Xsara - Bagsmæk åbner af sig selv..bl.a
Fra : Jesper Jensen

Dato : 27-06-05 10:43

Hej gruppe,

Jeg har for et par måneder siden anskaffet mig en Citroen Xsara 1,6
Stationcar fra 2001.
Pt. er der 2 problemer.
Den ene er at bagsmækken har fået den lidt trælse idé at åbne af sig sig
selv. Det sker når jeg enten
låser bilen op ( efter ca. 20 sekunder springer smækken så op) eller når jeg
starter bilen.
Er der nogen der har en idé om hvad hulen der kan være galt.
Det andet og lige så trælse er at på ferien i Finland sidste uge, valgte
udstødningen under
bilen så at knække. Jeg fik det nødtørftigt svejset så jeg kune tøffe hjem
uden de store problemer.
Bortset fra larmen og at jeg skulle ud og lukke bagsmækken hver gang jeg
startede.
Spørgsmåelt er nu om jeg vil få noget ud af at henvende mig til den
brugtvognsforhandeler
jeg har købt bilen af ( jeg fik et eller andet hjemmelavet
brugtbilscertifikat som jeg ikke lige kan finde)
eller om problemerne er noget jeg selv må rode (betale) mig ud af.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen

Jesper V Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 11:46

"Jesper Jensen" <jesper@unitron.dk> skrev i en meddelelse
| Spørgsmåelt er nu om jeg vil få noget ud af at henvende mig til den
| brugtvognsforhandeler
| jeg har købt bilen af

Det skal du absolut, udstødningen er en "sliddel" så den kan han snakke sig
fra, men prøv hvad han siger, måske vil han give et tilskud til en ny.
Bagklappen er en reel fejl, så den skal du ikke gøre mere ved, før han har
fået lov til at prøve at reparere.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-06-05 11:57

Jesper Jensen wrote:
> [...]
> selv. Det sker når jeg enten
> låser bilen op ( efter ca. 20 sekunder springer smækken så op) eller når jeg

Er der en elektrisk styring på bagklappen?
Kan du låse den op med fjernbetjening?
Hvis ikke må det jo være noget mekanisk, så prøv at gi den et skvæt wd40.

> [...]
> udstødningen under
> bilen så at knække. Jeg fik det nødtørftigt svejset så jeg kune tøffe hjem

Udstødninger bliver slidt, nogen mere end andre.

Fra : Jesper Jensen

Dato : 28-06-05 08:45

Hej Jørgen og Roberto,

Tusind tak for jeres svar.
Bagsmækken (der elektrisk) har forhandleren lovet at lave under "garatien"
Så langt så godt.
Mht. til udstødningen er han lidt mere lunken, men har dog ikke helt afvist
at kigge på det.
Så må jeg bare se hvor meget han kigger og hvor meget han laver. Men
umiddelbart er
jeg ret fortøstningsfuld.

Hilsen Jesper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-05 08:57

Jesper Jensen wrote:
> Hej Jørgen og Roberto,
>
> Tusind tak for jeres svar.
> Bagsmækken (der elektrisk) har forhandleren lovet at lave under "garatien"
> Så langt så godt.

Det lyder da meget godt.

> Mht. til udstødningen er han lidt mere lunken, men har dog ikke helt afvist
> at kigge på det.

En udstødning der ikke holder mere end 4 år er ikke voldsomt solid (min er fra 1996), men
den kan næppe siges at være konstrueret forkert. Holdbarheden kommer bla an på
kørselsmønster, dvs mange korte ture slider meget på udstødningen på grund af kondens og
de sure ting der kommer ud inden kat'en er varm.

> Så må jeg bare se hvor meget han kigger og hvor meget han laver. Men
> umiddelbart er
> jeg ret fortøstningsfuld.

Det er jo godt.

Hvis du selv skal betale udstødningen så kør hen til et af de firmaer der ikke laver
andet. AGL, quickpot CDOF osv. Delene er mærkevarer og prisen er fast.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-06-05 09:27

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> [...]
af kondens og
> de sure ting der kommer ud inden kat'en er varm.

Vores udstødning knækkede i svejsningen lige foran katalysatoren, mellem
forrør og katalysator.
Bilen, og dermed udstødningen er fra 11/2001, og den havde kørt ca. 176.000
km.
Men stadig meget hurtigt.
Bilen er en 306 HDi.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-05 09:41

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> forrør og katalysator.
> Bilen, og dermed udstødningen er fra 11/2001, og den havde kørt ca. 176.000

De Walker-udstødninger (2 stk) jeg fik monteret hos AGL på Asconaen holde ca 3.5år, så
faldt bagpotten af. Der var ingen rust af betydning, men de kostede også kun 1300kr alt incl.

> Men stadig meget hurtigt.
> Bilen er en 306 HDi.

Uha da ;)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-06-05 09:51

> [...]
ca 3.5år, så
> faldt bagpotten af. Der var ingen rust af betydning, men de kostede også

Men stadig, at svejsningen fra fabrikken ikke holder længere på en del som
koster 5.000 kr !!!! er ubegribeligt.
Heldigvis kunne genboens søn svejse den, og den holder fint tæt nu.

> Uha da ;)

Gammel gennemprøvet konstruktion, for gammel til at selvantænde :)

--
min CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?X5943575B
top 4 juni 2005: 4) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-05 10:50

Christian B. Andresen wrote:

> Gammel gennemprøvet konstruktion, for gammel til at selvantænde :)

Man kunne da ellers godt forestille sig at den er ved at være godt tør i bunden nu ;)

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-05 09:51

Roberto Saldo skriver:

> Uha da ;)

Den skal du ikke "uha" af, den er fra før "brandbilstiden" (så vidt vi
ved....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe