Renault Megane 1.6 Coupe - Hit eller skidt~
Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-06-05 21:48

Hej NG

Jeg går og overvejer køb af en Megane 1.6 coupe og vil gerne høre om der
er gode eller dårlige oplevelser med den.
Den står til 69.990,- og har 114.000 km. på klokken. Den er GUL og det
kan vist ikk understreges nok.

Spørgsmål 1:
Jeg kiggede på den idag og motoren ser ud til at holde tæt, den har vist
fået snask under bunden, men jeg ved ikk om den har fra levering.
Stenslag er der ikk rigtigt noget af og tågelygterne bliver skiftet på
sælgers regning, da glasset er smadret og ellers er der småridser efter
normal brug. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Spørgsmål 2:
En af mine bekymringer ligger i placeringen af radioen, hvor jeg gerne
vil have indsat en Pioneer AVIC-X1R: http://www.pioneer-navi.dk/ eller
dens lillebror til 12.000,- begge med flip-skærme. Jeg er bange for at
skærmen vil flippe op i den lille arm der sidder på ratstammen.
Kan man få et DIN-indsats så jeg kan få mit navigation til at sidde der?

På forhånd tak for svar.
Kim

Fra : KASO

Dato : 04-07-05 21:24

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@SeTmOaPiSlPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er gode eller dårlige oplevelser med den.
> Den står til 69.990,- og har 114.000 km. på klokken. Den er GUL og det

Årgang? Er det en 8v eller 16V? Sidstnævnte (kom i maj '99) har 20hk mere,
er sjovere og med mere udstyr, men begge er stabile biler uden problemer.
Jeg har selv en 1.6 16V, der foreløbig har kørt 93.000km. El-ruder har
drillet, men ellers meget stabil og kører 15-17km/l.

En kollega har en "alm." Mégane med 1.6 8V motoren - den har passeret
205.000km uden problemer.

> [...]
> sælgers regning, da glasset er smadret og ellers er der småridser efter
> normal brug. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

El-ruder! Specielt de bagerste (hvis de er elektriske) kan være lidt
drilske, men også de forreste kan være defekte. Chek funktion og lyt efter
mislyde.
Tandrem skal skiftes hvert 4. år (eller efter 120.000km - hvad der kommer
først).
Check udstødning - levetiden er ikke den bedste (min holdt 5 år).

> [...]
> skærmen vil flippe op i den lille arm der sidder på ratstammen.
> Kan man få et DIN-indsats så jeg kan få mit navigation til at sidde der?

Der findes en original ramme, der muliggør montering af standardradioer, men
du mister oftest display - og evt. ratbetjening.