Batteri "sveder" ?
Fra : Miv

Dato : 18-07-05 07:37

Batteriet på vores "nye" avensis sveder ? Nogen der kender til problemet som
kan forklare mig hvorfor, skal det skiftes ?
ps: Hvis nogen læser dette og har forstand på avensis, så tjek lige
nedenstående indlæg ang. resonans i avensis !!

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 08:07

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Batteriet på vores "nye" avensis sveder ?

Sveder, hvorfra, hvordan ser du det ?. Bobler&syder fra batt.?, for så kan
det være fordi der bliver overladet på det, pga. laderegulatoren er defekt.
Hvis pærerene springer tit, er den "sikker". Eller hvis det er et gl.dags
med propper, er det måske blevet overfyldt, så der løber syre ud af et
overløb, fx hver gang du drejer. Det er prøvet at en lærling misforstod
niveaumærkerne, og fyldte for meget på :(.

Fra : Miv

Dato : 18-07-05 08:47

Nej det bobler og syder ikke, men der lå forleden lidt syre på toppen a'
batteriet ? lugtede ihvertfald sådan.
Har kun haft bilen i 2 uger og den har lige før jeg fik den, været igennem
det store serviceeftersyn, og jeg har ikke lagt mærke til om det har lagt
der siden jeg fik bilen.
ps: kender du noget til resonans i biler, ved bestemte omdrejningstal ?
Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 09:58

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Nej det bobler og syder ikke, men der lå forleden lidt syre på toppen a'
| batteriet ? lugtede ihvertfald sådan.

Jeg har aldrig bemærket en særegen lugt, men smag ;). Det er jo ikke værre
end cola, faktisk bedre-for der er ikke sukker i; dyp fingerspidsen i
dråben, og sut på den, hvis det "bider" i tungen eller et sår på fingeren,
ER det syre ;).

| Har kun haft bilen i 2 uger og den har lige før jeg fik den, været igennem
| det store serviceeftersyn,

Det var også da min nye bil var til rutine-check, den læling toppede batt.
op :(. Er det et gl.dags med propper, eller et nyt idiot-sikret et uden?.
Hvis den er købt hos en forhandler, så du har reklamationsret, ville jeg nok
lige runde ham.

| ps: kender du noget til resonans i biler, ved bestemte omdrejningstal ?

J, men ikke i en Tojoda. Det handler om at etellerandet går i sving v. et
bestemt omdr.tal, det etellerandet skal du bare finde og dæmpe enten ved at
gøre tungere m. fx. blygummi, eller isolere med fx. skumgummi.

Fra : Miv

Dato : 18-07-05 10:19

det er med gammeldags propper, han si'r ved toyota at det lige er ble'et
efterfyldt, og det varme vejr kan ekspandere syren lidt !!

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 10:31

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| det er med gammeldags propper, han si'r ved toyota at det lige er ble'et
| efterfyldt, og det varme vejr kan ekspandere syren lidt !!

Bull shit, så har de snotskovle fyldt for meget på. Det er en glimrende
lakfjerner, kan jeg sige, godt Skodaaen er galvaniseret neden under :(. Vask
med sæbe, det er basisk og neutralisere syren, rundt om batt.( og helst
under).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-07-05 19:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> med sæbe, det er basisk og neutralisere syren, rundt om batt.( og helst

Der er en plasticbakke med afløb til jorden, originalt under batteriet i
Carina-E så mon ikke der også er det i Avensis?

Mvh
Roberto