Volvo 850 st.car - pro's & con's
Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 18:54

Vi er ved at kigge efter en afløser til Scorpio'en og er faldet over
850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.
Nogen der har erfaringer med sådan en "Svensson-bil" ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-05 18:56

Hej!

Brian Sørup wrote:

> Vi er ved at kigge efter en afløser til Scorpio'en og er faldet over
> 850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.

Hvorfor nu det? Den var jo "åh så dejlig" for et års tid siden da du fik den

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 19:05

> Hej!

> Hvorfor nu det? Den var jo "åh så dejlig" for et års tid siden da du fik
den

Det er nu 25 måneder og 1 dag siden jeg fik den, og den er skam stadig
dejlig, men med hyler nummer 3 på vej, vil lillemor gerne have et automobil
med 3 trepunktsseler på bagsædet og airbags.
Når det skal være en stor st.car er der vel ikke så mange andre end Völlen ?
Der er da også andre modeller med i overvejelserne bl.a. Mondeo V6 aut., og
en Scorpio II 2,3 aut.
Jeg synes der umiddelbart er flest af 850-modellen der opfylder vores krav,
Scorpio II er svære at finde - Mondeo'en er IMO lidt ordinær.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-05 19:10

Hej!

Brian Sørup wrote:
> Det er nu 25 måneder og 1 dag siden jeg fik den, og den er skam stadig
> dejlig, men med hyler nummer 3 på vej, vil lillemor gerne have et automobil
> med 3 trepunktsseler på bagsædet og airbags.

Ok, troede ikke det var så længe siden. Airbags? Hvad tror hun det er, en
mercer?

> Når det skal være en stor st.car er der vel ikke så mange andre end Völlen ?

Tja, en nyere SUV er vel udelukket? En 850'er virker ihvertfald _rummelig_
efter min mening.

> [...]
> Jeg synes der umiddelbart er flest af 850-modellen der opfylder vores krav,
> Scorpio II er svære at finde - Mondeo'en er IMO lidt ordinær.

Tja, hvor gammelt må det være og til hvilken pris?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 19:18

> Tja, hvor gammelt må det være og til hvilken pris?

Ikke ældre end 1995 og max. 130K
Opel, Vw, italienske og franske biler er udelukket.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:07

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke ældre end 1995 og max. 130K
> Opel, Vw, italienske og franske biler er udelukket.

Dog kan der ved det rette sammentræf af pris og model komme på tale at
parkere en Xantia i indkørslen.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:09

"Brian Sørup" skriver:

> Opel, Vw, italienske og franske biler er udelukket.

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:17

> "Brian Sørup" skriver:

> Hvorfor ?

Fordi !

Nej, spøg til side - jeg har altid svoret at jeg ikke vil køre Opel eller
Vw - det er Fodermesterbiler..... he-he...
Dog kan en Xantia accepteres, hvis det rette tilbud kommer, jeg har et par
kolleger og en bekendt der alle kører Xantia, og de har ikke haft nogen
problemer af betydning.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:24

"Brian Sørup" skriver:

> Nej, spøg til side - jeg har altid svoret at jeg ikke vil køre Opel eller
> Vw - det er Fodermesterbiler..... he-he...

Opel er mest "blødhat" for mig, undtagen en Omega 3000...

Passat af nyere afstøbning er en okay bil, men en Volvo er noget af det
mest kedelige jeg kunne tænke mig. Det er de da først meldt fodermester.
Måske specielt fordi de 4 jeg kender der har 850'ere alle bor på en gård
i Thy.

> Dog kan en Xantia accepteres, hvis det rette tilbud kommer, jeg har et par
> kolleger og en bekendt der alle kører Xantia, og de har ikke haft nogen
> problemer af betydning.

Xantia er nok noget af det pæneste "Citrobang" har fremtryllet sammen
med C4. Men de par Xantia jeg har køært i (vel +10år siden) har ikke
budt på nogen større oplevelser. En i min familie har en der er 10 år
gammel nu, den er ved at være dyr i værkstedsregninger....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-07-05 23:01

Brian Sørup wrote:
> [...]
> kolleger og en bekendt der alle kører Xantia, og de har ikke haft nogen

Jamen du skulle tage og prøve en tur i sådan en, hvis du ikke allerede
har gjort det.
Min har gået 120.000 og har kun fået skiftet en blæser til kabineluft i
sin levetid. Ellers kun alm. service og bremsedele. Der er (stadig)
ingen rust, og den gik glat gennem sit første syn.
Hvis du (eller konen) prioriterer airbags, skal du kigge efter en Xantia
II (fra 98 og frem). De har flest. Så vidt jeg ved har alle st.car. tre
gange trepunktsseler bagi - hvilket I også bliver glade for, med tre
unger. Hvis det ender med en HDi, så kig efter modeller fra 2000 og
frem, da de er monteret med oliefyr som standard.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : NS

Dato : 05-07-05 09:50

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> unger. Hvis det ender med en HDi, så kig efter modeller fra 2000 og
> frem, da de er monteret med oliefyr som standard.

HDI'erne er nogle bovlamme slæder... især hvis man kommer fra noget med
en rimelig stor benzinmotor. Jeg havde en XM V6 med 160 hk og prøvede
sådan en Xantia HDI. Den føltes ufatteligt sløv i sammeligning og jeg
var skuffet over det manglende bundtræk ifht. V6'eren. Den kunne ikke
starte fra 2. gear uden rigelig med koblingsfilen.

NS

Fra : NS

Dato : 05-07-05 09:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> "Brian Sørup" skriver:

> Hvorfor ?
>

> Klaus

Er det egentlig ikke lige meget? Hvis han vil frasige sig nogle
muligheder, må han vel selv om det.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 09:28

NS skriver:

> Er det egentlig ikke lige meget? Hvis han vil frasige sig nogle
> muligheder, må han vel selv om det.

Bevares - jeg er blot nysgerrig...

Fra : Henrik B.

Dato : 05-07-05 10:38

> Bevares - jeg er blot nysgerrig...

Og Niels er blot mavesur - som han plejer.

Fra : NS

Dato : 05-07-05 10:53

Henrik B. wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Og Niels er blot mavesur - som han plejer.

Og hvor er det mavesure i det henne? Du taler for meget og tier for lidt.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:15

"Brian Sørup" skriver:

> Ikke ældre end 1995 og max. 130K

Hvor mange "traktorer" kan du finde til den pris ?

> Opel, Vw, italienske og franske biler er udelukket.

En skam, da denne er til salg:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=668072&page=4

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:20

> En skam, da denne er til salg:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=668072&page=4

Det er jo en udkneppet *Brian*-Passat, nej tak du.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:29

"Brian Sørup" skriver:

> Det er jo en udkneppet *Brian*-Passat, nej tak du.....

Med det navn og din nuværende bil, må det da lige være sagen

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:33

> "Brian Sørup" skriver:

> Med det navn og din nuværende bil, må det da lige være sagen

Tag den her :
<syngende_lussing.wmv>

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 21:36

"Brian Sørup" skriver:

> Tag den her :
> <syngende_lussing.wmv>

Ouch......

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:27

> "Brian Sørup" skriver:

> Hvor mange "traktorer" kan du finde til den pris ?

Ikke så mange, men der kan måske lukkes lidt mere op for tegnedrengen hvis
den rette bil dukker op.

> En skam, da denne er til salg:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=668072&page=4

Keine automatik-getriebe mein Freund...
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:31

"Brian Sørup" skriver:

> Ikke så mange, men der kan måske lukkes lidt mere op for tegnedrengen hvis
> den rette bil dukker op.

Jeg ville gå efter en nyere passat så.. jeg har måske bare kørt for
meget VW (ordnung muss sein !!)

> Keine automatik-getriebe mein Freund...

Jawohl - herren ønsker plørehjul.

Fra : NS

Dato : 05-07-05 09:45

Brian Sørup wrote:

> Keine automatik-getriebe mein Freund...

Hvis det skal være Xantia og automatik så bliver det nødt til, at være
en V6 i Exclusiv-trim ellers har de ikke automatik.

NS

Fra : NS

Dato : 05-07-05 09:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> "Brian Sørup" skriver:

> Hvor mange "traktorer" kan du finde til den pris ?

> [...]

Hold da kæft et brian-apparat!

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 09:30

NS skriver:

> Hold da kæft et brian-apparat!

Hey, hvad hedder manden der vil købe bil ???

Fra : NS

Dato : 05-07-05 10:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> NS skriver:

> Hey, hvad hedder manden der vil købe bil ???
>

> Klaus

Ja, okay... du har ret :).

NS

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-05 23:08

Hej!

Brian Sørup wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke ældre end 1995 og max. 130K
> Opel, Vw, italienske og franske biler er udelukket.

Tja, så gør du det jo heller ikke helt let for dig selv :) En Völle kunne da
være et godt bud imho.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-05 21:17

> Det er nu 25 måneder og 1 dag siden jeg fik den, og den er skam stadig
> dejlig, men med hyler nummer 3 på vej, vil lillemor gerne have et
> automobil
> med 3 trepunktsseler på bagsædet og airbags.

Gad godt vide, hvad du vil stille op om 'et-par-år'?
Antallet af hylere overstiger jo snart antallet i hele vadehavet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-07-05 07:01

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad godt vide, hvad du vil stille op om 'et-par-år'?
> Antallet af hylere overstiger jo snart antallet i hele vadehavet

En Völle kan skam fås med 7 sæder

Der er nu ikke planer om yderligere "udvidelser" i bestanden - 3 må være
nok, så har vi da opfyldt de 1,8 barn i snit....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-07-05 21:46

> Der er nu ikke planer om yderligere "udvidelser" i bestanden - 3 må være
> nok, så har vi da opfyldt de 1,8 barn i snit....

Fy, slemme mig
Altid huske, aldrig glemme.

Stort TILLYKKE med den kommende

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-07-05 19:25

Brian Sørup wrote:
> Vi er ved at kigge efter en afløser til Scorpio'en og er faldet over
> 850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.
> Nogen der har erfaringer med sådan en "Svensson-bil" ?

Sikre, ruster ikke, dejlig komfort osv...

Og der var altså "Pro's"...

Fra : TDN

Dato : 03-07-05 19:14

> [...]
> 850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.
> Nogen der har erfaringer med sådan en "Svensson-bil" ?

Fin bil, men du skal ikke vælge den for pladsens skyld da bagagerummet kun
er 420 liter hvilket er næsten 100 liter mindre end Scorpioen. Næh så skal
du have en 940/960 med 990 liter bagagerum.....

Mvh
Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-07-05 20:15

> Vi er ved at kigge efter en afløser til Scorpio'en og er faldet over
> 850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.
> Nogen der har erfaringer med sådan en "Svensson-bil" ?

Jeg har ikke haft de store problemer med min udover at klimaanlægget var
utæt, og et forhjulsleje var til skrotkassen.
Generelt en meget slidstærk bil uden rustproblemer.

Reservedele er dog noget dyrere end gennemsnittet, selv om nogle sliddele er
faldet en del, Nice Price kalder Volvo det.
Benzinøkonomien er heller ikke super.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-07-05 20:23

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke haft de store problemer med min udover at klimaanlægget var
> utæt, og et forhjulsleje var til skrotkassen.

Ved hvor mange Km ?

> Generelt en meget slidstærk bil uden rustproblemer.

Okay - det er også mit indtryk.

> Reservedele er dog noget dyrere end gennemsnittet, selv om nogle sliddele
er
> faldet en del, Nice Price kalder Volvo det.

Jeg troede også at Scorpio'en var rimelig i reservedelspriser - altså indtil
der skulle nye skiver bagpå... gyyyyyys
=:o|

> Benzinøkonomien er heller ikke super.

Det er den heller ikke i Ford'en

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-07-05 21:20

> Ved hvor mange Km ?

252.000 km .

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-07-05 07:03

> 252.000 km .

Det er vel egentlig OK - eller ? ..
Min gamle 626'er fik skiftet alle hjullejer ved 297000Km, så var det også
som at komme ind i en ny bil
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 10:04

> [...]
> 850'eren - det skal helst være en 2,5 med aut.gear og aircon/klima.
> Nogen der har erfaringer med sådan en "Svensson-bil" ?

Lidt over prisen, men med lavt kilometertal. Hele baduljen af udstyr, inkl.
læder, klima og tomatgear. Plads som i Scorpio'en, og en tand bedre
sikkerhed end i Velo'en. Noget mere skud i, end i Scorpio'en, og en bedre
benz-økonomi, ved pæn kørsel
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=400400433&page=1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 10:11

"Henrik B." skriver:

> Lidt over prisen, men med lavt kilometertal. Hele baduljen af udstyr, inkl.
> læder, klima og tomatgear.

Er den med "plørehjul" ?
Jeg syntes ikke at der fremgår af teksten.

Er den med 3 rulleseler bagi ?

> Plads som i Scorpio'en, og en tand bedre
> sikkerhed end i Velo'en. Noget mere skud i, end i Scorpio'en, og en bedre
> [...]

Men ikke en "stationswogn"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 10:14

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Men ikke en "stationswogn"

Ellers en fed bil.....

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 10:47

> Er den med "plørehjul" ?

Jep.

> Er den med 3 rulleseler bagi ?

Er i tvivl.

> Men ikke en "stationswogn"

Nope, men stor kasse bagude...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 11:19

"Henrik B." skriver:

> Jep.

Okay det fremgik ikek at teksten at den er med Plørehjul....

> Er i tvivl.

Jeg tvivler en anelse

> Nope, men stor kasse bagude...

Og et lille hul at proppe barnevognen ind gennem ?