Træk på ny Clio
Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-05 10:18

Jeg har lige købt en diesel Clio og jeg vil have sat et træk på. Spørgsmålet
er så om det er noget man kan gøre selv, eller om man bliver nødt til at
hoste op med 5000 ,- skatteplagede bananer?

Ryger der nogen garanti hvis jeg gør det selv?

Mvh

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-05 11:02

Thomas Petersen skriver:

> [...]
> hoste op med 5000 ,- skatteplagede bananer?
>
> Ryger der nogen garanti hvis jeg gør det selv?

Garanti på elnet......

Husk lige at for at få et træk godkendt, skal du have en
momsregistreret virksomhed til at skrive under....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-07-05 12:52

> Thomas Petersen skriver:

> Garanti på elnet......
>
> Husk lige at for at få et træk godkendt, skal du have en
> momsregistreret virksomhed til at skrive under....

Eller selv køre til syn med bilen. Den mulighed foreligger vel stadig??

Hilsen
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-05 13:02

Peter Marlau Knudsen skriver:

> Eller selv køre til syn med bilen. Den mulighed foreligger vel stadig??

Bilen skal ikke synes da den er under en given alder.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-07-05 13:08

> Peter Marlau Knudsen skriver:

> Bilen skal ikke synes da den er under en given alder.

Jeg har senest i 1985 selv monteret træk på min dengang fabriksnye Kadett,
og den skulle til syn. Hvis man ikke anvender muligheden som du beskriver
med en momsregistreret virksomhed, skal den vel stadig til syn uanset hvor
ny bilen er??

Hilsen
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-05 13:40

> [...]
> med en momsregistreret virksomhed, skal den vel stadig til syn uanset hvor

Det må man kunne.....

Nu ved jeg ikke, hvor kompliceret ledningsnettet i en Clio er, men på
mit nye køretøj er det mere omstændigt end som så. Jeg ved at Pug i
Fausing har haft lidt brændte biler på "fejlmonterede ledninger"
kontoen. Har man ikke 112 % styr på det (hov det havde de ikke) og man
selv laver sådan noget, har man selv introduceret en fejl, gad vide om
garantien dækker det ???

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-07-05 14:25

> [...]
> kontoen. Har man ikke 112 % styr på det (hov det havde de ikke) og man
> selv laver sådan noget, har man selv introduceret en fejl, gad vide om

Det med garantien ved jeg ikke rigtig noget om. Min pointe var mere det med,
at bilen skal til syn (uanset alder), hvis man selv monterer træk uden at få
en momsregistreret virksomhed til at stå inde for det. Og den gang i 1985
brugte man jo normalt strømtyve med den risiko det indebar - dog ikke mig,
jeg brugte loddekolben.

Hilsen
Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-07-05 13:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Bilen skal ikke synes da den er under en given alder.

Hvis det ikke er en momsregistreret virksomhed, der monterer
hængertrækket, skal det synes ligegyldigt hvor gammel/ung bilen er.

Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-05 12:24

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen skal ikke synes da den er under en given alder.

Hvis det ikke er en momsregistreret virksomhed, der monterer
hængertrækket, skal det synes ligegyldigt hvor gammel/ung bilen er.

Og hvis bilen er ældre end 8 år, skal den til syn uanset, hvem der har
monteret trækket.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 15:25

> [...]
> hoste op med 5000 ,- skatteplagede bananer?
>
> Ryger der nogen garanti hvis jeg gør det selv?

Som flere har skrevet skal du forbi synshallen, hvis du ikke har en
mekaniker med egen prøveplade til at skrive papirene.
Vedrørende garanti kan jeg ikke tro det har nogen indflydelse, sålænge du
bruger et lednings net, der passer til bilen.
Den rigtige ledning koster ca 300kr ekstra men så er der også stik på, man
bare sætter imelem de org. stik på lygterne.
Sådan har det ihvertfald virket, på de to nye biler jeg selv har sat træk
på.

MVH Ove som ihvert fald har tjent 500 kr i timen ved selv at montere træk.

Fra : jacob

Dato : 07-07-05 20:02

> [...]
> bare sætter imelem de org. stik på lygterne.
> Sådan har det ihvertfald virket, på de to nye biler jeg selv har sat træk
Jamen på nogle af de nyere biler er der "lysleder kabel", og derfor skal
ledningerne trækkes op under ratstammen..... det er ikke lige sådan at gøre

MVH Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-05 12:25

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen på nogle af de nyere biler er der "lysleder kabel", og derfor skal
> ledningerne trækkes op under ratstammen..... det er ikke lige sådan at
> gøre

Hvilkke biler er det du snakker om, der ikke har ledninger trukket ud til
træk, fra fabrikken?

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-05 15:30

Takker for alle svarene. Jeg bider i det sure rådne æble og får det monteret
hos den lokale oliepusher...

Fra : GiWeo

Dato : 08-07-05 11:55

Hesja

> [...]
>hoste op med 5000 ,- skatteplagede bananer?
>
>Ryger der nogen garanti hvis jeg gør det selv?

Gå du bare i gang - køb et stiksæt, med ledninger der kobles ind
mellem begge baglygter og føres ned til trækket - det er nemt, og uden
risiko for at ødelægge noget...

Hvis du selv monterer trækket - skal du køre bilen til et
"Registreringssyn" og ikke et alm "periodesyn"

Husk det er ikke alle der kan foretage "Registreringssyn"

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk