hvad skal jeg gøre?
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 18-07-05 14:30

Da jeg kom hjem idag sad der en lille sølle hvid kat, i på svalegangen, og
miavede noget så sølle. Jeg kunne bare se at den har nogle store sår på
halsen og på den ene side. Jeg ved ikke om den er vild, men den er meget
kælen og jeg har tit kælet for den når jeg har set den.

Hvad skal man gøre med sådan en kat? skal jeg bare lade den være ? Jeg ved
jo ikke om der er nogen der ejer dem og den bare render rundt, og jeg har så
ondt af den lille kat.

Fra : maz

Dato : 18-07-05 15:16

Elsebeth Frederiksen wrote:
> [...]
> nogle store sår på halsen og på den ene side. Jeg ved ikke om den er
> vild, men den er meget kælen og jeg har tit kælet for den når jeg har
Lille stakkel :(

> Hvad skal man gøre med sådan en kat? skal jeg bare lade den være ?
> Jeg ved jo ikke om der er nogen der ejer dem og den bare render
> rundt, og jeg har så ondt af den lille kat.
Ring til den nærmeste dyreværnsorganisation og sig du har fundet en kat uden
ejer eller mærkning og at du vil komme ind og aflevere den. At den har sår
på halsen og skal behandles. De fleste organisationer har desværre ikke
tlf-tider efter kl 15/16, så du må vente til i morgen.

Bor du i Storkøbenhavn skal du tage katten (helst i en transportkasse) med
på politistationen (Station 1 på Halmtorvet) og aflevere den,- som en
bortkommen og syg kat. De kører den til Dyreværnet i Rødovre, hvor den
bliver behandlet, fremlyst og evt. videreformidlet. Det er gratis.

Alternativt, hvis den er meget dårlig, må du ringe til Falck - døgnet rundt,
der tager sig af tilskadekomne dyr. De indleverer katten til nærmeste
dyrehospital, der sørger for videre behandling og (oftest, desværre)
aflivning. Du kan evt. selv ringe og følge op på behandlingen.

Har du mulighed for at undersøge katten, så er det det bedste. Du kan give
den lidt vand og om muligt rense sårene (bare med alm. lunken, gerne kogt
vand). Giv den evt. lidt mad i aften og hør naboerne om de kender til den,
eller dens ejere.
Har den ejer, bring da katten til ejeren. Vil denne ikke behandle sin kat
(det SKAL vedkommende), så indlevér den til nærmeste dyrehospital elelr ring
til politiet.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 18-07-05 16:25

"Ja nu er den altså væk. jeg skulle bare op i lejligheden og sætte mine
indkøb, og da jeg kom tilbage var den væk. jeg har lige været ude at lede
efter den, men den er her altså ikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-07-05 18:51

Elsebeth Frederiksen wrote:
> "Ja nu er den altså væk. jeg skulle bare op i lejligheden og sætte
> mine indkøb, og da jeg kom tilbage var den væk. jeg har lige været
> ude at lede efter den, men den er her altså ikke

hvis du ser den igen, kan du prøve at se om du kan komme i kontakt med den
og finde ud af om den er øremærket, eller bærer halsbånd.... hvis det er
tilfældet kan du prøve at se om du kan finde frem til ejeren.....
det er nok dit bedste bud umiddelbart....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på