Anbefaling af autoværksted i nærheden af B~
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 08-07-05 22:27

Hejsa,

Kan nogen anbefale et godt og billigt autoværksted i nærheden af Ballerup?
Jeg har en ældre bil, som jeg ikke vil ofre mere på end nødvendigt. Derfor
er jeg på udkig efter et værksted med rimelige priser, som ikke udskifter
flere dele end påkrævet.

Mvh.
Jesper

Fra : Basil

Dato : 08-07-05 22:45

Jesper Kristensen wrote:
> [...]
> er jeg på udkig efter et værksted med rimelige priser, som ikke udskifter

Jeg anbefalede for et par uger siden Prebens Auto på Mariendalsvej i Herlev.
Jeg har endnu ikke selv fået lavet noget der, men ham der kørte derned med
hans bil var vist udemærket tilfreds.
Vi har et tilbud på et koblingsskift stående til 2500, hvor 3 andre
værksteder ville have 5000, så vi ender med at sende bilen derned.
Kai

Fra : Michael Ravn

Dato : 09-07-05 21:47

On Fri, 8 Jul 2005 23:45:27 +0200, "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za>
wrote:

> [...]
>Vi har et tilbud på et koblingsskift stående til 2500, hvor 3 andre
>værksteder ville have 5000, så vi ender med at sende bilen derned.

Jeg ville bestemt netop ikke anbefale Prebens Auto, da dette værksted
er det omtalte værksted i denne nedenstående tråd: (Jeg har ellers
været der 3-4 gange, hvor jeg har været ok tilfreds, men af een eller
anden grund, gik det galt for dem - eller mig - denne sidste gang.)

On Wed, 25 May 2005 17:18:35 +0200, Michael Ravn
<mravn@emailFJERNDETTE.dk> wrote:

>Jeg ved heller ikke præcis hvad de mener. På regningen skriver de
>drivled og stabilisatorbolte i begge sider. Men de sagde, det også var
>drivaksel og manchetter. Måske skulle man skifte værksted, også
>p.gr.a. de mangelfulde regninger. De skriver ikke noget om
>reservedelspris eller timeforbug eller timetakst.

>Jeg kan så røbe at jeg måtte give 8700 kr. Det virker så vidt jeg kan
>forstå helt forrykt. Og så endda på et uautoriseret værksted.
Nu er der gået et stykke tid.
Men i mellemtiden har jeg ringet til det Mazda-værksted, hvor jeg
tidligere har fået bilen serviceret. Her fik jeg først en ca.-pris
mht. arbejdsløn, og derefter måtte jeg ringe til deres
reservedelslager, og få en pris på dette. Alt i alt ser det ud til at
komme op på ca. 6000 kr. incl moms her hos Mazda. (Lidt højt sat.)
Så hos den uautoriserede burde jeg vel egentligt højst have betalt
5000 kr.?

Jeg ringede til værkstedet og han sagde han også ville ringe til nogle
Mazda-værksteder og checke priser. Kom så med en forklaring om at
Mazda-værkstedernes priser var meget forskellige, men der var et som
var billigere - så jeg kunne få 1000 kr. tilbage.
Det gik jeg så med til. (Det er da bedre end ingenting.) Han lovede at
sætte dem ind på min konto, hvilket han ikke gjorde. Han sagde han
havde sat dem ind på en forkert konto, idet han havde trykket bankens
Reg.nr to gange. (Jeg afprøvede det lige, så kommer der selvfølgelig
en fejlmeddelelse - og ingen penge bliver overført.)

Jeg tilbød at komme at hente pengene. Det var ok, så nu har jeg fået
1000 kr. tilbage. Så er jeg da kun blevet snydt for knap 3000 kr. Han
påstår så at han har betalt de 1000 kr. to gange. "Men det ville han
acceptere, for at jeg ikke skulle tro han prøvede at snyde."

Det var en længere smørre. Har I nogen kommentarer?

Jeg kan iøvrigt nævne at han selv sagde at der slet ikke havde været
problemer med fastrustede dele, eller den slags.

Michael Ravn
Michael Ravn