campingvog uden nr plader
Fra : Gert

Dato : 08-07-05 08:47

hejsa

et lille hurtigt spørgsmål!

jeg skal hente en campingvogn uden nrplader.

må jeg køre med den uden nrplader hvis jeg sætter advarsels trekant i bag og
lys mm ellers er iorden
og jeg ikke kører over 30 km/t

Mvh

Gert

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-07-05 08:53

> [...]
>
> jeg skal hente en campingvogn uden nrplader.
>
> må jeg køre med den uden nrplader hvis jeg sætter advarsels trekant i bag

Nej der skal nr. plade eller prøve plade på.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-07-05 08:53

Gert skrev Fredag den 8. juli 2005 09:46 i beskeden
<42ce2f57$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen dk.fritid.bil:
> [...]
> må jeg køre med den uden nrplader hvis jeg sætter advarsels trekant i bag
> og lys mm ellers er iorden og jeg ikke kører over 30 km/t

Et hurtigt svar: Nej!

Det lidt mere uddybende:

=== citat ===
Skal din stationære campingvogn alligevel transporteres efter en bil, skal
du låne/anskaffe et sæt prøveplader. En kaskoforsikring på en stationær
campingvogn, dækker IKKE hvis campingvognen bliver trukket af en bil.
=== citat slut ===

Kilde: http://www.thistedamt.dk/Campingvogn_uden_pla.131.0.html

Henrik, Dianalund
"Never assume malice for what stupidity can explain"
"Prejudice -- the reason of fools"

Fra : Gert

Dato : 08-07-05 08:58

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> du låne/anskaffe et sæt prøveplader. En kaskoforsikring på en stationær
> campingvogn, dækker IKKE hvis campingvognen bliver trukket af en bil.

tak for det hurtige svar

og ØV!

men hvordan kan det være en skurvogn godt må transporteres på den måde?
møder ofte en lastbil med en lille skurvogn efter og med 30 i timen.

Mvh
Gert

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-07-05 09:03

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> tak for det hurtige svar
>
> og ØV!
>
> men hvordan kan det være en skurvogn godt må transporteres på den måde?
> møder ofte en lastbil med en lille skurvogn efter og med 30 i timen.

Det er fordi skurvognen *ikke_kan_indregistreres* - samme regel gælder for
brændekløvere, div.ophalervogne, bådtrailere, blandemaskiner m.m.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 09:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Det er fordi skurvognen *ikke_kan_indregistreres* - samme regel gælder for
| brændekløvere, div.ophalervogne, bådtrailere, blandemaskiner m.m.

Ergo riget fattes penge ;). Jeg ville have svoret på der ingen forskel er på
en c.v. uden plader og en skurvogn, eller et landbrugsredskab
fordensagsskyld.

Fra : Gert

Dato : 08-07-05 09:55

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ergo riget fattes penge ;). Jeg ville have svoret på der ingen forskel er

> en c.v. uden plader og en skurvogn, eller et landbrugsredskab

det var nemli os min tanke, har faktisk os se campingvogne transporteret som
skurvognene.
men det gør det jo ikke lovligt.

Mvh
Gert