Nummer plader til bil ?
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-06-05 18:39

Hej alle

Jeg skal have nr.plader på en varebil.
Bilen er synet for 1 år siden men jeg har ikke papiret på det. ( kan ses på
bilsyn.dk under det gamle reg nummer)

Kan jeg få plader til den, eller skal den synes igen ?

MVH

Henrik

Fra : KubikH

Dato : 24-06-05 20:11

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på bilsyn.dk under det gamle reg nummer)
>
> Kan jeg få plader til den, eller skal den synes igen ?

Hejsa
Du skal bare have registreringsattesten, og et forsikringsbevis fra dit
forsikringsselskab.
Så daffer du op på nærmeste motorkontor, og trækker et nummer.
Så vidt jeg ved, ligger prisen for et sæt plader lige omkring 1200 spir.

God fornøjelse
Niels

Fra : Mogens

Dato : 24-06-05 20:12

On Fri, 24 Jun 2005 21:10:40 +0200, "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk>
wrote:

> [...]
>Så daffer du op på nærmeste motorkontor, og trækker et nummer.
>Så vidt jeg ved, ligger prisen for et sæt plader lige omkring 1200 spir.

Et syn holder kun eet år, hvis pladerne er pillet af...

Mvh...

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-06-05 21:14

Bilen er blevet afmeldt i sidste uge
Vil det så sige at den skal synes igen ?

MVH

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 24-06-05 21:49

On Fri, 24 Jun 2005 22:13:44 +0200, "Henrik Jørgensen"
<brakentorp@hotmail.com> wrote:

>Bilen er blevet afmeldt i sidste uge
>Vil det så sige at den skal synes igen ?

Nope - det skal være eet år uden plader.
Hvis du syner en bil og har den stående efterfølgende uden plader,
skal den synes igen, hvis der går mere end 12 måneder...

Mvh...

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-06-05 21:43

Jeg har købt bilen af en forhandler som Engros salg, hvor der ikke er
nummerplader på bilen.
Den er synet D.7/6-2004 og er lige blevet afmeldt.
Skal jeg til et Registreringssyn som koster 250 kr ?

MVH

Henrik

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-06-05 06:35

> [...]
> på bilsyn.dk under det gamle reg nummer)
>
> Kan jeg få plader til den, eller skal den synes igen ?

Du kører bare på motorkontoret, den skal ikke synes.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 25-06-05 07:02

Hej alle

Det lyder godt nu er jeg mere rolig.
Bilen skulle nok kunne klare et syn, men jeg vil gerne ud og køre med det
samme.
Og ikke vente på en syn tid osv.
Nu venter jeg bare på en snestorm

Bilen er en Toyota Hilux TD 4x4

Men mange tak for hjælpen.

Henrik

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 26-06-05 11:46

Hej igen

Jeg fandt dette på www.politi.dk. under Nummerplader og registrering Syn

Registreringssyn

Hvis du skal have nummerplader til et køretøj, der har været afmeldt i
mere end 1 år, eller som senest har været registreret i udlandet, skal
køretøjet godkendes ved syn, inden du kan få nummerplader.
Skal du have nummerplader til et køretøj, der har været afmeldt mindre
end 1 år, og som er omfattet af reglerne om periodisk syn, skal køretøjet
ikke synes. Det gælder, hvis køretøjet løbende er godkendt ved periodisk syn
i overensstemmelse med de gældende regler.
Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk
syn,f.eks. en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes inden
registrering, hvis:
a.. det er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og
det ikke er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
b.. køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden,
og det ikke er godkendt inden for det sidste år

Så skal den vel ikke synes da den ikke har været afmeldt i mere en 1
år ?

MVH

Henrik

begin 666 breadcrumbArrow.gif
M1TE&.#EA"0`*`)$``*^OKV!@8/___P```"'Y! ``````+ `````)``H```(/
1E(^I>\#A5(!RQF/E1;L``#L`
`
end

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-06-05 12:17

Henrik Jørgensen wrote:
> [...]
> ved periodisk syn i overensstemmelse med de gældende regler.

> Så skal den vel ikke synes da den ikke har været afmeldt i mere

Det lyder helt rigtigt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign