Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billigt stof til softboks?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-05 15:59

Hey

Hvis man skal lave en discount softboks, hvilket stof eller materiale skal
man så vælge?

Det er til flash, så der er ingen problemer med varme. Jeg formoder, at det
er det bedste, hvis materialet er blankt, så det bedre tilbagekaster lyset
eller hvad?

Skal det være hvidt eller sølv?

Da det er noget, som skal laves for små midler, skal det altså ikke være
noget af det dyre, som professionelle bokse eller paraplyer er lavet af. Er
det evt nogen som har nogle link til den slags hjemmelavede bokse med flash?

Claus

--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : Peter Holm

Dato : 19-06-05 21:10

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> være noget af det dyre, som professionelle bokse eller paraplyer er
> lavet af. Er det evt nogen som har nogle link til den slags

hey claus
jeg har selv ledt og ledt uden held.
Når du snakker softbox skal stoffet jo gennemlyses og ikke reflektere,
derfor skal det vel næppe være blankt.
Når jeg har spurgt i stofbutikker, har de altid rynket brynene og mumlet
ordet 'pilotnylon' som deres bedste bud. Men ingen af butikkerne har kunnet
fremvise noget der rigtigt duede. Jeg tror man laver drager i netop
pilotnylon, så måske man skal ha' fat i en drage-nørd.
Sig endelig til, hvis du finder en god løsning.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 19-06-05 21:16

> Sig endelig til, hvis du finder en god løsning.

kom lige i tanke om noget....
Jeg har før overvejet om man kunne bruge et bruseforhæng. De der af tyndt
man kan smide i vaskemaskinen - sådan et i helt hvid. Det kan da ikke koste
mange kroner i IKEA.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 21:42

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>fremvise noget der rigtigt duede. Jeg tror man laver drager i netop
>pilotnylon, så måske man skal ha' fat i en drage-nørd.

Jeg ved ikke om jeg kan kaldes dragenørd, men jeg har da syet drager, og er
medlem af både Randers Drageklub og Dansk Drageklub

Det stof man som regel bruger nu om dage kaldes enten spilerdug eller på engelsk
bruges ripstop-nylon.

Spilerdugen får i en del tykkelser/vægte men har altid nogle lidt kraftigere
tråde med ca. 4 til 10 mm. mellemrum. Og den findes i en del "hvide" farver.

Stoffet kan bl.a. købes ved http://dragebix.dk/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-05 22:32

Claus Tersgov wrote:
> Hvis man skal lave en discount softboks, hvilket stof eller materiale skal
> man så vælge?

En ny koster original koster 59€.

http://tinyurl.com/d5txl

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Peer K

Dato : 20-06-05 21:00

Thomas Schreiber wrote:

> En ny koster original koster 59€.
> http://tinyurl.com/d5txl

Nu burde jeg måske læse din signatur en gang til før jeg svarer, men nu
var det en softbox og ikke et lystelt.

Havde du derimod sendt et link til f.eks.
http://obt.dk/micro_softbokse_.htm havde det nok være mere passende.

Men nu var spørgsmålet heller ikke hvor man kan købe en billigt, men
derimod hvilket materiale man skal vælge. En discountløsning kunne være
at lave en ramme og bruge bagepapir.

> - The best way to kill a troll, is to ignore him.

Glemte vist

--
Peer K