Biler og afgift ?? Person Vs Bus Vs Camper
Fra : meier

Dato : 07-07-05 13:48

Hejsa er der nogen der kan hjælpe lidt med at finde ud af hvordan det
liige er det forholder sig med registrings afgifter og vægtafgifter .
..

Eks - hvis man skal købe en landrover .. er den tilsyneladende
billigere som bus og camper - en som alm gul og hvid plade bil ...

Jeg tænker på om det kan betale sig at spekulere i at købe en bus
model frem for en alm eller måske en camper ..

Og er der andre bil mærker man kan kigge efter i bus / camper
versioner ..

Mvh

Brian Meier

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-05 13:55

meier skriver:

> Jeg tænker på om det kan betale sig at spekulere i at købe en bus
> model frem for en alm eller måske en camper ..

Det kan det, så det med de stor Pug...

> Og er der andre bil mærker man kan kigge efter i bus / camper
> versioner ..

Pug og hvad fanden var det nu det var ????

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-05 14:14

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> meier skriver:

> Det kan det, så det med de stor Pug...

> Pug og hvad fanden var det nu det var ????

Og amerikanervarevogne vel ?

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : meier

Dato : 07-07-05 14:53

Pug ??

Ok - jamen nogen der ved hvor man kan tjekke vægtafgifter m.m. .. har
tjekket google - kan intet finde ...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-07-05 21:04

"meier" <meiers@gmail.com> skrev i en meddelelse

Eks - hvis man skal købe en landrover .. er den tilsyneladende
billigere som bus

Som Bus - ja 2000kg. vægtafgift 2040 årligt. Skal dog være opmærksom på at
du så skal være i besidelse af lastvognskørekort udstedt før 1. jan. 1995,
efter denne dato skal du have kørekort til bus + erhverv, dog ikke
kvalifikationbeviser når der er tale om registrering til "privat buskørsel"
kategorien M2 med 10-17 sidepladser .

og camper - en som alm gul og hvid plade bil ...

autocamper er altid på hvide plader og derfor den høje vægtafgift, men så
ingen "misundelsesafgift" som på gulplade.

Jeg tænker på om det kan betale sig at spekulere i at købe en bus
model frem for en alm eller måske en camper ..

Se ovenfor med hensyn til kørekort. Og vær opmærksom på at "privat
buskørsel" indbærer nogle begrænsninger med hensyn til hvem man må køre med
(kun nærmeste familie).

Og er der andre bil mærker man kan kigge efter i bus / camper
versioner ..

VW transporter, Ciroën jumper, Fiat Ducato for eksempel.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg