Hjælp med slange ?
Fra : André S H

Dato : 06-07-05 22:03

Mor købte sidste år, en fiat brava 1,4 fra 1996

Den har hoppet i optrækket, i næsten hele det år, hun har haft den, lige som
om den ikke kunne finde ud af, at man gav gas

Tog toppen af karburator, rundt plastikhus med 2 slanger i, en over til
luftfilter, en lille over til toppen af ventildæksel, har lagt en foto over
i binaer.motor af den dims jeg fandt inde i slangen til ventildæksel, er
næsten sikker på, den ikke skal være der, men kan godt se det smarte i, at
der ikke kan komme store klumper over i naden

Kørte en tur, nu trækker den hele vejen op til det røde felt, uden hoppen

Mit spørgsmål har jeg ret i, den ikke skal være der, og det er et
rensehovede, som er knækket af bånd, hvor tit skal den slange renses ?

Og hvis jeg har ret, hold kæft en knold, der har kigget på den sidst.

På forhånd tak

André S Hansen
GS500E

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 06:16

"André S H" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

og det er et
| rensehovede, som er knækket af bånd, hvor tit skal den slange renses ?

Den ligner mistænkeligt ;). Og med mindre den laver cylinder-majonæse, skal
den aldrig renses.

Fra : Per

Dato : 07-07-05 08:42

> Mor købte sidste år, en fiat brava 1,4 fra 1996

> rensehovede, som er knækket af bånd, hvor tit skal den slange renses ?

Hej André!

Jeg har en Fiat Punto og har selv lige skiftet omhandlende "filter"

Jo den er god nok - det SKAL være i slangen, der går fra topdæksel til
kaburator.

Det er et filter der der tager de værste klumper og andet snadsk i olien fra
topdækslet.

Dit filter ser dog noget slidt ud i bunden så jeg ville købe et nyt - det
koster vist 50 kr så det er ikke det helt store.

Mvh. Per!

Fra : André S H

Dato : 07-07-05 09:37

> [...]
>
> Dit filter ser dog noget slidt ud i bunden så jeg ville købe et nyt - det
> koster vist 50 kr så det er ikke det helt store.

Øv, nå køber et nyt og sætter i , håber ikke den begynder at hoppe i
optrækket igen, tak for hjælpen

André S Hansen

Fra : André S H

Dato : 07-07-05 12:49

> [...]
> rensehovede, som er knækket af bånd, hvor tit skal den slange renses ?
>
> Og hvis jeg har ret, hold kæft en knold, der har kigget på den sidst.

Opdate, de kan ikke finde det filter, på deres tegninger, nede ved fiat de
vil ringe tilbage, de havde slangen, men ingen filter i den ?

Fra : Highserver

Dato : 07-07-05 13:30

Hej Andrè

Jeg må sige at dit billede ligner noget fra mit rensesæt til min hagelbøsse
Billed lagt op i din tråd.

Hilsen Jakob

Fra : André S H

Dato : 07-07-05 15:36

"Highserver" <jakob.stahl.FJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Andrè
>
> Jeg må sige at dit billede ligner noget fra mit rensesæt til min
> hagelbøsse
> Billed lagt op i din tråd.
>
> Hilsen Jakob

Også det jeg syntes, og når nu bilen ruller pisse godt uden, skal sidde der.
Brændhæmningsfilter, sagde en mik, inde på værksted, de har snakket med
andre, og der skulle komme et med posten i morgen, så må jeg se, er lidt i
trivl, om hvor det skal sidde, hvis det skal sidde der, hvor jeg tog det
gamle ud, stopper det jo hulet ind til karburatorkassen ?

Fandt lige en mør slange fra bunden af kaburator, til venstre forskærm, hvor
den går ned i metalrør, fyldt med huller, er der
nogen der ved hvad den er til ?

Må lige tage et foto

André S Hansen

Fra : CBA

Dato : 08-07-05 11:31

Den tidligere ejer af bilen er tydeligvis jæger. "filteret" på billedet, er
fra et rensesæt til en haglbøsse. Hvordan det er endt i karburatoren på din
Fiat er mig lidt af en gåde, medmindre der er tale om et
"slangerensningsprojekt" der er gået godt og grundigt, galt. Summasumarum,
"filteret" hører ikke hjemme i din karburator (hvilket forklarer at Fiat
ikke har den i deres reservedelskatalog) Det hører derimod med jævne
mellemum hjemme , i løbet på et haglgevær:

Mvh
Claus