Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Rejser
Fra : Yildizhan

Dato : 20-06-05 12:38

Jeg skal på ferie i tyrkiet. Jeg har hørt at man skal have sit kamera eller
videokamera indskrevet i sit pas. Og man skal også have sine kvitteringer
med. Men problemet er at jeg er lige flyttet i ny bolig og kan simpelthen
ikke finde dem.

Jeg har da selv taget til tyrkiet flere gange med 1 analog kamera og 1
digital kamera og et videokamera. Og da havde jeg da ingen problemer med ind
og udrejse.

Er der kommet nye regler ??

Hvad er jeres erfaringer ??

På forhånd tak

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 12:42

"Yildizhan" <yildizhanxx@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> med. Men problemet er at jeg er lige flyttet i ny bolig og kan simpelthen

Hvis du betragter dem som dine børn så ja, ellers ikke.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pastilboern/

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 12:58

> "Yildizhan" <yildizhanxx@ishoejby.dk> wrote in message
> eller
>
> Hvis du betragter dem som dine børn så ja, ellers ikke.
>
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pastilboern/

Er der ikke noget med at børn selv skal have pas nu??? Er det ikke lige
blevet lavet om?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Holst

Dato : 20-06-05 13:10

Claus Petersen wrote:

> Er der ikke noget med at børn selv skal have pas nu??? Er det ikke lige
> blevet lavet om?

Jo, børn skal i dag have eget pas, og de kan ikke længere blive
indskrevet i forældrenes pas. Har dine børn ikke eget pas, men er
indskrevet i dit, så behøver du ikke nødvendigvis farte op på
paskontoret i morgen. Det er fortsat muligt til rigtig mange lande at
tage af sted med børnene indskrevet i forældrenes pas. Men til rejser
til enkelte lande er det nødvendigt med eget pas til barnet. Det kan du
sikkert læse mere om på politi.dk eller um.dk.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-06-05 13:27

Holst wrote:
> Det kan du sikkert læse mere om på politi.dk eller um.dk.

Ja

Det var netop det, som den angivne link handlede om.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-06-05 13:37

Det er kun rigtigt hvis du rejser udelands (læs uden for EU). Der har på
Udenrigministeriets hjemmeside været nogle EU lande hvor det blev anbefalet
at børn havde eget pas, men det er nu fjernet.

Du kan på politiets hjemmeside selv chevke om det gælder for det land du
skal til: http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/boernepas.htm

Mvh. Henrik