Forsikring af bil
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-07-05 17:29

Hej,

Spørgsmålet har sikkert været oppe og vende mange gange, men da jeg er ny i
gruppen forsøger jeg :0)

Jeg er 25 år (bliver 26 i år) og har haft bil siden jeg var 19 år, men
forsikringen har aldrig stået i mit eget navn.... og derfor har jeg svært
ved at få en bilforsikring som jeg har råd til - eller rettere sagt lyst til
at betale for..... (har også været mit problem tidligere). Jeg synes at
20.000 er i overkanten for det.....

Det skal siges, at jeg aldrig har haft skader på mine to biler, som begge
har været nyere biler.

Er der nogen som har været i samme situation som mig og evt. har et godt råd
?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?
Det skal være både ansvar og kasko.

Hilsen
Tine

Fra : ena

Dato : 16-07-05 17:47

Tja det problem har vi alle vel været i - køb en billig lille bil - hav kun
ansvar de første 5 år - det er den eneste måde jeg kender.

Betalte 5000,- helårligt i 84 for min 127!er som ny billist betaler 6000,-
for ansvar + kasko på min 320èr i sag - der er kun en vej og det er at
optjene ancinitet

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 18:02

> [...]
> råd
> ?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Find en kæreste der er i GF og er elitebilist, ring og sig det til dem, så
får du også en forsikring til elitebilist priser.

--
Tom

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-07-05 18:43

> Find en kæreste der er i GF og er elitebilist, ring og sig det til dem, så
> får du også en forsikring til elitebilist priser.
>
> --
> Tom

Jeg tror ikke at min kæreste vil blive så glad for det.......men værd at
overveje ;0)

Surt at man enten er nødt til at køre i en skod bil, som man ikke kan være
sikker på starter om morgen - eller er nødt til at finde en ny kæreste for
at få en forsikring som er til at betale..... ;0)

Tine

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-07-05 08:32

> [...]

>sikker på starter om morgen - eller er nødt til at finde en ny kæreste for
>at få en forsikring som er til at betale..... ;0)

Så køb et bilmærke, hvor der er fordelagtige
forsikringsbetingelser (Hyundai, Skoda, Peugeot etc.)

Jeg gav som 31-årigt hankøn uden anciennitet 7700 kr. for kasko
uden bonustab (selvrisiko 11800 kr) for en Hyundai Getz 1,3.
Den starter hver gang og så er der 3 års garanti uden
km-begrænsning.

Den fidus med kæresten duede ikke, da jeg ikke har råd til sådan
en. *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 16-07-05 18:45

Kender en som fik GF til at lave hende til elite fra start. Fortalte at
hendes samlever havde 2 biler og da hun i den periode han havde 2 biler,
boede på adressen, måtte hun være bruger af bil 2. Selv fik jeg ancienitet
ved abre at have overført penge til min svigerfars konto som stod som ejer
af den bil jeg var bruger af. Samme princip som hende jeg kendte (min
svigermor har ikke kørekort, så hun kunne jo ikke være den logiske bruger af
bilen)

Få GF, kør skoda favorit på ansvarsforsikring... Det er billigt

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 16-07-05 18:51

> [...]
> råd
> ?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Jeg kan kun sige en ting -- så kan du lære det !!.

Ja det lyder hårdt, men går man den rigtige vej med forsikring, så betaler
det sig i længden. Jeg er fuldt ud klar over det er nogen meget dyre år når
man er nybegynder, men der er jo statistikken der fortæller hvor i
aldersgrupperne skaderne er hyppigst. Jeg vil så til de unges forsvar sige,
at præmien _burde_ også være højer for gamle bilister, hvor hyppigheden af
skader stiger igen. Hvorfor den ikke er det, er nok fordi, hvis _et_ selskab
hæver prisen for dem, så flytter de til et andet, uanfægtet de måske har
haft det samme selskab i 40-50 år.

Jeg ved jeg kan få ørerne i klemme for dette indlæg, men det er altså min
mening.

Jesper

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 16-07-05 20:30

Næh.. helt enig :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 19:04

> [...]
> råd
> ?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Mit råd er: At bruge nogle af de penge du har lagt til side, mens du har
kørt forsikring i en andens navn på din egen bil, til at betale den
svimlende præmie som du nu bliver afkrævet.

Vi er alle startet et sted, jeg gav svimlende 8000 om året i forsikring på
min første motorcykel i 1987.
Jeg kan så nu nyde godt af at jeg aldrig har haft andre til at forsikre mine
køretøjer.

Eneste alternativ er vel at starte op i noget der ikke kræver kasko hvis
ikke man kan/vil betale.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Christian

Dato : 16-07-05 19:15

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 20.000 er i overkanten for det.....
>
> Det skal siges, at jeg aldrig har haft skader på mine to biler, som begge

hmm..det er jo forsikrings svindel, så se hellere at få bidt i det sure
æble, få et par tilbud og vælg det billigeste..

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-07-05 19:34

Hej,

On Sat, 16 Jul 2005 18:29:17 +0200, "Tine Kristiansen"
<Nukleuz@mail.dk> wrote:

> [...]
>at betale for..... (har også været mit problem tidligere). Jeg synes at

Surt, men det har aldrig været nogen hemmelighed at man IKKE tjener
accienitet ved at lave forsikringsfusk som du beskriver der.

> [...]
>
>Er der nogen som har været i samme situation som mig og evt. har et godt råd
>?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Flyt til Sverige Min præmie blev sat ud fra min alder, hvor længe
jeg havde haft kørekort, om jeg havde haft nogen skader inden for de
sidste 3 år og så selvsagt bopæl. 30 år, kørekort siden jeg var 18,
betaler cirak 7000 dkk/år for fuld kasko+friskade ved
parkeringsskader/hærværk på min bmw 530dA Jeg skulle ikke
dokumentere noget som helst.

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 19:54

Lars Knudsen <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in

> Surt, men det har aldrig været nogen hemmelighed at man IKKE tjener
> accienitet ved at lave forsikringsfusk som du beskriver der.

Det har du helt ret i.

Grunden er jo mange gange at man dengang slet ikke _havde_ råd til kasko i
eget navn, hvor man måske har det nu selvom prisen er den samme - man
ærgrer sig bare over den høje pris, men forskellen er at man nu _har_ råd.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-07-05 20:24

Hej,

On 16 Jul 2005 18:54:29 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

> [...]
>eget navn, hvor man måske har det nu selvom prisen er den samme - man
>ærgrer sig bare over den høje pris, men forskellen er at man nu _har_ råd.

Nemlig. Så derfor startede jeg med en bovlam Ford Fiesta - det var
stadig dyrt, men jeg havde da råd til at forsikre den

Men bliver man "forvent" med større bil/motor på en andens forsikring
og så pludselig vil have det forsikret *selv* - ja så er det at man
får lov at betale eller må krybe ned i størrelse!

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 21:10

> Hej,

Hej,

> Nemlig. Så derfor startede jeg med en bovlam Ford Fiesta - det var
> stadig dyrt, men jeg havde da råd til at forsikre den

Sådan en startede jeg også med LOL.

Jeg havde dog ikke råd til at forsikre den, da jeg allerede dengang
havde en lidt stram økonomi og jeg blev hurtigt forvent til nyere og
hurtigere biler og det blev det jo ikke just billigere af.

Jeg står så i dag med det "problem" at jeg skal give kassen for en
forsikring. Det skulle jeg jo også dengang men forskellen er bare at jeg
i dag har råd, selvom det er trælse summer hvor jeg dengang slet ikke
havde pengene til det.

Det var også det jeg kalkulerede med - jeg så og sige flyttede årstallet
fra hvor jeg vil starte med at betale i eget navn = nu.

Så i mit tilfælde er det helt bevist og intet er kommet som en
overraskelse. Jeg sagde til mig selv: "Martin, den præmie tager vi om
nogle år, så har du bedre råd".

> Men bliver man "forvent" med større bil/motor på en andens forsikring
> og så pludselig vil have det forsikret *selv* - ja så er det at man
> får lov at betale eller må krybe ned i størrelse!

Yes :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Michael

Dato : 17-07-05 07:12

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Så i mit tilfælde er det helt bevist og intet er kommet som en
> overraskelse. Jeg sagde til mig selv: "Martin, den præmie tager vi om

Som det har været nævnt, så er der tale om forsikringssvindel. Nu havde du
heldigvis ingen uheld, men var du kommet til at invalidere nogen, ja så
kunne du have risikeret at skulle slippe er par millioner i erstatning til
ofret, da forsikringsselskabet ikke dækker en pind ved svindel.

Der ER derfor ingen anden udvej end at købe en lille billig bil og evt.
nøjes med ansvar.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 22:08

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig. Så derfor startede jeg med en bovlam Ford Fiesta - det var
> stadig dyrt, men jeg havde da råd til at forsikre den

Det gjorde jeg også
2048 kr / år i ansvar for en fiesta

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-07-05 22:14

On Sat, 16 Jul 2005 23:07:42 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det gjorde jeg også

*LOL* Det var da sjovt som alle starter med en Fiesta Nå, men det
var faktisk en helt udmærket bil vil jeg så tilføje.

>2048 kr / år i ansvar for en fiesta

Husker faktisk ikke hvad jeg gav... Det var vist lidt mere!

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-05 22:46

Lars Knudsen skriver:

> *LOL* Det var da sjovt som alle starter med en Fiesta Nå, men det
> var faktisk en helt udmærket bil vil jeg så tilføje.

Gider du lige...

Klaus (golf 1 fra 1978 som første bil)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-07-05 09:27

>Gider du lige...
>Klaus (golf 1 fra 1978 som første bil)

Undskyld-undskyld...

** Lars

Fra : Brian

Dato : 16-07-05 22:22

Tom wrote:

> Det gjorde jeg også
> 2048 kr / år i ansvar for en fiesta

Ligemeget hvor ussel en bil du har, og hvor langt du bor ude
på Lars Tyndskids mark, tror jeg det er svært for en knejt på 18
at komme under 8K for ren ansvar.

Min første bil var en Opel Corsa, jeg boede hos mine forældre på
Lars Tyndskids mark, og der gav jeg lige under 8000,- pr. år.
Hvis jeg samlede mindst 2 andre forsikringer hos dem (TopDK) kunne jeg
presse prisen lige under 7000,-. Men en 18 årig knejt med dun på
overlæben, har jo ikke andre forsikringer - knallerten er jo lige
opsagt

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-05 22:45

Lars Knudsen skriver:

> Flyt til Sverige

Der bliver bare så langt på arbejde......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-07-05 09:30

>Der bliver bare så langt på arbejde......

Well..Jo.. Kortere for mit vedkommende faktisk

Fra : Stoffer

Dato : 16-07-05 23:09

> [...]
> råd
> ?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Hvis du har mulighed for det... Så er der en forsikring til knap 8k her:
http://www.tjm-forsikring.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=TJMEksempel

En Ansvar alene koster ca 3600. Det er som 25 årig og nyforsikret..

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 08:08

> [...]
> råd
> ?? Eller kender et billigt forsikringsselskab ?

Nu ved jeg ikke, hvilken bil du vil købe. Men en Skoda kan forsikres for ca
7500 med kasko som nybegynder (selvrisiko 11.000), hvis du køber en Skoda :)

/Kenneth

Fra : Brian

Dato : 17-07-05 09:14

NumZie wrote:

> Nu ved jeg ikke, hvilken bil du vil købe. Men en Skoda kan forsikres
> for ca 7500 med kasko som nybegynder (selvrisiko 11.000), hvis du
> køber en Skoda :)

Det er bare en pokkers høj pris at betale, for at få en billig forsikring

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 11:19

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det er bare en pokkers høj pris at betale, for at få en billig forsikring
>

> /Brian

Det er jo prioriteringsspørgsmål. Vil du betale pengene stensikkert, eller
vil du have en høj selvrisiko, så du måske kommer til at betale?

Smag og behag.

/Kenneth

Fra : Brian

Dato : 17-07-05 12:38

NumZie wrote:
> Det er jo prioriteringsspørgsmål. Vil du betale pengene stensikkert,
> eller vil du have en høj selvrisiko, så du måske kommer til at betale?

Nu tænkte jeg mere på at man er "nød" til at køre Skoda, for at få
en acceptabel pris på forsikringen

/Brian

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-07-05 13:15

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev:

>Nu tænkte jeg mere på at man er "nød" til at køre Skoda, for at få
>en acceptabel pris på forsikringen

Så køb et andet mærke med lignende forsikringsbetingelser.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 21:47

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:fsikd1pumlgjohelgn43djme1feac06vsi@4ax.com...

> Så køb et andet mærke med lignende forsikringsbetingelser.

Så vidt jeg ved er der kun FIAT (pføj :) og Peugeot, der dog ikke har så
favorable vilkår?

/Kenneth

Fra : meier

Dato : 18-07-05 09:46

Hej Tine - Jeg havde fuldstændig samme problem - har lige
indregistreret bil for førstegang - ellers har jeg kørt i firma
/Kæreste biler osv -

Jeg købte en skoda felicia combi til 12000,-

Det billigste jeg kunne finde var Lærestanden til 7200,- for ansvar
,,, men helt tilfældigt hørte jeg hos topdanmark - og de havde en
aftale med skoda ..

Så der var jeg lige oppe og vupti havde jeg en ansvarsforsikring og
top hjælp i et år for ca 4400,-

Så hvis man er nybegynder, og skal køre i en billig vogn .. kan det
godt betale sig at vælge skoda .. . og den kører bare perfekt ...