/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Indregistreret anhænger
Fra : Jørgen


Dato : 03-07-05 20:54

Hvordan går det egentlig for sig, hvis man køber en anhænger i f.eks. et
byggemarked?
Man kan vel ikke spænde den bag vognen med det samme og køre med den?
Hvordan får man nummerpladen?
Hvor hurtigt er man kørende, og
Hvad koster indregistreringen?

Mvh Jørgen



--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)



 
 
alexbo (03-07-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-07-05 21:13


"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev

> Hvordan går det egentlig for sig, hvis man køber en anhænger i f.eks. et
> byggemarked?
> Man kan vel ikke spænde den bag vognen med det samme og køre med den?
> Hvordan får man nummerpladen?
> Hvor hurtigt er man kørende, og
> Hvad koster indregistreringen?

Nu er din emnelinie "Indregistreret anhænger"
Mange byggemarkeder sælger indregistrede anhængere, hvis du køber sådan en,
er der nummerplade på, og så er det bare at hænge den bag bilen,
selvfølgelig forudsat at bilen må trække den, det fremgår af reg. attesten.
Sælger vil så sørge for omreg.
Hvis du køber en uden nummerplade, skal du selv indreg. det koster ca 1000
kr.incl. nr.pl. det gøres på motorkontoret og så er du kørende.

mvh
Alex Christensen




Verner Johnsen (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 03-07-05 22:14

On Sun, 3 Jul 2005 22:12:32 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:


>Hvis du køber en uden nummerplade, skal du selv indreg. det koster ca 1000
>kr.incl. nr.pl. det gøres på motorkontoret og så er du kørende.
>


590 kr

<http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/betaling/>


--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

alexbo (03-07-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-07-05 23:44


"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev

> 590 kr
For nummerpladen, plus 380 for indregistreringen ialt 970 kr. ca. 1000 kr.

mvh
Alex Christensen



Verner Johnsen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 04-07-05 06:43

On Mon, 4 Jul 2005 00:43:49 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>
>"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev
>
>> 590 kr
>For nummerpladen, plus 380 for indregistreringen ialt 970 kr. ca. 1000 kr.
>

Nixen bixen

De 380 kr betales kun ved ejerskifte/omregistrering af allerede
indregistrerede køretøjer.

Ellers skulle reglerne da være blevet ændret siden 39. marts, hvor jeg
selv fik indregistreret en nyindkøbt trailer.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

tb (04-07-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 04-07-05 07:25

> Ellers skulle reglerne da være blevet ændret siden 39. marts, hvor jeg
> selv fik indregistreret en nyindkøbt trailer.

Det er DÆLME også længe siden der var 39 dage i marts



Verner Johnsen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 04-07-05 19:11

On Mon, 4 Jul 2005 08:24:59 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>> Ellers skulle reglerne da være blevet ændret siden 39. marts, hvor jeg
>> selv fik indregistreret en nyindkøbt trailer.
>
>Det er DÆLME også længe siden der var 39 dage i marts
>




Jeg må vist hellere få skrevet et nyt tastatur på ønskesedlen.
Det gamle virker da noget handikappet

Der skulle have stået 29.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

alexbo (04-07-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-07-05 20:35


"Verner Johnsen" skrev

> De 380 kr betales kun ved ejerskifte/omregistrering af allerede
> indregistrerede køretøjer.

Det var undsluppet min opmærksomhed,
jeg har faktisk aldrig reg. en ny trailer eller bil for den sags skyld, og
havde ikke forestillet mig at det skulle være gratis.

mvh
Alex Christensen




Jørgen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 04-07-05 13:26



> Mange byggemarkeder sælger indregistrede anhængere, hvis du køber sådan
en,
> er der nummerplade på, og så er det bare at hænge den bag bilen,
> selvfølgelig forudsat at bilen må trække den, det fremgår af reg.
attesten.
> Sælger vil så sørge for omreg.
> Hvis du køber en uden nummerplade, skal du selv indreg. det koster ca 1000
> kr.incl. nr.pl. det gøres på motorkontoret og så er du kørende.


Hvis jeg vælger en, der står i markedet uden nummerplade, skal jeg selv
registrere den for de nævnte ca 1000 kr. Så må jeg vel lade den blive
stående i forretningen, til jeg kommer tilbage med pladen i hånden mange
dage senere - og så selv skrue den på der, inden jeg ruller ud af butikken.
Er det sådan?
Jørgen




alexbo (04-07-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-07-05 19:59


"Jørgen" skrev

> Hvis jeg vælger en, der står i markedet uden nummerplade, skal jeg selv
> registrere den for de nævnte ca 1000 kr. Så må jeg vel lade den blive
> stående i forretningen, til jeg kommer tilbage med pladen i hånden mange
> dage senere - og så selv skrue den på der, inden jeg ruller ud af
> butikken.
> Er det sådan?

Ja, bortset fra prisen på reg. der er billigere ned først antaget.
Og så behøver der ikke at gå mange dage, et par timer kan gøre det, hvis der
er et motorkontor i nærheden der har åbent.

mvh
Alex Christensen



Jan (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 04-07-05 06:53

> Man kan vel ikke spænde den bag vognen med det samme og køre med den?

jo, der er noget med at du faktisk må kører med en uindregistreret trailer,
men så skal du holde hastigheden på max. 30 km/t el. derunder.

jd



Brian Sørup (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 04-07-05 07:06


"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
news:42c8cec6$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Man kan vel ikke spænde den bag vognen med det samme og køre med den?
>
> jo, der er noget med at du faktisk må kører med en uindregistreret
trailer,
> men så skal du holde hastigheden på max. 30 km/t el. derunder.

Det er kun hvis "traileren" ikke kan indregistreres den regel gælder - der
skal dog stadig være lysog reflekser på den og den må ikke veje mere end
bilen er godekendt til.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Jan (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 04-07-05 21:36


>> jo, der er noget med at du faktisk må kører med en uindregistreret
> trailer,
>> men så skal du holde hastigheden på max. 30 km/t el. derunder.
>
> Det er kun hvis "traileren" ikke kan indregistreres den regel gælder - der
> skal dog stadig være lysog reflekser på den og den må ikke veje mere end
> bilen er godekendt til.

Ok, jeg mente at man også måtte med en trailer der ikke var indregistreret,
troede ikke det kun var når den ikke KUNNE indregistreres, så skulle man jo
mene den var uforsvarlig at kører med overhovedet.
man hva' man bliver klogere hele tiden

jd



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste