Hvor langt er man fra en bil med turbo, kø~
Fra : Thomas

Dato : 30-06-05 09:28

Hej NG

Ja her i sommervarmen får man de vildeste ideer (ku være man skulle drikke
noget mere vand) men jeg har lige et par spørgsmål til ekspertpanelet

Her kan man købe et standart turbosæt til 15000,-

http://www.prorace.dk/product_info.php?products_id=526&osCsid=7a27c5a1e92ba584ec69230ea5396647

Kan "menigmand" eller perlegrusmekaniker montere sådanne noget selv og hvad
mangler der evt. til flere tusinde , som ikke lige er nævnt?

Eller hvis man ikke gider ødelægge turbo / bilen , for at spare de sidste
10-15000 kan man her købe et sæt monteret for ca. 30.000

http://www.pr-design.dk/shop/

men er det alligevel ikke for "billigt" ? troede man skulle op omkring de
40-50.000 ? men det kommer man måske også, hvis man skal skifte dele i
motoren for at den kan holde`?

(jeg er lige inde på nogle tanker med Colt/ Lancer så hvis nogen har
specifikke erfaringer med ladning af disse biler/motorer, så ud med dem

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 09:42

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvad
> mangler der evt. til flere tusinde , som ikke lige er nævnt?

Nej det kan menigmand ikke.

> Eller hvis man ikke gider ødelægge turbo / bilen , for at spare de sidste
> 10-15000 kan man her købe et sæt monteret for ca. 30.000

Tja, hvis de kan gøre det for det. Jeg ville mere tippe på en 40-50.000 Kr

> http://www.pr-design.dk/shop/
>
> men er det alligevel ikke for "billigt" ? troede man skulle op omkring de
> 40-50.000 ? men det kommer man måske også, hvis man skal skifte dele i
> motoren for at den kan holde`?

hvis det skal holde så skal det laves rigtig

> (jeg er lige inde på nogle tanker med Colt/ Lancer så hvis nogen har
> specifikke erfaringer med ladning af disse biler/motorer, så ud med dem

Glem det og køb en anden bil med større motor eller en som er født med
turbo.
Vejen med eftermonteret turbo er fyldt med problmer og ærgelser. Du får den
heller ikke godkendt ved bilinspektionen.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-05 10:47

> Tja, hvis de kan gøre det for det. Jeg ville mere tippe på en 40-50.000 Kr

Prisen er også eksl. moms.
Så inkl. moms er det: 37.250,-

Saab - Fordi fabriksmonteret turbo virker!

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-06-05 12:18

Henrik B. wrote:

> Prisen er også eksl. moms.
> Så inkl. moms er det: 37.250,-

Og dermed ikke langt fra prisen på f.eks. de første Rover 620ti fra 1995
der er født med mølle og 200hk.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-05 11:22

> Og dermed ikke langt fra prisen på f.eks. de første Rover 620ti fra 1995
> der er født med mølle og 200hk.

Og dyre reparationsomkostninger...

Fra : Morten Pedersen

Dato : 30-06-05 12:35

> Og dyre reparationsomkostninger...

Du er vist ikke Mitsubishi ejer, er du? :D

De her Japsere er kanon dyre i reparationer... Jeg har selv en colt fra '95

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-06-05 17:13

Morten Pedersen wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du er vist ikke Mitsubishi ejer, er du? :D
>
> De her Japsere er kanon dyre i reparationer... Jeg har selv en colt fra '95

Rover 600 = Honda Accord. Kun ti'en har anglofil mekanik - i motorrummet.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-06-05 13:36

Henrik B. wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og dyre reparationsomkostninger...

Kan nok konkurere med en eftermonteret mølle på en lancer eller colt IMHO.

--
vh
Torben

Fra : Thomas

Dato : 30-06-05 13:03

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Prisen er også eksl. moms.
> Så inkl. moms er det: 37.250,-

ok der kan du have ret. Kan ikke lige se nogen steder om der står med eller
uden moms, mente at begge dele skulle stå der i så fald

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-05 14:01

"Thomas" <bambanosFJeRN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ok der kan du have ret. Kan ikke lige se nogen steder om der står med
> eller uden moms, mente at begge dele skulle stå der i så fald

Lige under prisen står: "Klik hér for pris med moms". )

Fra : Thomas

Dato : 01-07-05 09:31

> [...]
> den
> heller ikke godkendt ved bilinspektionen.

Hej Tom

Nu er der ikke så mange småbiler med turbo, og mit ønske gik ikke i retning
af en stor flyder ala Roveren, som en nævnte. Så det var derfor jeg lige
fik de vilde ideer ind i hovedet..... Ja ellers kan man købe en croma
turbo eller thema , skal det bare gå lige ud af landevejen

Jeg troede ellers at montering af turbo var i den lovlige afdeling? Kører
der ikke biler rundt med eftermonteret turbo og piller de den så af ved
hvert syn eller hvad?

Mvh

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 01-07-05 09:37

Thomas wrote:
> [...]
> derfor jeg lige fik de vilde ideer ind i hovedet..... Ja ellers
> kan man købe en croma turbo eller thema , skal det bare gå lige ud af

Eller en Delta

> Jeg troede ellers at montering af turbo var i den lovlige afdeling?

Det er det ikke.

> Kører der ikke biler rundt med eftermonteret turbo og piller de den
> så af ved hvert syn eller hvad?

Ja og ja

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Thomas

Dato : 01-07-05 09:51

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Eller en Delta

> Det er det ikke.

> Ja og ja

ok takker

Så smider jeg lige de ideer i skraldespanden med det samme.

Ja der er jo lige integralen, men har på fornemmelsen den ikke lige er nem
at forsikre (og er jo heller ikke billig i indkøb og kan den holde?). Uno
Turbo er jo udelukket, da du bygger den ultimative ;). og fx Golf er
simpelthen for kedeligt.

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-05 13:02

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at forsikre (og er jo heller ikke billig i indkøb og kan den holde?).
> Uno Turbo er jo udelukket, da du bygger den ultimative ;). og fx Golf er

En lettere brugt Saab 900 Turbo. Fin køremaskine.

Fra : Thomas

Dato : 01-07-05 22:03

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og ja
>
> --

Jeg havde forresten helt glemt Punto GT'erne som en mulighed.... nå det var
lige et sidespring ;)

Men ang. eftermonteret turbo
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=650637&page=1 så er denne
vogn her intet værd? eller er der enkelte undtagelser ? Der står monteret
af Fiat, så det kan måske være et typegodkendt system som der ikke er
problemer med? Eller står næste ejer og skal pille den ud inden syn også ?

Mvh

Thomas

Fra : Liquid

Dato : 30-06-05 09:43

> [...]
> noget mere vand) men jeg har lige et par spørgsmål til ekspertpanelet
>
> Her kan man købe et standart turbosæt til 15000,-

Det ser jo egentligt fornuftigt ud. Benzinstyring skal du også have og til
det kan jeg se at de anbefaler en SMT6 boks (nederst på siden). Du skal
sandsynligvis også have et par ekstra benzindysser.

Jeg kører selv med en SMT6 boks til at styre benzin og det virker fint.

- Martin

Fra : Liquid

Dato : 30-06-05 09:45

> [...]
> sandsynligvis også have et par ekstra benzindysser.
>
> Jeg kører selv med en SMT6 boks til at styre benzin og det virker fint.

Med det kit du linker til er der heller ikke stempler / toppakning med til
at sænke kompressionen og derfor skal i ikke regne med at køre mere end
..04bar hvis din motor skal holde.

- Martin

Fra : Liquid

Dato : 30-06-05 09:46

"Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Med det kit du linker til er der heller ikke stempler / toppakning med til
> at sænke kompressionen og derfor skal i ikke regne med at køre mere end
> .04bar hvis din motor skal holde.

Og du mangler også en manifold til at montere turboen på.

Hvilken bil har du?

- Martin

Fra : Thomas

Dato : 30-06-05 09:53

> "Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
>> >

> Hvilken bil har du?

Fiat Duna , men nu ikke lige den der skulle være offer Det eneste
tryk den skal have, er i pressen hos en skrothandler om få uger Men
man får jo næsten kastet Colter og lancere i nakken og de kører fantastisk,
så det var en af dem jeg havde i tankerne, skulle det være.

Mvhe

Thomas

Fra : Liquid

Dato : 30-06-05 10:24

> [...]
> Men man får jo næsten kastet Colter og lancere i nakken og de kører
> fantastisk, så det var en af dem jeg havde i tankerne, skulle det være.

Hvis du kan finde en turbomanifold til motoren og eventuelt en tykkere
toppakning så kunne det blive et sjovt projekt.

Husk dog på som Tom siger, at du ikke kan syne bilen med de ændringer du
laver.

Næste gang skal jeg have en bil med fabriksmonteret mølle. Men det har da
været sjovt nok indtil videre.

- Martin

Fra : Thomas

Dato : 30-06-05 13:04

"Liquid" <sync@liquid.dk> wrote in message
> "Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Husk dog på som Tom siger, at du ikke kan syne bilen med de ændringer du
> laver.

Det med lovligheden skal jeg lige have en forklaring på. Jeg mente ellers at
trykladning var en af de "mest" legale ændringer ?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 09:34

> Det med lovligheden skal jeg lige have en forklaring på. Jeg mente ellers
at
> trykladning var en af de "mest" legale ændringer ?

Det er simpelt, det er IKKE lovligt, eller dvs jo hvis du får lavet en
emmisions test i sverige til 20k !! ellers ikke...

Og ja folk piller dem af til syn..

Mvh
Morten