/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
hvordan kører man diesel?
Fra : taina


Dato : 24-06-05 08:57

Hejsa

Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet for den
gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.

Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
literen?
Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
passe?

Nu skifter jeg cirka sådan her - selfølgelig afhængig af om det går op og
ned ad bakke

1. g 0-næsten med det samme
2. g næsten med det samme - 35 km/t
3. g. 35-60
4. g 60-85
5. 85-?

Lyder det fornuftigt, eller skal jeg køre den længere ud i gearene? Der er
ikke omdrejningstæller på dyret, så der er kun gehør og kilometer at lege
med

mvh. tina



 
 
Jørgen M. Rasmussen (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-06-05 09:14


"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
> benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
> passe?
>
Nej, det er modsat, den skal i højtgear så hurtigt som muligt.

> 1. g 0-næsten med det samme
> 2. g næsten med det samme - 35 km/t
> 3. g. 35-60
> 4. g 60-85
> 5. 85-?
>
Jeg syntes du skifter for SENT. i hvertfald i mel. 3,4 og 5- 4. kan du ligge
ind v. ~45-50 og 5 v. ~60-70



Soren Pedersen (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Soren Pedersen


Dato : 24-06-05 11:09

taina wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet for den
> gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.
>
> Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
> literen?
> Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
> benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
> passe?

Mage til gang vrøvl :O/ - Det forholder sig stik modsat. En diesel's
styrke er NETOP at den har en god trækkraft ved lave omdrejninger.

>
> Nu skifter jeg cirka sådan her - selfølgelig afhængig af om det går op og
> ned ad bakke
>
> 1. g 0-næsten med det samme
> 2. g næsten med det samme - 35 km/t
> 3. g. 35-60
> 4. g 60-85
> 5. 85-?
>
> Lyder det fornuftigt, eller skal jeg køre den længere ud i gearene? Der er
> ikke omdrejningstæller på dyret, så der er kun gehør og kilometer at lege
> med

Jeg kender ikke gearingen på din bil men den er sikkert nævnt i
instruktionsbogen. Så kan du sætte nogle små mærker på dit speedometer
der viser 2.000 o/min i et givent gear. Det er spild af penge at køre en
diesel over 2.000 o/min. Selv om det er sjovt en gang imellem (Men
en diesel bliver nu sjældent nogen racer)

Min egen Xantia HDi W/E kommer i 5. ved 55-60 km/t (Med mindre jeg har
travlt
>
> mvh. tina
>
Mvh. Søren


ChipMIK (24-06-2005)
Kommentar
Fra : ChipMIK


Dato : 24-06-05 11:16

Soren Pedersen wrote:
> taina wrote:
>
>> Hejsa
>>
>> Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet
>> for den
>> gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.
>>
>> Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
>> literen?
>> Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
>> benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
>> passe?
>
>
> Mage til gang vrøvl :O/ - Det forholder sig stik modsat. En diesel's
> styrke er NETOP at den har en god trækkraft ved lave omdrejninger.
>
>>
>> Nu skifter jeg cirka sådan her - selfølgelig afhængig af om det går op og
>> ned ad bakke
>>
>> 1. g 0-næsten med det samme
>> 2. g næsten med det samme - 35 km/t
>> 3. g. 35-60
>> 4. g 60-85
>> 5. 85-?
>>
>> Lyder det fornuftigt, eller skal jeg køre den længere ud i gearene?
>> Der er
>> ikke omdrejningstæller på dyret, så der er kun gehør og kilometer at lege
>> med
>
>
> Jeg kender ikke gearingen på din bil men den er sikkert nævnt i
> instruktionsbogen. Så kan du sætte nogle små mærker på dit speedometer
> der viser 2.000 o/min i et givent gear. Det er spild af penge at køre en
> diesel over 2.000 o/min. Selv om det er sjovt en gang imellem (Men
> en diesel bliver nu sjældent nogen racer)
>
> Min egen Xantia HDi W/E kommer i 5. ved 55-60 km/t (Med mindre jeg har
> travlt
>
>>
>> mvh. tina
>>
> Mvh. Søren
>
Så sku du prøve at smide en tuningsboks på...så er den sjov lige op til
det røde felt :)


ChipMIK, tidligere DG-300 glidetal 1:42 & Xantia HDi 110 HK pilot


Henrik B. (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-06-05 11:59


"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
news:42bbdd6b$0$82671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Så sku du prøve at smide en tuningsboks på...så er den sjov lige op til
> det røde felt :)

Blot synd at arbejdsområdet er begrænset til 1.500 rpm. )

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Roberto Saldo (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 27-06-05 12:03

Henrik B. wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> news:42bbdd6b$0$82671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
>>Så sku du prøve at smide en tuningsboks på...så er den sjov lige op til
>>det røde felt :)
>
>
> Blot synd at arbejdsområdet er begrænset til 1.500 rpm. )

Sådan er det jo i sådan en olivenpresse.

Mvh
Roberto


Ukendt (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-05 11:25

On Fri, 24 Jun 2005 12:08:30 +0200, Soren Pedersen <soren@munchweb.dk>
wrote:

>taina wrote:
>
>> Hejsa
>>
>> Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet for den
>> gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.
>>
>> Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
>> literen?
>> Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
>> benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
>> passe?
>
>Mage til gang vrøvl :O/ - Det forholder sig stik modsat. En diesel's
>styrke er NETOP at den har en god trækkraft ved lave omdrejninger.

Nu snakker vi altså en god gammeldags diesel uden turbo med 48 HK, så
nogen racer er den ikke. Den skal nok lidt højere op i omdrejninger
end 2000 før gearskift. Den skulle iøvrigt gå ca. 19 km/l.

>
>>
>> Nu skifter jeg cirka sådan her - selfølgelig afhængig af om det går op og
>> ned ad bakke
>>
>> 1. g 0-næsten med det samme
>> 2. g næsten med det samme - 35 km/t
>> 3. g. 35-60
>> 4. g 60-85
>> 5. 85-?
>>
>> Lyder det fornuftigt, eller skal jeg køre den længere ud i gearene? Der er
>> ikke omdrejningstæller på dyret, så der er kun gehør og kilometer at lege
>> med
>

Du kan nok bruge 4.gearet fra ca. 50 og 5'eren fra 70, men hvis det
giver vibrationer eller brummelyde må du lidt højere op.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet

taina (24-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 24-06-05 21:45


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:vinnb1l936qsaq38cop50kr6qlrvvchvdu@4ax.com...
> On Fri, 24 Jun 2005 12:08:30 +0200, Soren Pedersen <soren@munchweb.dk>
> wrote:
> >
> >Mage til gang vrøvl :O/ - Det forholder sig stik modsat. En diesel's
> >styrke er NETOP at den har en god trækkraft ved lave omdrejninger.

Godt så, jamen det var også det, jeg mente - inden jeg altså fik noget andet
at vide

> Nu snakker vi altså en god gammeldags diesel uden turbo med 48 HK, så
> nogen racer er den ikke. Den skal nok lidt højere op i omdrejninger
> end 2000 før gearskift. Den skulle iøvrigt gå ca. 19 km/l.

Det klarer den så ikke - den sniger sig lige over de 18 (men også kun
liiige) og det er ved pæn kørsel. Til gengæld er langt det meste motorvej...

> Du kan nok bruge 4.gearet fra ca. 50 og 5'eren fra 70, men hvis det
> giver vibrationer eller brummelyde må du lidt højere op.

Ok. Jeg forsøger mig med lavere gearing - så kan det måske også være at den
sniger sig et lille stykke længere op end de 18 km/l...

> Ivan Madsen,
> Xsara Week-end HDI
> Men hunden er chippet

mvh. tina



Finn Guldmann (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-06-05 10:16

taina wrote:
>>Nu snakker vi altså en god gammeldags diesel uden turbo med 48 HK, så
>>nogen racer er den ikke. Den skal nok lidt højere op i omdrejninger
>>end 2000 før gearskift. Den skulle iøvrigt gå ca. 19 km/l.
> Det klarer den så ikke - den sniger sig lige over de 18 (men også kun
> liiige) og det er ved pæn kørsel. Til gengæld er langt det meste motorvej...
>
En anden måde du kan spare på de dyre dråber på er ved at du accelerere
hurtigt op til den hastighed du nu vil/må køre med.

I den situation skal du ikke tage dig af at dit forbrug, i øjeblikket,
bliver mægtig høj, det kommer hjem igen når du er kommet op i fart og så
blot skal holde hastigheden ved lige.

Nu er tallene ikke direkte sammenligenelige mellem en lastbil og en
personbil. Men princippet er det samme.

Men når jeg starter ud fra at havde holdt stille får den simpelthen alt
hvad den kan. Jeg ved godt at jeg kommer langt under 1 km/l mens jeg er
på vej op i fart (Et ret normalt forbrug for en lastbil er 3,3 km/l).

Men jeg kommer hurtig op på march hastigheden. Og når jeg først er
kommet der op daler forbruget til et sted mellem 4 km/l og 10 km/l.

Hvis jeg kører "hyggetrans" mens jeg kommer op i fart bruger jeg mere
diesel på hele turen end hvis den "får kniven".

Hvis du spørger div. "økonomikørselseksperter" får du sikkert den
modsatte besked. (Det fik jeg engang.) Men de har heller ikke kørt så
længe i den samme bil at de kan få øje på betydningen over tid.

I de biler jeg har kørt i, hvor jeg kørte længe nok til at det betød
noget er der vist kun en enkelt hvor jeg ikke kunne vise et bedre (læs
lavere) forbrug end det bilen normalt havde. Men jeg regner med at det
er fordi det det var den bil vognmanden normalt selv kørte i. Og da det
jo er ham der betaler dieselregningen havde han jo nok selv "fundet
fidusen".

>>Du kan nok bruge 4.gearet fra ca. 50 og 5'eren fra 70, men hvis det
>>giver vibrationer eller brummelyde må du lidt højere op.
> Ok. Jeg forsøger mig med lavere gearing - så kan det måske også være at den
> sniger sig et lille stykke længere op end de 18 km/l...
>
Hvornår du skal skifte gear kan jeg ikke fortælle dig. Det er ikke noget
jeg kan finde ud af på anden måde end ved at køre i bilen mere end blot
lige hen om hjørnet.

Det er noget du må eksperimentere dig frem til. #1)

Men som en øvelse på vejen til at finde ud af det kan du jo sætte dig
for at du vil køre mindst 90 km/t når kommer til enden af
accelerationsbanen, på vej ind på motorvejen.

Næste øvelse bliver så at være oppe på de 110 hhv 130 km/t der er
tilladt når du når til enden af accelerationsbanen.

1) I mange lastbiler er der en "flow-måler" så man kan følge sit
forbrug. Den er en god hjælp til at spare på brændstoffet. Og jeg
forstår egentlig ikke hvorfor den ikke sidder i alle biler.

I den jeg kører i nu viser den tre forhold. (Desværre viser den l/100km
i stedet for km/l. Så skal skal man lige sidde og regne om i hovedet.
Men 33 l/100km er lig med 3 km/l og 25 l/100km er lig med 4 km/l.)

Det første forhold er hvad jeg bruger her og nu og den fiser op og ned
mellem 0 l/100km og 200 l /100km. Den bruger jeg mest til at finde ud af
hvornår en anden bil kører så tæt bag mig at jeg begynder at trække ham.
Det kan jeg nemlig se på mit eget forbrug. Og så er det tid at gøre et
eller andet, for jeg vil s*u ikke køre og betale hans diesel.

Det andet viser mig hvor meget bilen har brugt i l/100km på alle de km
den har kørt. (27,8 l/100km eller 3,597 km/l. Pænt over det "normale"
forbrug for en sættevognstrækker.) Nu har jeg så kun kørt en lille del
af de 435.000 km det ovenstående er regnet på, så det tal vil jeg ikke
tage ansvaret for.

Det sidste viser mig forbruget mellem hver tankning (fordi jeg
nulstiller hver gang jeg tanker) Og det er det tal jeg kan bruge til
noget fornuftigt.

Jeg kører mellem 1500 og 2500 km mellem tankningerne. Og på de
tankninger jeg har lavet har jeg ligget mellem 26,8 l/100 km (3,73 km/l
- 3,6% mindre end bilens total) og 24,8 (4,03 km/l - 10,8% mindre end
bilens total).

Og jeg kører og glæder mig til den dag jeg får bilens total til at
svinge fra 27,8 til 27,7 l/100km. I bedste fald snakker vi måneder inden
det sker. I værste fald snakker vi år.

--
MVH Finn Arbejdslivet er som et træ, fyldt med aber på forskellige
grene i forskellige højder. Nogle aber klatrer op og andre ned. Aberne
på toppen kigger ned og ser et træ fyldt med smilende ansigter. Aberne
på de nederste grene kigger op og ser ikke andet end røvhuller.

taina (25-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 25-06-05 21:35


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:42bd202f$0

> En anden måde du kan spare på de dyre dråber på er ved at du accelerere
> hurtigt op til den hastighed du nu vil/må køre med.

Ok, det skal prøves.
Jeg kører så også stærkt ned ad bakke og laaangsomt op ad bakke. Jeg synes
faktisk det hjælper. Er det også andres erfaring?

mvh. tina



Finn Guldmann (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-06-05 01:25

taina wrote:
>>En anden måde du kan spare på de dyre dråber på er ved at du accelerere
>>hurtigt op til den hastighed du nu vil/må køre med.
> Ok, det skal prøves.
> Jeg kører så også stærkt ned ad bakke og laaangsomt op ad bakke. Jeg synes
> faktisk det hjælper. Er det også andres erfaring?
>
Når du kommer ud på de længere stræk er en konstant hastighed det vigtigste.

Det du så bruger opad, på at holde hastigheden, kommer igen når det går
nedad.

--
MVH Finn Arbejdslivet er som et træ, fyldt med aber på forskellige
grene i forskellige højder. Nogle aber klatrer op og andre ned. Aberne
på toppen kigger ned og ser et træ fyldt med smilende ansigter. Aberne
på de nederste grene kigger op og ser ikke andet end røvhuller.

Thunderbird [7100] (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 26-06-05 02:22

On Fri, 24 Jun 2005 12:08:30 +0200, Soren Pedersen <soren@munchweb.dk>
wrote:

>Jeg kender ikke gearingen på din bil men den er sikkert nævnt i
>instruktionsbogen. Så kan du sætte nogle små mærker på dit speedometer
>der viser 2.000 o/min i et givent gear. Det er spild af penge at køre en
>diesel over 2.000 o/min. Selv om det er sjovt en gang imellem (Men
>en diesel bliver nu sjældent nogen racer)

Tja, hvis at man vil kører mere end 70 så kan man blive nødt til det.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Lars L. Hansen (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 24-06-05 11:10

taina wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet for den
> gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.
>
> Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
> literen?
> Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
> benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan det
> passe?

Det er løwn.
Du skal skifte allerede ved ~2200 omdr.min., så du efter gearskiftet
lander på måske 1700-1800 omdr.min.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Christian B. Andrese~ (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-06-05 11:25


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:42bbdbf4$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> taina wrote:
> > Hejsa
> >
> > Jeg har erhvervet mig en diesel-vogn, en polo 1,4 fra 1992 i stedet for
den
> > gamle benzin-polo - selvfølgelig på grund af økonomien.
> >
> > Men hvordan er det lige, man får sådan en til at køre længst muligt på
> > literen?
> > Jeg har fået at vide, at den skal køres længere ud i gearene end en
> > benziner, og at femte gear stort set kun skal bruges på motorvej. Kan
det
> > passe?
>
> Det er løwn.
> Du skal skifte allerede ved ~2200 omdr.min., så du efter gearskiftet
> lander på måske 1700-1800 omdr.min.

Sådan kører jeg min 90 HK 306 HDi'er og jeg har et snit på over 16 km/l over
20.000+ km og det er 120-130 km/t motorvej 90 % af tiden.


--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
http://makeashorterlink.com/?H21B62C4B



Martin Johansen [600~ (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-06-05 16:10

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in
news:42bbdbf4$0$18640$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er løwn.
> Du skal skifte allerede ved ~2200 omdr.min., så du efter
> gearskiftet lander på måske 1700-1800 omdr.min.

Er det med tanke for, at det er en gammel suge-diesel som er bowlam?

MVH

Lars L. Hansen (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 24-06-05 17:43

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in
> news:42bbdbf4$0$18640$14726298@news.sunsite.dk:
>
>
>>Det er løwn.
>>Du skal skifte allerede ved ~2200 omdr.min., så du efter
>>gearskiftet lander på måske 1700-1800 omdr.min.
>
>
> Er det med tanke for, at det er en gammel suge-diesel som er bowlam?

Hvis du nu kiggede i min signatur, ville du nok have fået et hint om at
det ikke er en gammel suge-diesel der er bovlam :) Man kan da også
sagtens køre den længere ud - det er bare ikke særligt økonomisk.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Kim Kristensen (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 24-06-05 18:40


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42bc37f8$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> > "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in
> > news:42bbdbf4$0$18640$14726298@news.sunsite.dk:
> >
> >
> >>Det er løwn.
> >>Du skal skifte allerede ved ~2200 omdr.min., så du efter
> >>gearskiftet lander på måske 1700-1800 omdr.min.
> >
> >
> > Er det med tanke for, at det er en gammel suge-diesel som er bowlam?
>
> Hvis du nu kiggede i min signatur, ville du nok have fået et hint om at
> det ikke er en gammel suge-diesel der er bovlam :) Man kan da også
> sagtens køre den længere ud - det er bare ikke særligt økonomisk.
>
> --
> Sugemotorer suger!
> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Jeg er ret sikker på at det er den oprindelige spørgers bil der hentydes
til.

Med venlig hilsen Kim



Martin Johansen [600~ (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-06-05 21:23

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in
news:42bc464b$0$33839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg er ret sikker på at det er den oprindelige spørgers bil der
> hentydes til.

Du er skarp - det er næmli' korrekt

MVH

taina (24-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 24-06-05 21:47


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns967FE3AC1B922nononoinvalidt@62.243.74.163...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in
> news:42bc464b$0$33839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> > Jeg er ret sikker på at det er den oprindelige spørgers bil der
> > hentydes til.
>
> Du er skarp - det er næmli' korrekt

Du kalder da vel ikke min dyt bovlam?!?
Det er ikke godt, jeg er altså ikke klar til, at min bil bliver fornærmet
endnu, har kun haft den i et par måneder

mvh. tina



Martin Johansen [600~ (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-06-05 23:17

"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
news:42bc7141$0$82659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Du kalder da vel ikke min dyt bovlam?!?

Jo men det er ikke ondt ment

> Det er ikke godt, jeg er altså ikke klar til, at min bil bliver
> fornærmet endnu, har kun haft den i et par måneder

Hehe.

Jamen den hører altså ikke til de kvikkeste hvad enten du vil det eller
ej

Til gengæld er den billig at køre i og det er vel det vigtigste?

Jeg brugte ordvalget pga. der kan være forskel fra turbo og ikke-turbo
i hvordan de skal køres.

MVH

taina (25-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 25-06-05 00:01


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen den hører altså ikke til de kvikkeste hvad enten du vil det eller
> ej

Den kan altså godt gå fri trav Sidste dag, da jeg kørte efter en kollega
i næsten ny bil, kunne vi godt følge med - kollegaen var helt imponeret.
Det bedes alle andre også være - i hvert fald et par måneder endnu
Det var så også en dyr tur, jeg kunne _høre_ kronerne rasle ud ad
udstødningsrøret.

> Til gengæld er den billig at køre i og det er vel det vigtigste?

Og stabil! Har ikke haft kontakt med de gode gamle venner fra Falck endnu...

> Jeg brugte ordvalget pga. der kan være forskel fra turbo og ikke-turbo
> i hvordan de skal køres.

Turbo? Er det ikke noget med jetjawere? Sådan nogle dyre nogen?

mvh. tina




Martin Johansen [600~ (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-06-05 10:59

"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
news:42bc90ba$0$82723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Og stabil! Har ikke haft kontakt med de gode gamle venner fra
> Falck endnu...

Det er altid rart!

> Turbo? Er det ikke noget med jetjawere? Sådan nogle dyre nogen?

Turbo er "sjaw" og ikk nødvendigvis dyrt.

Stort set alle nye diesel biler der købes i dag er med turbo.

MVH

taina (25-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 25-06-05 21:33


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> > Og stabil! Har ikke haft kontakt med de gode gamle venner fra
> > Falck endnu...
>
> Det er altid rart!

Hmpf! Efter i dag må du kalde den lige hvad du vil Møgdyret smed en rem
til generatoren, men heldigvis gad den flinke Falck mand at ligge at rode
rundt nede under den og afmontere alt muligt skrammel for at komme til at
putte en ny på. Honyemoon over!!

mvh. tina



Martin Johansen [600~ (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-06-05 13:11

"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
news:42bdbf88$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hmpf! Efter i dag må du kalde den lige hvad du vil

LOL

> Møgdyret
> smed en rem til generatoren,

Ork ikke andet.

> men heldigvis gad den flinke Falck
> mand at ligge at rode rundt nede under den og afmontere alt muligt
> skrammel for at komme til at putte en ny på. Honyemoon over!!

Så kører den igen?

MVH

taina (27-06-2005)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 27-06-05 00:41


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Så kører den igen?

Jeps Men nu skal der dæleme noget stabilitet til, før den kan kaldes
stabil igen!

> MVH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste