Tips til gevindundervogn
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 27-06-05 00:18

Hej

Jeg har fået monteret gevindundervogn på Golf 1,8t.
Den er så justeret ca. 10-15mm lavere end hvad vognen stadard kommer
med. Måske lidt mere bagi. Den er altså ikke voldssænket.
Men det bliver jo vinter og sne igen.
Er det så særdeles fordelagtigt at skrue den op til mere frigang?
Hvor får man den efterfølgende sporing foretaget?
Autoriseret værksted, eller hvem har kvallifikationerne og fair priser?

Evt. andre tips der er værd at høre fra eksperterne?

Det monterede sæt er ABT 0-50mm, som så er fra Koni iflg. papirerne.
Bilen kører i øvrigt som en drøm nu.

--
Venlig hilsen
Tonny

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 08:21

"Tonny Sejr Kromann" <dknixer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Men det bliver jo vinter og sne igen.
> Er det så særdeles fordelagtigt at skrue den op til mere frigang?

JA.
Især hvis den er voldsænket. Bilerne taber en masse store isklumper som
dunker op i bunden.

> Hvor får man den efterfølgende sporing foretaget?
> Autoriseret værksted, eller hvem har kvallifikationerne og fair priser?

Det er jo bare at ringe rundt til dækfirmaer og værksteder

> Evt. andre tips der er værd at høre fra eksperterne?

10 mm er godt nok ikke meget sænkning ved en gevindundervogn. Jeg tror jeg
ville vælge en 40 mm

> Det monterede sæt er ABT 0-50mm, som så er fra Koni iflg. papirerne.
> Bilen kører i øvrigt som en drøm nu.

Hvad måtte du give?

--
Tom

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 27-06-05 11:17

> 10 mm er godt nok ikke meget sænkning ved en gevindundervogn. Jeg tror jeg
> ville vælge en 40 mm

GTI-modellen, som jeg har, er i forvejen sænket ca. 25mm fra fabrikken.
Jeg vurderer forskellen fra før til nu, til at være ca. 10-15mm lavere.

> Hvad måtte du give?

Jeg fik lavet temmeligt mange ting ved bilen, men hvis jeg prøver at
identificere det relevante:

Undervogn (hardwaren)   570 euro
Skærmkanter tilpasset    52 euro
Sporing   (3 linier)    85 euro
Montering 109 euro
--------------------------------
I alt 816 euro
Med moms 890 euro
På dansk (7,45) 6630 kr.

Det er det her jeg bestilte:
http://80.81.7.110/htm/function.asp?ID=110&Par1=1J0500180

Og det blev lavet ved dem her:
http://www.autohaus-kath.flensburg.vw-partner.de/

Fik også ny tandrem, ny forrude, stort service, fjernbetjening til
centrallåsen, nye skiver og klodser bagi, til i alt ca. 19800.

--
Tonny