Hvilken bil ville i vælge .. ??
Fra : meier

Dato : 11-07-05 11:45

Jeg regner med at købe en af disse biler - men er klart bil newbie ..
hvilken vil i tro er det bedste køb ( eller er ingen af dem ? )..
regner med den gerne skulle kunne køre ca 4år (60-70000km) .. hvilken
er lettest at skifte sliddele m.m på ? og er der noget specielt man
skal kigge efter når man prøvekører dem her .. ?

På forhånd tak - hvis nogen gider give et tip

Kigget på de her :

---
Toyota Corolla 1,3 5d. XLi st.car , 1990 Km:196.000, kr. 20.000

Sølvmetal, Meget fin mht. rust, God fornuftig bil, Motoren er den med
indsprøjtning 2E-E, skal synes til dec, u/syn 20.000, Nysynet 25.000.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=700953&page=1
----
Nissan Sunny 1.6 LX st.car , PRIS: 16.500
1991, 5d, hvid, nysynet, benzin, st.car, Pæn og velholdt 5-dørs bil
nysynet i Juni 2005.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40385742
----
Nissan Primera 2.0, '93, 5d, koksmetal, km 216.000, PRIS 19.500,-
c.lås, diesel, st.car, Nysynet flot bil. flot ind-ud vendig nul rust
kør godt

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40335739
----
Opel Kadett 1.4i st.car
1990, Nysynet 10/2004, Radio, Tagræling, Fjernbetj. C.Låse. Fin
Kadett Stc., Koksmetal, km 147.000, kr 19.900 excl. lev.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=36273256
----

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-07-05 14:04

On 11 Jul 2005 03:45:06 -0700, "meier" <meiers@gmail.com> wrote:

>Jeg regner med at købe en af disse biler - men er klart bil newbie ..

Jeg vil ikke begive mig udi rådgivning, for når der er tale om biler i
din budgetmæssige klasse, så kan den ene være lige så god som den
anden.

Hvis du kender en mekaniker, så spørg ham endelig om han vil med ud og
kigge på den du helst vil have. Hvis ikke, så aftal evt. tid med en
mekaniker tæt på sælger, og betal ham en time for lige hurtigt at løbe
den igennem.

--
mfg
Hans Pedersen

Fra : KubikH

Dato : 11-07-05 18:33

"meier" <meiers@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hejsa
Man kan ikke rigtig rådgive uden at se bilerne, men helt umiddelbart, ville
jeg vælge Toyotaen.
Du har kigget rust, så kast lige et blik på køleren, de har det med at
smuldre væk i lamellerne.
Bagefterlkig lige på udstødningsrøret foran, det er en af de dyreste
enkeltdele på sådan en
Ellers er de "Skidestabile", og ikke til at tage livet af.
Reservedele er også fornuftige i pris
Mvh
Niels

Fra : meier

Dato : 12-07-05 10:16

Ehm - tak for rådgivningen - dejligt at vide hvad man skal kigge efter
tror det ender med Nissan'en .. den har godt nok gået 260k - men er
nysynet uden anmærkninger .. så det kan da ikke være helt galt..

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-05 13:17

jo DET kan det. www.nysynet.dk er beviset.

--
vh
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 15:07

"meier" <meiers@gmail.com> skrev i en meddelelse

> men er
>nysynet uden anmærkninger .. så det kan da ikke >være helt galt..

Det kan du ikke bruge til en SKID, et syn er en stikprøvekontrol + syns-hans
kan være mere el. mindre omhyggelig, emsig. Dagen efter den er godkendt, kan
den blive kasseret til det selv-samme syn, eller værre endnu, "hjulene kan
falde af den" :((.