Kan man presse prisen ned på en ny Suzuki ~
Fra : LarsZK

Dato : 29-06-05 22:19

Kan man presse en forhandler ned i pris på en ny Suzuki Swift, hvis man fx
køber ekstra udstyr for 10-15.000 kr? Der hvor jeg bor er det Ford, der
sælger Suzuki og de sagde, at de ikke kunne give noget særligt afslag på en
Suzuki, men det havde været noget andet hvis det havde været en Ford?!? Er
der nogen der har nogle erfaringer med Swift, selvom den er ny og er den dyr
i service/reservedele osv...???
LarsZK

Fra : Thomas

Dato : 29-06-05 22:29

> [...]
> havde været en Ford?!? Er der nogen der har nogle erfaringer med
> Swift, selvom den er ny og er den dyr i service/reservedele osv...???

Jeg kan ved kontant handel (dvs. uden byttebil) få ekstradustyr for ca.
15.000 kr. gratis ved køb af en fabriksny Ford Fiesta ST150 hos Ford.

--
Thomas Krath

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 29-06-05 23:38

Thomas wrote:

> Jeg kan ved kontant handel (dvs. uden byttebil) få ekstradustyr for ca.
> 15.000 kr. gratis ved køb af en fabriksny Ford Fiesta ST150 hos Ford.

Jeg ville også hellere have en Fieste ST150 fremfor en Swift.. :) Når
jeg vinder 20 mio. i Lotto på lørdag, så bestiller jeg den den Fiesta
ST150 eller en Alfa Romeo 159.

Tænk hvis jeg vandt...

Rasmus

Fra : LarsZK

Dato : 29-06-05 23:49

"Rasmus Lauritsen" <rasmus@FJERNDETTEogTALlaur1i2t3s4en.info> skrev i en
meddelelse news:ApFwe.367$9%6.118@news.get2net.dk...

> Jeg ville også hellere have en Fieste ST150 fremfor en Swift.. :) Når jeg
> vinder 20 mio. i Lotto på lørdag, så bestiller jeg den den Fiesta ST150
> [...]

Ja nu er vi nogen der lever i den virkelige verden og hvis du vil snakke
lotto kan du jo oprette din egen tråd! Jeg spurgte om Suzuki Swift og hvis
du IKKE har nogen viden om denne bil(forhandler), så skriv venligst ikke
her.
Mvh
LarsZK

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-06-05 00:18

LarsZK wrote:

> [...]
> du IKKE har nogen viden om denne bil(forhandler), så skriv venligst ikke

nånå, undskyld da.

Du kunne evt. prøve at besøge en anden forhandler og høre hvad de vil
give i rabat. Hvis du får samme svar, så ved du hvordan landet ligger.
Ang. bilen kan jeg da fortælle, at den vandt en test mod VW Fox i det
nyeste nummer af Bilmagasinet. Den vandt på alle punkter, dog havde den
et mindre bagagerum end Fox'en.

Held og lykke med købet.

Rasmus

Fra : NumZie

Dato : 30-06-05 09:06

"Rasmus Lauritsen" <rasmus@FJERNDETTEogTALlaur1i2t3s4en.info> wrote in
message news:H_Fwe.372$Kq7.82@news.get2net.dk...

> [...]
> nummer af Bilmagasinet. Den vandt på alle punkter, dog havde den et mindre

Nu har jeg prøvet dem begge - og jeg er ikke enig med Bilmagasinet (omend
jeg ikke har fået læst artiklen endnu :). Jeg synes Fox'en er en fornøjelse.
Jeg synes, der er klart bedre pladsforhold i Fox'en - i sær på bagsædet - og
så synes jeg ikke, den larmer helt så meget. Samtidig vil jeg tro, at den
holder brugtprisen bedre.

Suzukien vinder så på suveræn acceleration, godt med ekstraudstyr, god
sikkerhed og bedre garanti (og frækkere design).

Min egen Suzukiforhandler sagde, at deres priser er, som de er. De har ikke
justeret dem i 3 år - og derfor gør de ikke i rabatter, introduktionstilbud
mv.

/Kenneth

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-06-05 09:12

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> wrote in

> Min egen Suzukiforhandler sagde, at deres priser er, som de er. De har
> ikke justeret dem i 3 år - og derfor gør de ikke i rabatter,
> introduktionstilbud mv.

Det er da dejligt med nogle forhandlere der syntes prisen er fast og ikke
til at prutte om. Hvis alle Ford forhandlere kan give 15.000kr i rabat på
en ny bil, så må den eneste grund være at standard prisen er 15.000kr
(måske lidt mindre) for høj. Så vil dem som ikke prutter om prisen betale
for meget for deres vare.

Jeg har ikke selv været ude og køre i den nye Swift, men jeg syntes at den
ser fed ud og har en (efter vores markede) fornuftig pris. Desværre har jeg
ikke råd til ny bil og den ville sikkert alligevel være for lille til mit
behov (der mangler et stort nok bagagerum til dykkergrej)

Thomas

Fra : NumZie

Dato : 30-06-05 09:40

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
> [...]
> ikke råd til ny bil og den ville sikkert alligevel være for lille til mit
> behov (der mangler et stort nok bagagerum til dykkergrej)

Jeg har selv skrevet til en Fordforhandler, fordi jeg lige skulle høre om
noget. Uden at blinke kunne jeg få en Fiesta 1,3 med lidt udstyr mv og spare
3000,-, bare jeg købte den hos ham :)

Og kan man spare 3000,- på en Ambiente til 150.000 - så kan man nok også
spare mere, hvis man går til den..

/Kenneth

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-06-05 11:22

NumZie wrote:

> [...]
> Jeg synes, der er klart bedre pladsforhold i Fox'en - i sær på bagsædet - og
> så synes jeg ikke, den larmer helt så meget.

Jeg kan da lige give dig resultatet af de støjmålinger de har i
Bilmagasinet.

Tomgang v/ 3.000 o/min: VW Fox: 66 Swift: 66
Ved 0-100 km/t: VW Fox: 73 Swift: 75
Konstant ved 110 km/t: VW Fox: 71 Swift: 70

Så du har delvist ret.

Samtidig vil jeg tro, at den
> holder brugtprisen bedre.

Det tror jeg desværre også, at du har ret i. Dog skriver Bilmagasinet
(jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om de har ret), at værditabet
efter 3 år/60.000 km er ca. 38.000 kr (29 pct) på Fox'en og på Suzuki'en
ca. 42.000 kr. (39 pct.)

Hvis det ikke drejer sig om mere, så valgte jeg helt klart en Suzuki Swift.

> Suzukien vinder så på suveræn acceleration, godt med ekstraudstyr, god
> sikkerhed og bedre garanti (og frækkere design).

Enig!

> Min egen Suzukiforhandler sagde, at deres priser er, som de er. De har ikke
> justeret dem i 3 år - og derfor gør de ikke i rabatter, introduktionstilbud
> mv.

Tror desværre også det er svært at presse prisen på den nye Swift, da
den ligner en bil de sælger ret mange af. Jeg ser den ihvertfald meget
ofte i traffiken.

/Rasmus

Fra : NumZie

Dato : 30-06-05 12:40

"Rasmus Lauritsen" <rasmus@FJERNDETTEogTALlaur1i2t3s4en.info> wrote in
message news:EJPwe.89$954.10@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Tomgang v/ 3.000 o/min: VW Fox: 66 Swift: 66
> Ved 0-100 km/t: VW Fox: 73 Swift: 75
> Konstant ved 110 km/t: VW Fox: 71 Swift: 70

Ja - jeg kørte altså ikke 110 inde i O'ense - så det skal jeg ikke kunne
sige :) Men Fox'en har en hyggeligere lyd

> [...]
> 42.000 kr. (39 pct.)
>
> Hvis det ikke drejer sig om mere, så valgte jeg helt klart en Suzuki

Jeg giver ikke det store for de udregninger. Det er to helt nye modeller, og
BM kan kun gætte sig til værditabet. De priser, man finder på deres,
bilbasens og bilprisers side synes jeg ej heller svarer ret godt overens med
virkeligheden.
Men hvordan de så gætter sig frem, det ved jeg ikke lige. De må jo basere
det på et eller andet.

> [...]
> ligner en bil de sælger ret mange af. Jeg ser den ihvertfald meget ofte i

Og jeg leder bare videre efter en billig bil :)

/Kenneth

Fra : Brian

Dato : 30-06-05 21:00

Rasmus Lauritsen wrote:

> [...]
> (jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om de har ret), at værditabet
> efter 3 år/60.000 km er ca. 38.000 kr (29 pct) på Fox'en og på

Du mener vist 30% på Suzukien

Jeg synes den nye Suzuki på alle måder er noget friskere end Fox - men
den smager selvfølgelig ikke af VW.

/Brian

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 01-07-05 02:30

Brian wrote:

> Du mener vist 30% på Suzukien
>
> Jeg synes den nye Suzuki på alle måder er noget friskere end Fox - men
> den smager selvfølgelig ikke af VW.
>
> /Brian

Hov, ja... det var noget af en tyrk fejl. Jeg ville også helt klart
vælge Suzuki'en. Den er hurtigere, pænere og har længere garanti.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-05 03:22

Den Thu, 30 Jun 2005 00:49:25 +0200. skrev LarsZK:

> [...]
> du IKKE har nogen viden om denne bil(forhandler), så skriv venligst ikke

Ejer du denne tråd?

Jeg tillader mig at gætte du er ny på usenet Velkommen til!

Et velment godt råd: Slap lidt mere af fremover så får du flere
succesfulde svar fra dine med skribenter

Der hersker en herlig tone i denne gruppe, hvilket du meget hurtigt vil
finde ud af samt sætte pris på.

MVH

Fra : LarsZK

Dato : 01-07-05 14:11

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-05 15:34

Den Fri, 01 Jul 2005 15:11:12 +0200. skrev LarsZK:

> Øhh ja..

Jeg må desværre skuffe dig - en tråd kan frit udvikle sig i alle mulige
retninger.

> - Ok. Men jeg kunne lige se for mig, at tråden skulle komme til at handle
> om Ford og lotto og det var ikke det jeg ønskede. Jeg var lidt desperat
> efter at høre noget om Swift´en.

Hehe fuldt forståeligt, men sådan går det mange gange. Det har så den
heldige virkning at flere kommer måske til at følge med og i sidste ende
give dig endnu flere gode input.

> - Ja vi er vel alle enige om en ting: Vores store passion for 4-hjulede
> køretøjer

Nemlig ja :)

MVH og godt vejr og alt det der :)

Fra : Michael Westi

Dato : 30-06-05 01:05

> Jeg ville også hellere have en Fieste ST150 fremfor en Swift.. :) Når jeg
> vinder 20 mio. i Lotto på lørdag, så bestiller jeg den den Fiesta ST150
> [...]

Me t)
Har prøvet ST150. Den kører faneme godt.
Og så prisen.!!!!
I forhold til andre biler i dette segment er ST150 nærmest et røverkøb.
Ser frem til at prøve Focus ST220 når den kommer

Mvh Michael

Fra : Thomas

Dato : 30-06-05 19:43

> Har prøvet ST150. Den kører faneme godt.
> Og så prisen.!!!!
> I forhold til andre biler i dette segment er ST150 nærmest et
> røverkøb. Ser frem til at prøve Focus ST220 når den kommer

Helt enig i begge dele :)

--
Thomas Krath

Fra : Sten Gundersen

Dato : 30-06-05 00:50

Hej Lars

Ved ikke specifikt hvordan det er med Suzuki, jeg brugte nedenstående model
da vi købte vores Getz sidste år, og fik træk, fjernbetjening t. centrallås,
Sony CD-Radio samt måtter med u.b. Bemærk modellen er ny og hvis
ordrebøgerne er fulde kniber det nok lidt.

1. Lav en liste over den ønskede det ønskede udstyr, model(ler)/farve.

2. Find de nærmeste forhandlere samt deres e-mail adresser.

3. Send én mail (Skal være enkeltvis til hver forhandler), hvor du beder om
et tilbud jf. pkt 1.

4. Afvent svar.

5. Vurder svarene, send besked til de dyreste om at du har fået bedre
tilbud..

6. Afvent svar.

7. gentag evt. 5 og 6.

8. Køb eller afvis, afvent eller find en anden bil/mærke.

Held og Lykke

Sten

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-05 10:54

"Sten Gundersen" <1s2g3u4@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 6. Afvent svar.
>
> 7. gentag evt. 5 og 6.
>
> 8. Køb eller afvis, afvent eller find en anden bil/mærke.

Enkel, god g brugbar anvisning, også for folk der ikke er så stærke til at
prutte om priserne.

Fra : Mikael L

Dato : 01-07-05 14:37

> [...]
> Er der nogen der har nogle erfaringer med Swift, selvom den er ny og er

Jeg ingen erfaring med Suzukien - endnu. Jeg går og venter på at
forhandleren ringer og siger bilen er klar, den skulle være klar inden
midten af juli. Min helt egen fabriksnye bil

Jeg fik rabat på min, men omsatte rabatten til lidt ekstraudstyr og får på
den måde for lige over 6000kr. gratis udstyr oven i. Det synes jeg er
glimrende på så billig en bil, jeg troede faktisk heller ikke det kunne lade
sig gøre.

Men jeg venter som sagt spændt på at få bilen. Det bliver jo en lidt anden
verden, når jeg hopper fra min gode gamle BMW 520i og over i sådan en lille
fætter som trækker på de forkerte hjul.

Jeg skal nok komme med en beretning når jeg får bilen hjem.

Mikael som snart får sin blå Swift 1,5 5 dørs

Fra : LarsZK

Dato : 02-07-05 00:19

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg skal nok komme med en beretning når jeg får bilen hjem.
>
> Mikael som snart får sin blå Swift 1,5 5 dørs

Jamen tillykke herfra Jeg glæder mig til at høre om dit køb. Hvor købte
du den?
Mhv
LarsZK

Fra : TDN

Dato : 02-07-05 08:50

> [...]
>
> Jeg skal nok komme med en beretning når jeg får bilen hjem.
>
> Mikael som snart får sin blå Swift 1,5 5 dørs

Hej, stort tilykke med bilen den får flotte test i Bilmagasinet og FDM's
Motor.

Men.... ikke for at være bagklog men du kunne have nøjes med den lille 1.3,
se her hvad den er målt til:

1.3:
92 hk, målt 104 hk
116 Nm, målt 133 Nm
16,1 km/l målt 17,0 km/l

1.5:
102 hk, målt 106 hk
133 Nm, målt 148 Nm
15,4 km/l, målt 14,2 km/l

Den lille har stort lige så mange hk og jeg tror ikke man mærker forskel i
dagligdagen og hvad der er endnu mere væsentlig er benzin økonomien hvor den
lille er klart bedst...

Mvh
Thomas

Fra : Mikael L

Dato : 03-07-05 10:12

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, stort tilykke med bilen den får flotte test i Bilmagasinet og FDM's
> Motor.

Tak. Det må man sige, i EB fik den 6 stjerner(ikke at jeg tror på alt der
står i EB)
Men jeg var ude og prøve den 3 gange inden jeg skrev slutseddel.

> Men.... ikke for at være bagklog men du kunne have nøjes med den lille
> 1.3, se her hvad den er målt til:

Det så jeg godt, men jeg har faktisk ikke prøvet en 1,3 da jeg havde den
model med den største motor inden for rækkevidde gad jegikke og overveje den
lille. 1,5 render også 10km/t mere på toppen, det får jeg jo brug for til
Berlin i næste måned

> 1.3:
> 92 hk, målt 104 hk
> 116 Nm, målt 133 Nm
> 16,1 km/l målt 17,0 km/l
>
> 1.5:
> 102 hk, målt 106 hk
> 133 Nm, målt 148 Nm
> 15,4 km/l, målt 14,2 km/l
>
> Den lille har stort lige så mange hk og jeg tror ikke man mærker forskel i
> dagligdagen og hvad der er endnu mere væsentlig er benzin økonomien hvor
> den lille er klart bedst...

Det er små forskelle i benzinforbruget i forhold til hvad jeg er vant til,
lige nu render jeg mellem 7,5 og 9 km på literen. Så det bliver jo helt
vildt og få en bil der render over 12km/l.

Mikael som lige nu går og overvejer om jeg skal bede dem om at sætte AC i
den inden jeg får den.