vægtfgift...
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 16:47

Hej....

jeg har et teroretisk spørgsmål

hvis jeg nu fik "taget" de godt 120 kg af min bil som den ligger over mellem
klasse biler altså få den ned på 1100Kg ville jeg så kunne få gjordt sådan
at jeg ikke skulle betale den høje vægtafgift dvs spare godt 1000 pr.år.???

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 18:39

> [...]
> mellem klasse biler altså få den ned på 1100Kg ville jeg så kunne få
> gjordt sådan at jeg ikke skulle betale den høje vægtafgift dvs spare godt

Jeg fik ifbm. syn "nedvejet" min gamle Golf3 TDI, Så den kom en klasse
længere ned.
Dieselbiler på vægtafgift er nemlig ret dyre :(

Så hvis der findes en lettere variant af din model burde det være muligt, du
må så bare ikke laste/trække så meget.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 19:03

Hej....

jeg tænkte nu på at erstatte noget metal med noget feks.glasfixer eller
kulfiber jeg ved ikke hvor + også ligge en af de små trillebørehjul i
bagagerummet i stedet for den store "normal" dæk der er nu...

Anders

ps: hvor finder man ud af om der finds en model af min fordmondeo der vejer
1100Kg eller der under???

Anders

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-05 00:14

"Anders E. Larsen" wrote:

> jeg tænkte nu på at erstatte noget metal med noget feks.glasfixer eller
> kulfiber jeg ved ikke hvor + også ligge en af de små trillebørehjul i
> bagagerummet i stedet for den store "normal" dæk der er nu...

Du kan ikke lege ret meget med kulfiber for de 1000 kr. om året du
gerne vil spare..

Reservehjulet kan du fjerne helt og det samme med donkraft og
værktøj, det er ikke et krav. Jeg har Falck på min bil, så hvis
den taber luften får de lov til at slæbe mig hen til nærmeste
dækcenter med det samme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 07:05

> jeg tænkte nu på at erstatte noget metal med noget feks.glasfixer eller
> kulfiber jeg ved ikke hvor + også ligge en af de små trillebørehjul i
> bagagerummet i stedet for den store "normal" dæk der er nu...

Jeg tror nu ikke på at du får lov til at komme og sige at du har skiftet
dine skærme og bagklap til kulfiber og så vejer de den et antal kilo ned, de
er meget firkantet ved synshallen med sådan noget.
De går efter papirene, og den mindste vægt der er angivet af fabrikken for
en Mondeo er nok det mindste de vil acceptere.

> ps: hvor finder man ud af om der finds en model af min fordmondeo der
> vejer 1100Kg eller der under???

Ved Ford - du skal have en typegodkendelse udleveret. Som medbringes i
synshallen.
Så er de meget nemmere at have med at gøre.