/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OT: Motorsav
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 08:04

Sorry jeg poster herm men jeg fik ikke noget brugbart svar i hus & have
gruppen

Har en Euromac motorsav som pludselig ikke vil tage omdrejninger mere og den
har heller ikke meget trækkraft tilbage.
Opstod egentlig ret pludselig.

Jeg har prøvet at skille kaburatoren ad og rense alt med trykluft, men det
har ikke hjulpet.
Jeg har haft tændrøret ude, det er godt nok aldrig blevet skiftet og saven
er 7-8 år gammel men har vist kun kørt en 15 L benzin i alt. Tændrør ser
godt ud.

Jeg har også prøvet at køre den helt uden luftfilter men det hjælper heller
ikke.

Har haft benzinfilteret ude og blæst det igennem.

Har den ikke elektronisk tænding så man ikke skal bekymre sig om den side?

Det virker umiddelbart som om at der er kompression nok i motoren

Tja hvad er der så tilbage?
Måske skal den her membran der sidder i kaburatoren skiftes. Jeg tror den
leger "svømmer" som skal lukke for benzinen så den ikke drukner og den lyder
godt nok som om den kører på choker hele tiden.
Choker og gasspjæld fungerer perfekt.
Men hvordan skal gummiet i membranen føles?
Der sidder noget hårfin mekanik med denne membran.

Hvad kan det ellers være?
Den er ved at gå helt død når kæden rammer træet

--
Tom




 
 
Klaus D. Mikkelsen (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-06-05 08:21

Tom skriver:
>
> Måske skal den her membran der sidder i kaburatoren skiftes.

Det var mit bud. Min far har repareret _mange_ småmotorer han snakker
altid om gummimembranen.

Er der en lille revne i den ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 16:05


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42BD05DD.788258B8@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> Måske skal den her membran der sidder i kaburatoren skiftes.
>
> Det var mit bud. Min far har repareret _mange_ småmotorer han snakker
> altid om gummimembranen.
>
> Er der en lille revne i den ?

Øv nu har jeg lige smidt 250 Kr ud til en ny membran og tændrør og det har
ikke hjulpet en meter. Den lyder som en forkølet morfar.....som om den kører
på choker.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-06-05 08:29


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Sorry jeg poster herm men jeg fik ikke noget brugbart svar i hus & have
> gruppen
>
Så lad gå da :)

> Har en Euromac motorsav som pludselig ikke vil tage omdrejninger mere og
> den
> har heller ikke meget trækkraft tilbage.

Det er ikke pga kædebremsen er slået til? ;)).

Tændrør ser
> godt ud.
>
Hvad er elektrode afstanden?, på min skal den være 0.5-6mm., ellers er der
ikke meget "liv i svinet". I fri luft skal den kunne trække en 10* så lang
gnist.


> Har den ikke elektronisk tænding så man ikke skal bekymre sig om den side?
>
Ved det ikke, men ellers skulle man mene der sad en "knikser", "platin". Det
gjorde der på en knallert selv om den havde magnet-tænding, og det er det
samme her.

> Måske skal den her membran der sidder i kaburatoren skiftes. Jeg tror den
> leger "svømmer" som skal lukke for benzinen så den ikke drukner

Ja den har sikker noget rygflyvnings-"djævelskab" så den ikke "dør" ved at
blive vendt på hovedet. Hvis tænding/rør er ok, tror jeg du er på sporet.
Kig efter revner,flænger,utætheder, måske har den noget
termo-bimetal-fjeder-"halløj".



Ukendt (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 16:12


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42bd0765$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
>> Sorry jeg poster herm men jeg fik ikke noget brugbart svar i hus & have
>> gruppen
>>
> Så lad gå da :)
>
>> Har en Euromac motorsav som pludselig ikke vil tage omdrejninger mere og
>> den
>> har heller ikke meget trækkraft tilbage.
>
> Det er ikke pga kædebremsen er slået til? ;)).

Nej,

> Tændrør ser
>> godt ud.
>>
> Hvad er elektrode afstanden?, på min skal den være 0.5-6mm., ellers er der
> ikke meget "liv i svinet". I fri luft skal den kunne trække en 10* så lang
> gnist.

Så nu er der nyt rør i og det gav intet

>> Har den ikke elektronisk tænding så man ikke skal bekymre sig om den
>> side?
>>
> Ved det ikke, men ellers skulle man mene der sad en "knikser", "platin".
> Det gjorde der på en knallert selv om den havde magnet-tænding, og det er
> det samme her.

Hmm måske er jeg nød til at kigget efter. Nu begynder det virkelig at blive
lidt kryptisk hvad der er galt med den. Jeg aner næsten ikke mere hvad jeg
skal gøre.

--
Tom



Henning Lund (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 25-06-05 09:24

Tom skrev:


> Har en Euromac motorsav som pludselig ikke vil tage omdrejninger mere
> og den har heller ikke meget trækkraft tilbage.
> Opstod egentlig ret pludselig.

Da den kørte?
>
> Jeg har prøvet at skille kaburatoren ad og rense alt med trykluft,
> men det har ikke hjulpet.

Var membranerne stive eller smidige (bløde)?


> Har den ikke elektronisk tænding så man ikke skal bekymre sig om den
> side?

Jow


>
> Hvad kan det ellers være?
> Den er ved at gå helt død når kæden rammer træet

Tager den omdr. nok hvis du giver fuld gas, tager den omdrejninger med
det samme du trykker gassen i bund?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Ukendt (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 16:07


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:42bd1580$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>
>> Har en Euromac motorsav som pludselig ikke vil tage omdrejninger mere
>> og den har heller ikke meget trækkraft tilbage.
>> Opstod egentlig ret pludselig.
>
> Da den kørte?

Ja

>> Jeg har prøvet at skille kaburatoren ad og rense alt med trykluft,
>> men det har ikke hjulpet.
>
> Var membranerne stive eller smidige (bløde)?

Nu er den skiftet og det har ikke hjulpet

>> Har den ikke elektronisk tænding så man ikke skal bekymre sig om den
>> side?
>
> Jow
>
>
>>
>> Hvad kan det ellers være?
>> Den er ved at gå helt død når kæden rammer træet
>
> Tager den omdr. nok hvis du giver fuld gas, tager den omdrejninger med det
> samme du trykker gassen i bund?

Nej den går let ikke op på fuld rpm som da den var ok.

--
Tom



Henning Lund (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 25-06-05 18:17

Jeg tror du skal prøve grundindstillingen for karburatoren så, skru både
H og L skruerne helt ind i bund uden at voldspænde, kør så begge ca 2
omg. ud, start bæstet og se om den kan gå i tomgang uden at gå i stå,
kan den forresten det nu?
Hvis den kan gå i tomgang med en rimelig pæn motorgang, så prøv at giv
fuld gas, du justerer H skruen til den tager flest mulig omdr. hvorefter
du drejer H skruen en anelse ud igen. Så skal den kunne gå i tomgang og
tage gassen med det samme, kan den ikke tage gassen med det samme men
ligesom dør lidt ud, så skru L skruen lidt ud så den får mere til føden.



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Ukendt (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 18:35


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:42bd946d$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg tror du skal prøve grundindstillingen for karburatoren så, skru både H
> og L skruerne helt ind i bund uden at voldspænde, kør så begge ca 2 omg.
> ud, start bæstet og se om den kan gå i tomgang uden at gå i stå, kan den
> forresten det nu?
> Hvis den kan gå i tomgang med en rimelig pæn motorgang, så prøv at giv
> fuld gas, du justerer H skruen til den tager flest mulig omdr. hvorefter
> du drejer H skruen en anelse ud igen. Så skal den kunne gå i tomgang og
> tage gassen med det samme, kan den ikke tage gassen med det samme men
> ligesom dør lidt ud, så skru L skruen lidt ud så den får mere til føden.

Kanon, vil jeg prøve. Jeg har kun rørt H skruen ind til videre, men vil også
lige prøve at dreje lidt på L

--
Tom



Rander (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 25-06-05 11:03

Sat, 25 Jun 2005 09:04:26 +0200 brugte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> 38 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

>Måske skal den her membran der sidder i kaburatoren skiftes. Jeg tror den
>leger "svømmer" som skal lukke for benzinen så den ikke drukner og den lyder

Lyder som den mebran der sad i min mors Volvo... Sidder der er prop med en
pind ned i? Hvis ja, er der modstand hvis du forsigtigt prøver at trække
proppen forsigtigt op og ned?

Hvis den ikke giver modstand, så prøv i første omgang at give den et par
dråber syrefri olie (f.eks. fra fruens symaskine). Hvis det ikke hjælper,
så er der nok en revne i membranen...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!)

Hvis zebraerne løb den modsatte vej, ville løverne blive trampet ihjel. (Mikal Rode)


John Sahl (25-06-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-06-05 18:14

Tom wrote:
> Hvad kan det ellers være?

Er benzinen helt frisk?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Ukendt (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-05 18:17


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:42bd90e5$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tom wrote:
>> Hvad kan det ellers være?
>
> Er benzinen helt frisk?

ja.

Har vist fået den til at gå nu. Det hjalp at skrue lidt på blandingsskruen
som er meget følsom

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste