Bremseslanger og rør.
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 19:32

Hejsa Alle

Jeg er ved at skifte bremser på min G2 gti, så var det jeg faldt over et par
ting, bremserørene er rustne, hvorfor kulen er der ikke kobber rør på fra
fabrikken af ?? nå men de skal jo nok skiftes, skal man skifte
bremseslangerne til nogle af de stål slanger man kan få lavet, har fået det
lavet til min mc og det kan godt mærkes, de er blevet meget fastere.. men
vil man kunne mærke det på bilens bremser ?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 19:46

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> par ting, bremserørene er rustne, hvorfor kulen er der ikke kobber rør på

Med min viden omkring industrieller beslutninger, så er de fleste valg
truffet ud fra et økonomisk synspunkt, kombineret med en simuleret
foreventet levetid for komponenterne.
Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken, at kobberrør er dyrere end stålrør.
Fabrikken har ud fra laboratorietest vurderet at stålrør var "gode nok" selv
om de ikke er på højde med stål. Sådan kan fabrikkerne overleve og tjene
penge når kunderne ikke vil betale hvad det koster. Vi hjælper jo alle til
at udviklingen går den vej, ved at købe fra kina og korea.

> [...]
> kan godt mærkes, de er blevet meget fastere.. men vil man kunne mærke det

De bliver et gæt, men jeg tror det ikke.

--
Tom

Fra : Martin Sorensen

Dato : 13-07-05 06:18

In article <42d2bbf5$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xsnabelastarchild.dk> wrote:

> [...]
> lavet til min mc og det kan godt mærkes, de er blevet meget fastere.. men
> vil man kunne mærke det på bilens bremser ?

Økonomi. Det er meget sjældent den oprindelige køber som får problemet,
specielt i lande hvor der er mindre rust i bilerne end her.

/Martin