Og hvem sagde så at Peugeot var useriøse ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-06-05 07:51

Hej gruppe,

Hvis denne artikel står til troende, så er prøjserne nu ikke et hak bedre
end fransoserne mht. til at tilbageholde vigtige fakta overfor deres
kunder...

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3124468/

mvh

Andreas M. Hansen
- brændt barn lugter ilde.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-05 07:53

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Hvis denne artikel står til troende, så er prøjserne nu ikke et hak bedre
> end fransoserne mht. til at tilbageholde vigtige fakta overfor deres
> [...]

Hvor er det lige at du læser at de tilbageholder vigtige fakta ?

I december var det galt med brænstofpumperne (den sag er ude af verden
svjv)

Nu har der været (i løbet af en uge) 2 andre sager, der er nye og de er
offentliggjort i løbet af 14 dage og ikke 14 uger, (eller var det over
14 måneder ??).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ChipMIK

Dato : 24-06-05 08:41

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvis denne artikel står til troende, så er prøjserne nu ikke et hak bedre
> end fransoserne mht. til at tilbageholde vigtige fakta overfor deres

Heysa

Jamen det er jo ikke det der er SÅ galt.... alle kan & vil fejle..sån er
det desværre når der er mennesker med i noget.

Det der lugter modbydeligt ved Peugeot er at de har kendt (og erkendt
det for flere år siden da de har skiftet stiktype) til fejlen....men
tiet det ihjel....

Samme dag som pressen opdager at der er noget råddent ved 307 har Bruun
PLUDSELIG en indkaldelse til alle 307 ejere.... DET ER GALT, men viser
jo bare endnuengang at Peugeot´s filosofi med at "nedprioritere" den
enkelte kunde slår til igen igen...men kommer pressen forbi...uhadada de
er dygtige så...

Mon ikke det er derfor de har været FDM´s kæledægge i så mange år...

Peugeot Bruun - u = En farve på tungen når den har været 1 grimt sted henne

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 09:55

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvis denne artikel står til troende, så er prøjserne nu ikke et hak bedre
> end fransoserne mht. til at tilbageholde vigtige fakta overfor deres

Jeg læser det nu som om at problemet med brændstofpumpen er løst. Nu er der
kommet en anden fejl som VW efter kun 2 uger melder ud.......det er da
prisværdigt at VW ikke fortier dette men er åben og ærlige.
Fejl laver alle bilfabrikanter, men de skal ikke gøre kunden til sorteper.

--
Tom

Fra : Gl

Dato : 24-06-05 17:51

> [...]
> prisværdigt at VW ikke fortier dette men er åben og ærlige.
> Fejl laver alle bilfabrikanter, men de skal ikke gøre kunden til sorteper.

Kan huske for et par år siden eller lidt mere ? VW golf ér helt tilbage
fra 85 blev indkaldt... fordi man
fandt ud af at varmehanen (fejl) kunne revne... med det resultat at kogende
vand fossede ud førerens ben..
det er sku´ mange biler der skal på værksted.... reservedel + arbejdesløn =
mange penge... ub for kunde..

Ganske flot... gået af VW..

Fra : J.L.

Dato : 24-06-05 18:57

"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> wrote in message

> [...]
> vand fossede ud førerens ben..
> det er sku´ mange biler der skal på værksted.... reservedel + arbejdesløn

Hold nu op

ALLE bilmærker har på et eller andet tidspunkt haft seriøse fejl, som er og
har været skadelig for deres renomé.

Eksempler som jeg kender til:

Nissan Primera 1991-92 - Bagrude kunne falde ud i frostvejr
Mitsubishi Galant 2,0 især - Olieforbrug og synchromeshringe i gearkasserne
Peugeot 106 - hugger og kan ikke køre bykørsel
Peugeot 605 - hvormange styrebokse nåede de op på før end bilen kunne køre
ordenligt !!??
Peugeot 605 - bremseklodser og skiver hørte med til hvert eneste service pga
slid
Audi A4/VW Passat - Bremseproblemer i vådt og fedtet føre om vinteren
Pegeot 206 - sideairbags springer uhæmmet
VW Passat - bærearme og styrekugler
Ford - RUST
Opel - RUST
Citroen XM - vel nok den mest fejlbehæftede bil PSA koncernen nogensinde har
sendt på markedet sammen med PUG 605
Pegeot 307 - Brand
Citroen C3 og C5 - Brand
VW/Skoda/Seat - centrallåseenheder svigter
Volvo V/S40 - mange småfejl
Volvo V70/850 - knækker midt over ved uheld (USA)
Renault - behøver jeg at sige mere end at de ikke findes på det amerikanske
marked ..... pga for mange fejl
Peugeot 307/406 - Udstødningsmanifold larmer og rasler ved kold motor

Der er sikkert nogle der kan fortsætte listen over bilmærker og fejl

INGEN biler er fejlfrie ....... nogle bilmærker hører man bare mere til end
andre ..... og i DK er det jo sådan at vi har noget der hedder janteloven
...... og stikker man næsen for langt frem, ja så får man at føle

Denne streng og flere andre beviser jo bare at vi danskere køber bil med
hjertet ..... og når nogle så siger noget grimt om vores "elskede" .... så
går vi i forsvarsposition.

MEN jeg har arbejdet på et Peugeotværksted i nordsjælland ...... og lad mig
sige det på denne måde: Jeg vil ALDRIG eje en Peugeot igen !!!!

Årsag: Hvis man er en lille smule pernippen med sin bil angående knirkelyde
og fejli kontakter etc, så kan man ikke køre et helt serviceinterval uden at
skulle på værksted ind imellem !!!!! Det er nogle fantastisk velkørende
biler ...... når de kører !!

Med venlig hilsen

J.L
ejer af en VW Passat Variant 1,9 100hk Tdi Trendline DK årg: 2004

Tidligere biler:
Datsun 100A
Datsun/Nissan Cherry 1,2 GL
Nissan Bluebird 1,8 SGX Turbo
Mitsubishi Colt 1,8 GTi
Peugeot 205 GTi Gutmann (148 hk)
Peugeot 205 1,9 Rally
Peugeot 406 1,8
VW Polo 1,6
VW Passat Variant 1,6 Basis

Fra : Gl

Dato : 25-06-05 16:52

"J.L." <ing@hotmailFJERNDETTE.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> skulle på værksted ind imellem !!!!! Det er nogle fantastisk velkørende

Ja´ det er sikkert rigtigt nok, og jeg kunne tilføje flere på din
liste..'

Forskellen her er bare at fabrikken indkalder alle biler for at rette en
måske fejl....med brev...ub for kunden.
Det havde de ikke behøvet..

alle de fejl du nævner på listen.. om div.. biler, bliver kun rettet, hvis
man henvender sig... og slagsmålet efterfølgende hvem der skal betale..hvis
garanti- kolangce osv.... Som jo så bare bliver udskiftet med en tilsvarende
dårlig reservedel,

Peugeot fejl kan jeg så rigeligt snakke med om... bin there -)
bremser--
tårnlejer
motorer
sædevarme
styrebokse
knirker
dårlige stik

og Peugeot boxer = helt forbudt.

Mvh. Mercedes ejer.

Fra : Lisbeth

Dato : 26-06-05 00:07

> Fejl laver alle bilfabrikanter, men de skal ikke gøre kunden til sorteper.

Ejere af fem år gamle Toyota Yaris fik i efteråret 2004 brev om, at der
KUNNE være fejl ved bilens bremsesystem og at det ville blivet tjekket
gratis - og udbedret gratis i fald der var fejl. Det var bare at køre hen
til nærmeste Toyota forhandler...

Brevet blev udsendt via Rigspolitichefen fordi Toyota ikke selv har
registreret, hvem der ejere en Toyota. Men det skete for foranledning af
Toyota. Jeg så ikke nogen presseomtale - hverken før eller efter - af sagen.

Så det er måske nok værd at påtage sig ansvaret for fejl FØR presse og
kunder bider én i haserne.

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 12:02

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sagen.
>
> Så det er måske nok værd at påtage sig ansvaret for fejl FØR presse og

Helt enig. Toyota har uden tvivl den bedste garanti / kulance-afregning på
det danske marked.