/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Sorte dyr
Fra : Kim


Dato : 18-06-05 18:03

NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
)

Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
De skal ta's med et Canon 350D.

Mvh, Kim



 
 
J. Jørgensen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 18-06-05 19:02


"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
news:42b453b5$0$39017$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
> )
>
> Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
> Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
> svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
> De skal ta's med et Canon 350D.
>
> Mvh, Kim
>
>
Hej Kim
Hvis du bruger punkt fokusering og metering skulle du kunne få et billede,
der eventuelt skal rettes en smule med PS.
hilsen
Jørgen



Søren Hjelholt (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 18-06-05 19:24

"Kim" <No@money.dk> wrote in news:42b453b5$0$39017
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk in dk.fritid.foto:

> NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
> )
>
> Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
> Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
> svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
> De skal ta's med et Canon 350D.
>
> Mvh, Kim
>
>

Problemet opstår når der er for står kontrast mellem det sorte og typisk en
lys baggrund
Som Jørgen skriver så er spot måling af lyset en mulighed, eller du kan
vælger at overeksponere billedet.
Har selv taget billeder af en sort hund i sne, ved at overeksponere, det
bliver godt med hensyn til pelsen på hunden, men sneen bliver så natuligvis
helt hvid og uden konturer.

/Søren Hjelholt

Toke Eskildsen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 18-06-05 19:46

Kim wrote:

> Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
> Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er
> enormt svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
> De skal ta's med et Canon 350D.

Jeg kender ikke kameraet, men nogen kameraer kan tage tre eller flere
billeder i rap med forskellig eksponering. Så kan du bagefter sætte
delene sammen i et maleprogram.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Ole Larsen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-06-05 20:07

Kim skrev:
> NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
> )
>
> Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
> Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
> svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
> De skal ta's med et Canon 350D.
>
> Mvh, Kim
>
>
Spotmål på sorte og underekspon 1-3 bl. Så bliver sorte fint, men
omgivelserne...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Knud Bonke (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Knud Bonke


Dato : 19-06-05 04:44


"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse news:42b453b5$0$39017$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
: NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
: )
:
: Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
: Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
: svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
: De skal ta's med et Canon 350D.
:
: Mvh, Kim
:
:

Brug udfyldningslys med din flash, tæt 'å kan du udmærket bruge den indbyggede.
Så kan du både få dyret (!) og omgivelserne korrekte.
mvh Knud



Simon Nielsen (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Simon Nielsen


Dato : 20-06-05 12:17


"Kim" <No@money.dk> wrote in message
news:42b453b5$0$39017$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> NEJ...Det har ikke noget med folk af fremmed herkomst at gøre !!!
> )
>
> Men hvordan man griber det an, når man vil fotografere sorte dyr.
> Det drejer sig dels om en hund og dels en hest. Den sorte pels er enormt
> svær at få til at ta' sig ordentlig ud.
> De skal ta's med et Canon 350D.

Vigtigt er om du tager indendørs eller udendørs, udendørs skal der bare være
let overskyet så får du et fremragende billede med punktfokusering.
Indendørs er det straks sværere, når man blitzer direkte på skinner de
fedtede hår i pelsen stærkt tilbage og det betyder at man får hele hvide
områder i en sort pels. Vigtigt er at dyret skal være nyvasket , så så lidt
som muligt kan få pelsen til at skinne oveni skal du nok bounce blitzen, op
i loftet og have en reflektor liggende på gulvet. Så får du et blødt lys og
en ensfarvet pels.

Mvh
Simon



Kim (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 21-06-05 15:09

Takker mange gange for de gode råd.
Jeg vil forsøge mig lidt frem, og se om ikke jeg kan opnå
et brugbart resultat.

Mvh, Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste