Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
B funktion på SLR
Fra : Claus Bjerre

Dato : 20-06-05 09:40

det jeg egentligt vil vide om der på Canon 350D og Nikon 70D er en "b
funktion"? (for en sikkerheds skyld: med b funktion mener jeg evig
lukkertid)

er der det på nogen af dem?

/Jacob Bjerre

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 20-06-05 09:46

> det jeg egentligt vil vide om der på Canon 350D og Nikon 70D er en "b
> funktion"? (for en sikkerheds skyld: med b funktion mener jeg evig
> lukkertid)
>
> er der det på nogen af dem?

Ja, der er en "bulb" funktion når man kører helt manuelt. Man holder
udløseren nede for at åbne, og kameraet lukker først når man slipper. (D70
that is)

vh Simon

Fra : Kenneth K.

Dato : 20-06-05 10:45

On Mon, 20 Jun 2005 10:45:39 +0200, Simon Tved Bakken
<simon@snyd.tvedbakken.xx> wrote:

> Ja, der er en "bulb" funktion når man kører helt manuelt. Man holder
> udløseren nede for at åbne, og kameraet lukker først når man slipper.
> (D70
> that is)

Bruger man fjernbetjening bliver det noget nemmere da man ikke behøver at
holde knappen nede. Man trykker en gang for at åbne lukkeren og trykker
igen for at lukke. Det svarer til T-funktionen på nogle filmkameraer så
vidt jeg har forstået. Max. eksponeringstid er dog stadig 30 min. på D70
så helt uendelig/evig er det ikke.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 09:50

Claus Bjerre wrote:
> det jeg egentligt vil vide om der på Canon 350D og Nikon 70D er en "b
> funktion"? (for en sikkerheds skyld: med b funktion mener jeg evig
> lukkertid)

Du får nok ikke mange eksponeringer med en evig lukketid mener du bulp?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-06-05 09:50

Claus Bjerre wrote:
> det jeg egentligt vil vide om der på Canon 350D og Nikon 70D er en "b
> funktion"? (for en sikkerheds skyld: med b funktion mener jeg evig
> lukkertid)
>
> er der det på nogen af dem?

Begge har bulb. Se en specifikationssammenligning her:
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70versusRebelXT.shtml

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen