Kilerem i Opel Vectra 2,0 di
Fra : Svend Lundager Peder~

Dato : 27-06-05 20:14

Jeg har lidt problemer med at få sat ny kilerem i vectraen fra 1997 !

Er der nogen der har et billede eller kender et site hvor man kan finde et
sådant diagram !

Jeg har sat den på sådan som jeg mener er rigtigt men har ca. 10 cm. kilerem
i overskud - nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert ?

Svend

Fra : alexbo

Dato : 27-06-05 20:26

"Svend Lundager Pedersen" skrev

> Jeg har sat den på sådan som jeg mener er rigtigt men har ca. 10 cm.
> kilerem
> i overskud - nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert ?

Du har nok fået et medløberhjul på den forkerte side af remmen.
Du skal først og fremmest se på hvilken side af remmen de forskellige hjul
skal køre på, og sikre dig at remmen kører rigtigt.
De glatte hjul skal selvfølgelig bruge bagsiden af remmen.
Så skal du sikre dig at remmen berører de remskiver der skal trækkes mest
muligt, det betyder at remmen skal køre en omvej for ikke bare at røre en
remskive men virkelig få fat.

mvh
Alex Christensen