Opel Vectra fordør larmer
Fra : na

Dato : 02-07-05 15:10

Jeg har en Open vectra, hvor den ene fordør larmer når den åbnes. Der lyder
et eller to høje smeld afhængig hvor meget den åbnes.
Den larmer efterhånden en del, så nu kunne jeg godt tænke mig at få noget
gjort ved det.

Nogle der har et par gode fif?

vh

Arne

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-07-05 15:53

na skrev:
> [...]
> et eller to høje smeld afhængig hvor meget den åbnes.
> Den larmer efterhånden en del, så nu kunne jeg godt tænke mig at få noget

Hvis du kigger helt fremme ved A-stolpen (der hvor døren er hængslet på
bilen) vil du se en skinne (typisk en smal plade) som er fastgjort på
karosseriet og så går ind i døren.

Denne skinne bruges til at holde døren åben (så den ikke lukker af sig
selv).

Du bør checke om skruerne omkring skinnen er spændt og om den er smurt
ordentlig.

De høje smæld kommer formodentlig fordi fjederen i dørholderen går fra
at holde døren åben til at lukke den og når så skidtet ikke er spændt
ordentlig sammen bliver skinnen skiftevis banket fra den ene
yderposition til den anden i det slup som de løse skruer tillader.

Mvh
Claus