out--@io.dk> wrote in message

> Så forstår jeg det bedre, et NATO land med et Warshawapagt fly ?

Ja da Tyskland F.eks.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 13:58

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Også skrev Vollert

> Ja da Tyskland F.eks.

Må vel så være arvet fra Østtyskland ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-06-05 14:40

Også skrev Vollert

> Må vel så være arvet fra Østtyskland ?

Ja ja men alligevel

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 15:00

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Også skrev Vollert

> Ja ja men alligevel
> --
> Hilsen Martin.
> http://home19.inet.tele.dk/vollert

Jeg var også derude sammen med Povl H. Pedersen, og vi fik taget en
forrygende bunke billeder. Her er lige nogle enkelte fra min dag.
http://claus.1go.dk/pics Jeg har ikke oprettet et billedarkiv noget sted på
Internettet endnu, men det kommer jo nok engang. Indtil da må I altså tage
til takke.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Erik W.

Dato : 20-06-05 15:21

"Claus Petersen" i news:42b6cbf7$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> Internettet endnu, men det kommer jo nok engang. Indtil da må I altså tage

Fede billeder. Den "en af de ældste jet" er en De Havilland Vampire
http://www.nzwarbirds.org.nz/vampire1.html I modsætning til Tyskerne og
Amerikanerne satsede englænderne i starten på centrifugal turbiner som er
korte og klumpede, hvilket gav nogle alvorlige formgivnings-problemer på
fly. Vampire'erens besynderlige udseende er et resultat af bestræbelserne på
at løse nogle af centrifugal-jettens designproblemer.

Vampire'ern nåede aldrig at komme i tjeneste under 2. verdenskrig, hvor den
sikkert ville have haft stor succes. Det var en fin maskine, og den blev
brugt i flere årtier som træningsfly i store dele af verden.

Mvh Erik

Fra : J K Hansen

Dato : 21-06-05 14:41

--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-06-05 15:34

In article <42b818d5$0$726$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, J K Hansen wrote:

> Og de er så vidt jeg ved skrottet...MIG 29'erne altså. De er alt for dyre i drift...
du må iukke svare efter din signatur der starter med -- for så klipper
ordentlige newsreaders dit svar væk.

MIG-29 er ikke dyr i drift, det er de vestlige fly derimod, som er
designet til at holde en industri i live. Men MIG-29 har til gengæld en
ret kort budgeteret levetid.

Fra : Kenneth K.

Dato : 20-06-05 16:06

On Mon, 20 Jun 2005 14:40:15 +0200, lg <lg--take-this-out--@io.dk> wrote:

> Det var en ungarsk MIG29

Tak for rettelsen, Lennart. Kan godt se at kokarden ikke passer på
Italien... :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Erik W.

Dato : 20-06-05 15:30

"Kenneth K." skrev i news.ssn4zncv8jage9@kk...

De andre billeder er okay, - men disse to billeder er spændende.

> http://pinx.dk/tmp/files/airshow_3.jpg

Her kunne jeg måske godt tænke mig at flyene var i fokus og observatøren var
ude af fokus. Den tiltede komposition bevirker at det bliver flyene der
bliver hovedmotivet, og derfor bør det også være dem der er i fokus.

> http://pinx.dk/tmp/files/airshow_4.jpg

Skidegodt billede - kunne simpelthen ikke være bedre.

Mvh Erik

Fra : Kenneth K.

Dato : 20-06-05 16:01

On Mon, 20 Jun 2005 16:30:07 +0200, Erik W. <erik.w@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> ude af fokus. Den tiltede komposition bevirker at det bliver flyene der
> bliver hovedmotivet, og derfor bør det også være dem der er i fokus.

Enig, fokus på flyene havde nok været bedre, men det er jo nemt at være
bagklog og det gik så stærkt derude.

> Skidegodt billede - kunne simpelthen ikke være bedre.

Tak tak, det er også min favorit.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : jesper outzen

Dato : 20-06-05 16:32

Kenneth K. wrote:

> Swiss Air Force PC-7 Team finpusede deres show inden til den store dag.
> De har en mand på jorden til at se evt. fejl som piloten ikke selv
> [...]

Hej
jeg kan godt lide disse to billeder. De er anerledes end andre
flybilleder idet du har fået flynørden med. Bare synd at dybskarpheden
er så dårlig.
jesper 0

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-06-05 16:43

In article <42b6dfa5$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, jesper outzen wrote:

> Hej
> jeg kan godt lide disse to billeder. De er anerledes end andre
> flybilleder idet du har fået flynørden med. Bare synd at dybskarpheden
> er så dårlig.

Specielt på 4'eren er det da med til at placere fokus. Hvis begge dele
var skarpe havde det set mere mislykket ud.