Nu er vi er ved biler der brænder.
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 16:20

Man skal ikke fedte rundt med noget man ikke har forstand på. Varmen
udviklingen får tilsyneladende denne kraftigt modificeret Golf IV til at gå
op i røg, lidt synd det er ellers nogle fine fælge :)

http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE

Prøv at bemærke, lige pludselig mangler passager airbagen !!!
Det er nu ikke lige det første jeg tænker på at skrue ud af en brændende
bil.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-07-05 16:37

> [...]
>
> Prøv at bemærke, lige pludselig mangler passager airbagen !!!
> Det er nu ikke lige det første jeg tænker på at skrue ud af en brændende

Synd og skam for den bil.
De bruger dog mere tid på at filme end at slukke brænden. Samtidig åbner de
døre og motorklappen, så er man sikker på at nære branden.
Pulverslukkeren skyder de af ud over instrumentbrædtet i stedet for i
motorrummet fra starten af.

Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-05 08:03

Niels Bengaard wrote:

> Synd og skam for den bil.

Jeps.

> De bruger dog mere tid på at filme end at slukke brænden. Samtidig
> åbner de døre og motorklappen, så er man sikker på at nære branden.

Ja det er ikke videre smart gjort.

> Pulverslukkeren skyder de af ud over instrumentbrædtet i stedet for i
> motorrummet fra starten af.

Måske pulverslukkeren først er kommet til senere, altså fra en anden bilist
som måske er stoppet for at hjælpe ?
Ellers giver jeg dig ret, de burde have startet i maskinrummet, med
slukningsarbejdet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Gert

Dato : 09-07-05 16:36

> [...]

> Prøv at bemærke, lige pludselig mangler passager airbagen !!!
> Det er nu ikke lige det første jeg tænker på at skrue ud af en brændende

surt!!
men hvis nu gumsen ikke havde haft så travlt med at filme men i steden havde
brugt den brandslukker, ville bilen måske ha klaret den en smule bedre

syns ik det ligner en airbag der sidder der, de prøver at fjerne et eller
andet men fejler tydligvis

Mvh
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 16:59

> syns ik det ligner en airbag der sidder der, de prøver at fjerne et eller
> andet men fejler tydligvis

I den allerførste sekvens hvor der filmes ud af forruden sidder passager
airbag'en på sin plads.
Sener er der bare et hul hvor den burde sidde.
Den er ikke sprunget - nej den er helt væk.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-07-05 17:12

> I den allerførste sekvens hvor der filmes ud af forruden sidder passager
> airbag'en på sin plads.
> Sener er der bare et hul hvor den burde sidde.
> Den er ikke sprunget - nej den er helt væk.

Tror du ikke bare de har fjernet dækslet over den for at kunne få
pulverslukkeren bedre ind. En airbag afmonterer man ikke bare lige uden
værktøj.
Alternativt har de haft motorstyring eller noget lignende til at sidde der,
det er jo en modificeret Golf.

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-05 23:25

Claus Petersen skriver:

> http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE

Den har vi da set før

Manden har da absolut ikke en skid forstand på at bruge sin
pulverslukker.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 00:59

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Den har vi da set før

Ja.

> Manden har da absolut ikke en skid forstand på at bruge sin
> pulverslukker.....

Skal jeg være ærlig??

Jeg tror også jeg ville fumle og famle med lortet såfremt der pludselig
stod røg ud af lortet...

Man kan altid være bagklog men sker der pludseligt ting handler mennesker
som er uvant på området helt instinktivt og "hvad der falder først for".

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 07:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg tror også jeg ville fumle og famle med lortet såfremt der pludselig
> stod røg ud af lortet...

Og når der var åben ild i motorrummet ?

Så er jeg ret sikker på at du ville få tømt din puleverslukker derned i
ret hurtigt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-05 08:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og når der var åben ild i motorrummet ?
>
> Så er jeg ret sikker på at du ville få tømt din puleverslukker derned
> i ret hurtigt.

Pulverslukkeren er måske først kommet til senere, fra en evt. anden bilist,
som er stoppet for at hjælpe ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 12:09

> Og når der var åben ild i motorrummet ?

Så ville jeg blæse derned, men jeg er ret sikker på deres tanke var at de
måske kunne slukke ilden bagfra og ud, således at kabinen måske blev
reddet.

> Så er jeg ret sikker på at du ville få tømt din puleverslukker derned i
> ret hurtigt.

Der skulle ikke gå mange sekunder :)

MVH

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-07-05 07:19

> Manden har da absolut ikke en skid forstand på at bruge sin
> pulverslukker.....

Lad være med at bruge den, biler der har være ild i ruster 3* hurtigere, og
det bliver speedet til 6* hvis der har vært brugt p.s.. + At pulveret
kommer i "elektronikken", og forårsager MANGE problemer frem over. Hvis
branden ikke kan slukkes med en "opvredet nylonstrømpe", rystet
danskvand,cola el. lign., og der ikke er menneskeliv i fare, så lad lo...
brænde.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 07:21

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Lad være med at bruge den, biler der har være ild i ruster 3* hurtigere, og
> det bliver speedet til 6* hvis der har vært brugt p.s.. + At pulveret
> kommer i "elektronikken", og forårsager MANGE problemer frem over.

Bilen skal de en tur forbi AREPA eller lignende, ellers giver jeg dig
ret, så hellere brænde ud...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-05 08:06

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> nylonstrømpe", rystet danskvand,cola el. lign., og der ikke er
> menneskeliv i fare, så lad lo... brænde.

Hvis der gik ild i min bil, så ville jeg sq ikke bare lade den brænde.
Der er kun én til at betale gildet og det er mig selv (ingen kasko) og hvem
ved, dem i klippet har måske heller ikke kasko ?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 10-07-05 10:05

> Hvis der gik ild i min bil, så ville jeg sq ikke bare lade den brænde.
> Der er kun én til at betale gildet og det er mig selv (ingen kasko) og
> hvem ved, dem i klippet har måske heller ikke kasko ?

En Golf IV uden kasko?? Ja så spørger man også om at blive ruineret, og da
især med det ekstra gejl jeg lige umiddelbart kunne se der var på. Den er et
mere potentielt emne som polak-bil end andre almindelige Golf IV'ere, og den
smule papir arbejde der skal til ved den underbetalte polske tolder, det
gøres nok nemt og billigt.

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-05 12:01

Jesper Jacobsen wrote:

> En Golf IV uden kasko?? Ja så spørger man også om at blive ruineret,

Hvorfor dog det ?
Jeg tror ikke klippet er fra Danmark, men kan heller ikke umiddelbart se
hvilket land det ellers er.
Men hvis det f.eks. er Tyskland, så kan man da købe en Golf 4 GTI for
omkring 5-6000 euro.
Omregnet er det vel ca. 35-45000,- kr. i DK og jeg kender da mange, som
kører uden kasko i biler til den pris.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 12:52

> Hvorfor dog det ?
> Jeg tror ikke klippet er fra Danmark, men kan heller ikke umiddelbart se
> hvilket land det ellers er.

Det er en amerikansk video.

På et tidspunkt ser man lige lidt af "Amerikaner" brandbilen. De andre
biler i baggrunder er også amerikaner typiske biler.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-07-05 14:23

så kan man da købe en Golf 4 GTI for
> omkring 5-6000 euro.
> Omregnet er det vel ca. 35-45000,- kr. i DK og jeg kender da mange, som
> kører uden kasko i biler til den pris.

Ja i DK, men i D. hvor både prisen på bil, løn og leve/boligomkostninger er
en anden. Man kan ikke sammenligne direkte.

Fra : Per

Dato : 10-07-05 07:25

> Claus Petersen skriver:

> Den har vi da set før
>
> Manden har da absolut ikke en skid forstand på at bruge sin
> pulverslukker.....

Typisk unge mennesker det ikke har prøvet det helt store i livet.

DE kan stort set ikke overskue noget som helst når det går galt - det ser vi
også ret tydeligt hver dag i trafikken, hvor deres manglende køreevner
kommer til kort.

De går snart mere op i udseende og lir end at uddanne sig og blive gode til
et fag mv.

/P

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 12:11

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Typisk unge mennesker det ikke har prøvet det helt store i livet.

Som om du havde været bedre i situationen

> DE kan stort set ikke overskue noget som helst når det går galt

Jo da.

> - det
> ser vi også ret tydeligt hver dag i trafikken, hvor deres manglende
> køreevner kommer til kort.

Nåeh spis lige brød til. Jeg ser mange "ældre" mennesker som magter mindre,
såeh...

> De går snart mere op i udseende og lir end at uddanne sig og blive
> gode til et fag mv.

OG her tabte du kæden og gav udtryk for din manglede viden om samfundet.

MVH

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-07-05 14:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Som om du havde været bedre i situationen

Av Martin svider det nu. synes du selv din argumentation er særlig
konstruktiv, med andre ord du jumper lige ned i muddergrøften til ham.

> Jo da.

Hvem er bedre end hvem??

> Nåeh spis lige brød til. Jeg ser mange "ældre" mennesker som magter
mindre,
> såeh...

Så ta'r vi lige en omgang mere i mudderet, iihhh - hvor konstruktivt.

> OG her tabte du kæden og gav udtryk for din manglede viden om samfundet.

Jamen - manden har jo langt af vejen ret, for mange af gruppens brugere
handler det jo nemlig om at gejle biler op med diverse udstyr, og for nogle
er det sekundært, det der med sikkerhed, blot det i deres øjne ser flot ud.

For 30-35 år siden var jeg nok ikke stort bedre, største forskel fra dengang
og til i dag er at mange nu kan finde økonomi til det. Samt at mulighederne
nu er mange flere end dengang.

Men set fra et nutidigt synspunkt, hvor mange gider knokle rundt efter
stumper/udstyr til f.eks. tuning, når det kan klares med en fiks lille boks.

Jeg ville da i dag ikke ofre tid på det samme som jeg gjorde i 1973,
voldstune en Volvo p544 med B18 motor (ydelse efter tuning 196 hk) samt købe
nye specialfremstillede spindler med henblik på 6" fælge (som dengang blev
godkendt ved SBI), samt modificere bremser, samt andre former for
forstærkninger som var nødvendige på et køretøj der blev målt til 228 km/t
med stopur.

Da jeg ver færdig med opbygningen blev der passet på den, kørt ordentlig og
sikkert.

Har efterhånden set en del velplejede biler komme hjem i stumper, og ejeren
blot trække på skuldren, ikke at forstå sådan at det er alle der har det
sådan, men tendensen synes klart at være der og ikke mindst ved yngre
mennesker

Det jeg oplever nu er at, de som nu er på min alder i 1972, mentalt ikke er
rustet til de mange muligheder der i dag er fremme, den verden vi nu er
vidne til trafikalt er en ganske anden end den var for 30-40 år tilbage.
Trafikken er vel mere end tidoblet gennem de sidste 30-40 år, som konsekvens
heraf er det jo naturligvis også nødvendigt med større ristriktioner og
regulering af trafikken.

Samtidigt har vor tolerance udviklet sig omvendt proportionelt med
trafikudviklingen. Nu handler det som aldrig tidligere om "mine rettigheder"
så sk..e med alle andre, blot jeg kan gøre som det passer mig.

Undskyld Martin dette er nu ikke specielt rettet mod dig, men noget trigger
mig når jeg sidder her ved "pixelhuset", og læse om unge mennesker forsvar
af deres måde at køre bil på. Og derefter bevæger mig derud hvor i kan
observeres in real life, når man så holder bag sådan en ung mand ved en
lysregulering (han snakkende i håndholdt mobiltlf.), for at observeres at
der går 4-5 sekunder med grønt før han starter og vel at mærke stille og
roligt over krydset, for efter 100-150 meter efter at accelererer og
overhale to biler (for fuldt optrukne streger) som kører de 50 km/t som er
tilladt på stedet, for igen at hoolde for rødt ved næste lysregulering
(stadig snakkende i mobiltlf.) start delay a la første lysregulering, men nu
kan han ikke mere nøjes med at overhale for fuldt optrukne, nej - han
nupper/overhaler lige en række køretøjer, og ser stort på at der i
forbindelse med ovehalingen er to markerede venstresvingsbaner markeret med
"sildeben". (oplevet fredag på Strandpromonaden i Horsens)

Mon det er sådanne oplevelser der har brændt sig - måske lidt for fast på
nethinden ved nogle af gruppens "gamle" brugere.

Jeg skal jo så også medgive at mine oplevelser med sådan et eksempel, da
heldigvis antalmæssigt langt overskygges af unge mennesker som køre
eksemplarisk og fornuftigt.

Puha - så blev der læsset af. Håber ikke det opfattes alt for negativt, -
sådant er det ikke i hvert fald ikke ment.

fortsat god søndag.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 15:06

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in

> Av Martin svider det nu.

Lidt, men ikke meget. Brændenælder er noget lort...

> synes du selv din argumentation er særlig
> konstruktiv, med andre ord du jumper lige ned i muddergrøften til ham.

Ja da. Hvis en mand slår så slår jeg igen. Jeg taler altid samme sprog
som ham/hende der taler til mig. Så forstår man bedst hinanden.

> Så ta'r vi lige en omgang mere i mudderet, iihhh - hvor konstruktivt.

Se ovenfor.

> [...]
> brugere handler det jo nemlig om at gejle biler op med diverse udstyr,
> og for nogle er det sekundært, det der med sikkerhed, blot det i deres

Ja ligesom det for mange "ældre" blot er et transportmiddel som måske
slet ikke bliver lavet når det skal men får lov til at køre til det
falder fra hinanden.

> For 30-35 år siden var jeg nok ikke stort bedre, største forskel fra
> dengang og til i dag er at mange nu kan finde økonomi til det. Samt at
> mulighederne nu er mange flere end dengang.

Enig.

> Undskyld Martin dette er nu ikke specielt rettet mod dig, men noget
> trigger mig når jeg sidder her ved "pixelhuset", og læse om unge
> mennesker forsvar af deres måde at køre bil på.

Jeg har ikke forsvaret det, blot påpeget at den ældre generation ikke er
en skid bedre.

Sjovt nok alle dem som er ved at køre mig ned når jeg kommer på min
45'er er dem over 40 år... man undres?

> Mon det er sådanne oplevelser der har brændt sig - måske lidt for fast
> på nethinden ved nogle af gruppens "gamle" brugere.

Jeg tror mange skal væk fra devicen "Ungdommen nutildags".

> Puha - så blev der læsset af. Håber ikke det opfattes alt for
> negativt, - sådant er det ikke i hvert fald ikke ment.

Nøh jeg er helt rolig og afslappet som man ikke kan undgå i 32grader :)

> fortsat god søndag.

Tak i lige måde

MVH

Fra : Peter Weis

Dato : 10-07-05 21:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja da. Hvis en mand slår så slår jeg igen. Jeg taler altid samme sprog
> som ham/hende der taler til mig. Så forstår man bedst hinanden.

Han talte sådan set ikke til dig. Han skrev til Klaus. Så du må vel have
følt dig truffet for at melde dig ind i slagsmålet.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-05 21:07

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in news:42d185f8$0$18638$14726298
@news.sunsite.dk:

> Han talte sådan set ikke til dig. Han skrev til Klaus. Så du må vel have
> følt dig truffet for at melde dig ind i slagsmålet.

Nope. Jeg følte mig ikke truffet, jeg deltog såmend bare i diskutionen

Jeg kan ikke føle mig truffet, da jeg ikke tilhører den "unge gruppe" af
bilister mere

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 21:53

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg kan ikke føle mig truffet, da jeg ikke tilhører den "unge gruppe" af
> bilister mere

What, du er da ikke krydset de 30 endnu, er du ?

Fra : Brian

Dato : 11-07-05 22:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> What, du er da ikke krydset de 30 endnu, er du ?

Sjovt som definitionen af gammel/ung ændrer sig med alderen....

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 22:13

Brian skriver:

> Sjovt som definitionen af gammel/ung ændrer sig med alderen....

Nej, jeg er gammel nu (32).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-05 22:31

> What, du er da ikke krydset de 30 endnu, er du ?

Nej, ikke endnu :)

Men jeg er ikke den som medierne elsker at gå efter mere. Dertil er årene
smuttet fra mig

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-05 05:21

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nej, ikke endnu :)

"Knejtrøv"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-05 11:43

> "Knejtrøv"

LOL

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 21:53

Peter Weis skriver:

> Han talte sådan set ikke til dig. Han skrev til Klaus. Så du må vel have
> følt dig truffet for at melde dig ind i slagsmålet.

På usenet, skriver man vel til alle ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-05 22:32

> På usenet, skriver man vel til alle ?

Det vil jeg jo også mene, men jeg kan jo tage fejl

Hovsa, undskyld jeg svarede dig Klaus, det var jo slet ikke mig du skrev
til *GG*

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-05 05:22

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hovsa, undskyld jeg svarede dig Klaus, det var jo slet ikke mig du skrev
> til *GG*

Hmm.... alle indbefatter ikke dig eller ???

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-05 11:43

> Hmm.... alle indbefatter ikke dig eller ???

Hmm jeg driller bare..

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-05 11:47

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hmm jeg driller bare..

Hvem ?

(Mig eller alle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-05 12:14

> Hvem ?
>
> (Mig eller alle

LOL

MVH

Fra : Peter Weis

Dato : 11-07-05 22:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> På usenet, skriver man vel til alle ?

Ikke i den forstand som Martin beskrev (samme sprog som den der taler
til ham). Man kan jo ikke skrive så deet passer til samtlige personers
stilleje.

mvh
Peter

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-07-05 17:29

On Sun, 10 Jul 2005 15:22:56 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> [...]
>forbindelse med ovehalingen er to markerede venstresvingsbaner markeret med
>"sildeben". (oplevet fredag på Strandpromonaden i Horsens)

Tja, sådan kører jeg da ihvertfald ikke. Og jeg bruger sq ikke 4-5
sekunder med at komme igang ved lyskrydset. Så snart at der er grønt er
jeg næsten allerede begyndt at rulle forudsat at der er klart til det.

Men tilgegæld synes jeg fandme at det er den "ældre" generation det tit
er galt med. Her i den sidste uges tid har jeg oservret flere "ældre" fx
i at skifte vognbane uden at signaleere. Og så var jeg ude for en der
jordede over for rødt selvom at jeg havde venstresvingspil og nær havde
smadret varevognen havde jeg ikke haft reageret.

Så du kan selv se at det ikke kun er de "unge" der er ringe i trafikken.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-07-05 20:20

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 10 Jul 2005 15:22:56 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

Min første tanke, - ingen reaktion på dit indlæg herfra, men - efter endt
læsning er der alligevel blevet til etpar enkelte kommentarer

> Tja, sådan kører jeg da ihvertfald ikke.

Jeg strejfer følgende tanke mig, hvorfor skal "Thunderbird" absolut fremhæve
at sådan køre han ikke ? ;-/

> Og jeg bruger sq ikke 4-5
> sekunder med at komme igang ved lyskrydset. Så snart at der er grønt er
> jeg næsten allerede begyndt at rulle forudsat at der er klart til det.

Nej men mange gør, de falder bogstaveligt i søvn ved en lysregulering, når
der så bliver grønt, har de overhovedet ikke på nogen måde forberedt sig,
ved f.eks. at orientere sig om anden trafik omkring den eksempelvis
cyklister, har observeret bilister som uden at have orienteret, sig starter
højresving uden at sikre sig at der ikke kom cyklister, hvilket der gjorde,
når de så holder midt i et højresving, kan f.eks. en kassevogn/varevogn ikke
se noget i deres spejle. Hvis de derimod kører lige frem og stopper for
cyklister kan de stadig orientere sig ved hjælp af deres spejle.

> [...]
> jordede over for rødt selvom at jeg havde venstresvingspil og nær havde
> smadret varevognen havde jeg ikke haft reageret.

Eneste kommetar, - lige der markerer alle aldre sig fint, forskellen er blot
at den alder glemmer, mens den anden ofte bevist kører over for rødt, kører
over for rødt gør de sgu under alle omstændigheder.

> Så du kan selv se at det ikke kun er de "unge" der er ringe i trafikken.

Og du kan så forklare mig hvor jeg specifikt siger at det "kun" er unge
mennesker der overtræder loven.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-07-05 21:40

On Sun, 10 Jul 2005 21:20:09 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Jeg strejfer følgende tanke mig, hvorfor skal "Thunderbird" absolut fremhæve
>at sådan køre han ikke ? ;-/

Er bare personligt træt af alt den hetz der er på de unge.

> [...]
>se noget i deres spejle. Hvis de derimod kører lige frem og stopper for
>cyklister kan de stadig orientere sig ved hjælp af deres spejle.

Der er vi så totalt enige.

>Eneste kommetar, - lige der markerer alle aldre sig fint, forskellen er blot
>at den alder glemmer, mens den anden ofte bevist kører over for rødt, kører
>over for rødt gør de sgu under alle omstændigheder.

Om man glemmer eller bevidst vælger at se bort fra det er lige slemt, så
der er vi også totalt enige.

>Og du kan så forklare mig hvor jeg specifikt siger at det "kun" er unge
>mennesker der overtræder loven.

Det skriver du ikke direkte. Men du valgte bare lige at pointerer ud af
det var de unge der kørte sådan som du beskrev.
Flemming Jacobsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-05 22:10

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Er bare personligt træt af alt den hetz der er på de unge.

Lev med det til du bliver ældre, og vær glad for det ikke er imod dig
personligt.

> Det skriver du ikke direkte. Men du valgte bare lige at pointerer ud af
> det var de unge der kørte sådan som du beskrev.

Jeg ved ikke hvad han beskrev, gætter ud fra din reaktion ;). Men i den
region hvor jeg bor, har der været 3 dødsulykker i forgangne weekend- alle
med unge mænd under 25-, og den ene bil havde forinden terrorisert en by med
race. Hvordan passer det ind i dit "verdensbillede"? ;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 11:56

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message

> Er bare personligt træt af alt den hetz der er på de unge.

Hedder det hetz når det generelt er rigtigt og dokumenteret ?

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-05 12:18

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in news:42d4f35b$0
$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hedder det hetz når det generelt er rigtigt og dokumenteret ?

Nej, så derfor er det korrekt at kalde det for en hetz

MVH

Fra : Peter Weis

Dato : 13-07-05 21:04

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej, så derfor er det korrekt at kalde det for en hetz

Hvad er det der ikke er dokumenteret?
At unge mænd har større risiko for at lave dyre og fatale ulykker end
andre grupper?

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-07-05 09:08

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Hvad er det der ikke er dokumenteret?
> At unge mænd har større risiko for at lave dyre og fatale ulykker end
> andre grupper?

Det er bevist utallige gange, åbentbart bare ikke i postnumrene 7100 og 6000

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 09:13

> Det er bevist utallige gange, åbentbart bare ikke i postnumrene 7100
> og 6000

Hehe

MVH

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-07-05 01:39

On Wed, 13 Jul 2005 22:03:43 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Hvad er det der ikke er dokumenteret?
>At unge mænd har større risiko for at lave dyre og fatale ulykker end
>andre grupper?

Jeg har wså også til gengæld hørt at mange unge kommer ud for at få
skylden i sager hvor at det faktisk er en ældre billist der har forbrudt
sig.

Men indrømmet en del unge kører som hat og briller, som vores lokal avis
også skrev her idag. At den nyhed så er ikke er ny og at jeg har kendt
til fænomenet et par år efterhånden er så sagen ligegyldt.

Men hvad er problemet lige med at bygge en "racerbane" til de unge hvor
at de kan afreagerer??. Eller bygge nogle flere større Gokart baner så
at "vi" kunne komme ud og prøve extremene lidt af med en real lavere
hastighed, men hvor at effekten på "kroppen" er mere eller mindre den
samme.
Flemming Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-05 07:29

"Thunderbird [7100]" skriver:

> Men hvad er problemet lige med at bygge en "racerbane" til de unge hvor
> at de kan afreagerer??.

Det er da ikek noget problem, vil de unge køre ræs på en racerbane, må
de organsiere sig og få lavet en racerbane. Kommunene eller amtet må
kunne låne penge til sådan et projekt og så må de unge betale af på det,
hvis de vil bruge banen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-05 09:37

Kommunene eller amtet må
> kunne låne penge til sådan et projekt og så må de unge betale af på det,
> hvis de vil bruge banen.

Og det er der den "hænger", man vil reelt ikke betale prisen for
vedligehold, drift af et anlæg, tilskud el. ej, eller indordne sig under de
regler som nødvendigvis må være sån' et sted. Så er det nemmere,billigere
lige at SMS'e "gutterne" sammen et sted. At de samme gutter så er tvunget
til at betale til driften af fx. et operahus, er noget andet, sådan er vort
samfund- det er pengene, A.P.Møller, som har magten. ;).

Fra : Peter Weis

Dato : 16-07-05 09:05

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> at "vi" kunne komme ud og prøve extremene lidt af med en real lavere
> hastighed, men hvor at effekten på "kroppen" er mere eller mindre den

Jeg tror problemerne er:
1. støj. I Storkøbenhavn begynder det at knibe med plads til støjende
fritidsbeskæftigelser. Det samme er givet tilfældet omring Århus,
Ålborg, Odense og andre større byer.
2. penge. Jeg går ud fra at etablering af en "racerbane" er relativt
dyr, og de unge er ikke dem som har flest penge at kaste i "brugerbetaling".
3. organisation. Hvis de interesserede i højere grad brugte de baner som
eksisterer og kunne argumentere overfor myndighederne om behovet for
flere baner, så kunne man vel få dem i tale.
4. initiativ. Hvis ingen foreslår sådanne projekter i de forskellige
amts- og kommunalbestyrelser, så sker der jo ingenting. Så folk må
kontakte deres lokale politikere, eventuelt med konkrete forslag (hvor
skal den ligge, hvordan skal den se ud, hvad koster det og hvad er
fordelen for lokalsamfundet)

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 08:29

> Manden har da absolut ikke en skid forstand på at bruge sin
> pulverslukker.....

Ku' du da ikke ha' rejse over og hjælpe ham så ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 16:37

Olesen skriver:

> Ku' du da ikke ha' rejse over og hjælpe ham så ?

Det er sku lidt sent nu.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 08:38

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> Prøv at bemærke, lige pludselig mangler passager airbagen !!!
> Det er nu ikke lige det første jeg tænker på at skrue ud af en brændende

Ha Ha, så kan han lære det.

Mon ikke en hurtig indsats fra en pulverslukker, eller endda bare en
vandslang havde gjort underværker ?

Frygtløse brandmænd.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B