Peugeot brænder for sagen...
Fra : Non-Desperado

Dato : 02-07-05 15:14

Nu er der åbenbart også problemer med 407'eren...
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=300113

Jeg har hørt om hvor vigtigt det er for et firma at have et godt
brand, men Peugeot er altså gået over stregen, synes jeg.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 12:04

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:nv7dc1li22j7jq85m9hm8fdvji6f3ui4hk@4ax.com...
> [...]
>
> Jeg har hørt om hvor vigtigt det er for et firma at have et godt
> brand, men Peugeot er altså gået over stregen, synes jeg.

Fejl i monteringen af en ekstra baklygte som mange taxaer får eftermonteret,
dvs. ikke noget Peugeot har noget med at gøre...

Fra : jk

Dato : 03-07-05 17:41

"Mikkel" <-> wrote in message
> Fejl i monteringen af en ekstra baklygte som mange taxaer får
> eftermonteret, dvs. ikke noget Peugeot har noget med at gøre...

....sir' Peugeot - de sagde noget tilsvarende til en mand i England, hans
307'er var gået op i røg - jamen, DET er da fordi din mobiltelefon har
forårsaget brænden...sagde de.

Måske de bare sku' ta' skeen over i den anden hånd, og fokusere bare LIDT
mere på kvali- istedet for kvantitet.

/JK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 19:38

jk skriver:

> ...sir' Peugeot - de sagde noget tilsvarende til en mand i England, hans
> 307'er var gået op i røg - jamen, DET er da fordi din mobiltelefon har
> forårsaget brænden...sagde de.

Men Peugout fik refunderet de penge (biler) der brændte efter Tage
Thomsen (Pug forhandler) havde lavet fejl i ledningsnettet efter
fejlmontering af tilbehør til anhængertræk. Så det er ikke kun
fabrikkens skyld af de brænder. Tilfældigvis var den en brandmand på
Djursland der fik 2 nye biler på den konto, hans kollegaer fik nævnt
noget omkring brandbil til ham......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 20:13

"jk" <nomail@spammenot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forårsaget brænden...sagde de.
>
> Måske de bare sku' ta' skeen over i den anden hånd, og fokusere bare LIDT

Sådanne ting bliver tjekket af Teknologisk Institut og det er dem som kommer
med konklusionerne i sådanne tilfælde!

Fra : jk

Dato : 03-07-05 17:45

"Mikkel" <-> wrote in message

> Fejl i monteringen af en ekstra baklygte som mange taxaer får
> eftermonteret, dvs. ikke noget Peugeot har noget med at gøre...

hov, jeg glemte lige og nævne, at i det ny MOTOR blad for juli måned, står
der, at den reservedel de bruger i 307'eren - "til at fixe problemet med
selvantændelse - ikke er meget bedre en den del, som skiftes - dvs. man
bliver på et senere tidspunkt indkaldt (igen) - så de kan checke om
reservedelen er ved at lave samme nummer...

need I say more...

/JK

Fra : ChipMIK

Dato : 03-07-05 18:53

jk wrote:
> [...]
> bliver på et senere tidspunkt indkaldt (igen) - så de kan checke om
> reservedelen er ved at lave samme nummer...

der er de da forlængst blevet endnu koldere i røven..

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 19:39

jk skriver:

> [...]
> bliver på et senere tidspunkt indkaldt (igen) - så de kan checke om
> reservedelen er ved at lave samme nummer...

Hvilken reservedel ?

De tjekker stikket og sprayer/forsegler med silicone (ifølge kollegas
mand der så på sceancen da deres "brandbil" fik sit certifikat).

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-07-05 20:17

>De tjekker stikket og sprayer/forsegler med silicone (ifølge kollegas
>mand der så på sceancen da deres "brandbil" fik sit certifikat).

Kunne der ikke være en frygt for at de skaber nye "brandbiler" ifbm.
brandtjekket?

Jeg mener:
Hvis de adskiller et stik der, tilfældigvis, er samlet ordentligt på
fabrikken, og derefter laver en dårlig samling!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:21

Kent Glerup skriver:

> Kunne der ikke være en frygt for at de skaber nye "brandbiler" ifbm.
> brandtjekket?

Nej

> Jeg mener:
> Hvis de adskiller et stik der, tilfældigvis, er samlet ordentligt på
> fabrikken, og derefter laver en dårlig samling!

Problmet er vist ikke at stikket er dårligt samlet, men at der kan opstå
korrosion.

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-07-05 19:56

On Sun, 03 Jul 2005 21:20:49 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Nej

>Problmet er vist ikke at stikket er dårligt samlet, men at der kan opstå
>korrosion.

Det er jeg helt med på!
Men hvis problemet er forårsaget af f.eks. en gummipakning som ikke
lukker tæt, hvilket jo kan ske ved fejlmontage, kunne det vel ske?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 21:18

Kent Glerup skriver:

> Det er jeg helt med på!
> Men hvis problemet er forårsaget af f.eks. en gummipakning som ikke
> lukker tæt, hvilket jo kan ske ved fejlmontage, kunne det vel ske?

Pas, jeg tror det ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-07-05 11:25

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9f1jc19j5uv7hcljjk195ucnp2fjbs5un8@4ax.com...

> Det er jeg helt med på!
> Men hvis problemet er forårsaget af f.eks. en gummipakning som ikke
> lukker tæt, hvilket jo kan ske ved fejlmontage, kunne det vel ske?

Og hvor længe holder mon sådan en "gummipakning"? Hvad når den er mørnet op?
Pøsjø er jo så ligeglde, for så er den ude over garantien.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 20:15

> [...]
> bliver på et senere tidspunkt indkaldt (igen) - så de kan checke om
> reservedelen er ved at lave samme nummer...

De bruger ikke nogle reservedele til det tjek som kører lige nu, det er
udelukkende forskellige tjek for at være sikker på hvilke biler som er
farlige lige p.t.
Imens er man så ved at finde ud af hvad man skal gøre for at det ikke sker
fremover, altså formentlig en ny type stik eller andet!

Fra : Peter Juul

Dato : 04-07-05 19:46

"Mikkel" skrev

> Fejl i monteringen af en ekstra baklygte som mange taxaer får
> eftermonteret, dvs. ikke noget Peugeot har noget med at gøre...

Ahwaffornå'ed ????

Jeg har været branchen i 13 år og kender kun et tilfælde af eftermonterede
baklys : på en Fiat Ducato fra omkring '90......

Vi har sgutte brug for ekstra baklys, det er fremadlyset der skal friskes op
på en hyrebil.....

A propos "fremadlamper" har en af mine kolleger en 407 med trekvart års tid
på nakken, i den har stikkene ved forlygterne været ved at nedsmelte.....

VenHils
Peter

Fra : Brian

Dato : 04-07-05 20:56

Peter Juul wrote:

> A propos "fremadlamper" har en af mine kolleger en 407 med trekvart
> års tid på nakken, i den har stikkene ved forlygterne været ved at
> nedsmelte.....

Hvordan "frisker" I lygterne op da ?
Hvis I bare smider en pære med højere effekt i, er der vel ikke noget at
sige til, at det smelter.

/Brian

Fra : Peter Juul

Dato : 06-07-05 17:26

"Brian" skrev > Hvordan "frisker" I lygterne op da ?

Det gør vi heller ikke.... Jeg glemte en ""
Min pointe var at vi ikke bakker særlig meget, og derfor ikke har brug for
mere baklys end bilen er født med.. Til gengæld kan det jo til tider gå lidt
raskt ud på de små timer, og så kan man jo godt bruge lidt extra watt i
fronten... Men rigtig mange har biler med xenon-lamper på, og det gi'r jo et
fremragende lys

> Hvis I bare smider en pære med højere effekt i, er der vel ikke noget at
> sige til, at det smelter.

Netop.... Igen en glemt ""

VenHils
Peter