håndsving til Lads 1200 S
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-06-05 11:31

Hejsa,

Har just købt en Lada 1200 S (den er rød, selvom der står "evergreen" på
siden af den fra frabrikkens hånd).

Nuvel - der var engang et håndsving til den, så man kunne starte kampvognen
med håndkraft - dette håndsving er desværre væk. Nogen der ved hvor man
skaffer sådan et henne?

ras

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:20

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Har just købt en Lada 1200 S (den er rød, selvom der står "evergreen" på
> siden af den fra frabrikkens hånd).

Nej altså ...."det hedder evergreenS" )

> Nuvel - der var engang et håndsving til den, så man kunne starte
kampvognen
> med håndkraft - dette håndsving er desværre væk. Nogen der ved hvor man
> skaffer sådan et henne?

har du prøvet hos en ophugger?

--
Tom

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-06-05 12:39

> har du prøvet hos en ophugger?

- mjae ... det var også min tanke, men hvis der skal være en chance skal det
vel være en Lada-hugger. Og hvor pokker finder man såden en? I København
(jeg er jo ny i bil-verdene og aner ikke rigtig noget).

ras

Fra : Thomas H.

Dato : 27-06-05 12:31

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Har just købt en Lada 1200 S

....hvorfor? :-|

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-06-05 12:36

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ...hvorfor? :-|

Hvorfor ikke ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Thomas H.

Dato : 27-06-05 13:30

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke ?

Nåå ja, men det kunne da være der var en god grund.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-06-05 12:40

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ...hvorfor? :-|

- fordi det er en fin billig til en fornuftig pris.

ras

Fra : Thomas H.

Dato : 27-06-05 13:30

> - fordi det er en fin billig til en fornuftig pris.

Ok, jeg troede bare slet ikke man kunne købe den slags mere

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-06-05 13:56

> Ok, jeg troede bare slet ikke man kunne købe den slags mere

- hehe nej det kan man vist egentlig heller ikke. Det er min fars gamle (som
også har været min farfars). Men den starter hver gang og er gået gennem syn
hver gang uden noget som helst (andet end forlygter, der lige skulle
rettes). Men puha den larmer og rumler når man nærmer sig de 100 kmt.

ras

Fra : Martin

Dato : 27-06-05 15:11

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> - hehe nej det kan man vist egentlig heller ikke. Det er min fars gamle
> (som også har været min farfars). Men den starter hver gang ... <CUT>

Hvad skal du så bruge håndsvinget til?

Iøvrigt er det ikke særligt let at starte bilen med håndsving. Jeg er lige
ved at tro at det er lettere at skubbe den igang - også selvom man er alene
om det!

/Martin

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 28-06-05 10:03

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du så bruge håndsvinget til?

- det er af hensyn til nostalgien ...

> Iøvrigt er det ikke særligt let at starte bilen med håndsving. Jeg er lige
> ved at tro at det er lettere at skubbe den igang - også selvom man er
> alene om det!

- den er satme tung at skubbe. Har statet den med håndsving en gang før og
det gik rimelig nemt.

ras

Fra : Martin

Dato : 28-06-05 11:24

> "Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> - det er af hensyn til nostalgien ...

God pointe, som jeg fuldt ud kan tilslutte mig

> - den er satme tung at skubbe. Har statet den med håndsving en gang før og
> det gik rimelig nemt.

Hmm - mine forældre kørte engang Lada (i to omgange - efter en gammel
Renault 4 var Ladaen faktisk en ganske komfortabel bil!). Det lykkedes mig
aldrig at starte den med håndsvinget da jeg for sjov ville forsøge. Derimod
skulle der ikke så meget fart på, før end den kunne startes i andet gear.

Måske håndsvinget ville gå bedre i dag, hvor jeg har en del flere kilo at
lægge bag

/Martin