Kia Sorento
Fra : Stardust

Dato : 01-07-05 10:43

Hej

Jeg er brændt varm på en Kia Sorento 2,5 EX CRDI,men kender den ikke, så jeg
er på bar bund med hensyn til plusser og minusser. Hvad skal man vælge: Alm.
aut. gearkasse, Aut.gearkasse med triptronic,eller manuel gearkasse?
Junglen med diverse afgifter, er heller ikke nem at finde rundt i (gule
plader).
Håber der er nogle, der vil hjælpe mig lidt på vej.
M.v.h.
Jens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-07-05 16:22

Stardust wrote:
> [...]
> så jeg er på bar bund med hensyn til plusser og minusser. Hvad skal
> man vælge: Alm. aut. gearkasse, Aut.gearkasse med triptronic,eller

Tja. Hvad er du mest til?
Personligt ville jeg tage aut. gear...

> Junglen med diverse afgifter, er heller ikke nem at
> finde rundt i (gule plader).

Hvis du kører rent privat skal du betale fuld tillægsafgift.
Hvis du kører blandet privat og erhverv skal du betale ½ tillægsafgift.
Hvis du kun kører erhverv skal du ikke betale tillægsafgift.

Du skal altid betale ejerafgift/vægtafgift...

Fra : Stardust

Dato : 01-07-05 20:26

Nu siger du aut. gear, men hvad med holdbarheden og hvad med triptronic.
Synes selv at aut. gear er fedt, men jeg har ingen erfaring med do., så jeg
må læne mig til jeres kendskab. Hvor finder jeg, hvor meget tillægsafgift
jeg skal betale? Jeg har ledt og fundet ud af ca. 9000.-kr. årligt. Er det
helt ved siden af (100% privat kørsel).
Kender du til nogle skavanker ved en Sorento, jeg skal passe på?

Jens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-07-05 20:37

Stardust wrote:
> Nu siger du aut. gear, men hvad med holdbarheden og hvad med
> triptronic. Synes selv at aut. gear er fedt, men jeg har ingen
> erfaring med do., så jeg må læne mig til jeres kendskab.

Jeg har ikke hørt om nogen, der har problemer med hverken det ene eller det
andet. Men nu er bilen jo generalt heller ikke så gammel endnu.

> Hvor finder
> jeg, hvor meget tillægsafgift jeg skal betale? Jeg har ledt og fundet
> ud af ca. 9000.-kr. årligt. Er det helt ved siden af (100% privat
> kørsel).

Det lyder meget rigtigt.
Ca. 4.000 kr. + ca. 5.000 kr.

> Kender du til nogle skavanker ved en Sorento, jeg skal passe på?

Nej, desværre...