sotere en dropbox
Fra : Jens

Dato : 03-06-01 19:56

Hvordan sotere man en dropbox sådan så A kommer først ?

Jeg har prøvet sorted="True" men det virker ikke

<select name="dropbox">
<option value='option1'>C</option>
<option value='option1'>B</option>
<option value='option1'>A</option>
</select>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-06-01 19:58

"Jens" <til@infojens.dk> wrote in message
> Hvordan sotere man en dropbox sådan så A kommer først ?

Det kan du ikke vha. HTML.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jens

Dato : 03-06-01 20:11

Surt.......

Tak for svaret !

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-06-01 21:59

> Surt.......

Jeg kunne ikke lade være med at lege med det. Man kan faktisk gøre det med
Javascript.. Sig til hvis du er interreseret.

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-06-01 08:11

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> "Jens" <til@infojens.dk> wrote in message
>
> Jeg kunne ikke lade være med at lege med det. Man kan faktisk gøre det med
> Javascript.. Sig til hvis du er interreseret.

Ja, men ikke med Plain HTML. Man kan også med vbScript.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 14:04

"Henrik Hejbøl Jensen" <hhjmusik@get2net.dk> wrote in message news:exGS6.772
$R84.230756@news010.worldonline.dk...
> Ja, men ikke med Plain HTML. Man kan også med vbScript.

Var det ikke lige det jeg sagde? Og hvorfor skulle man bruge VBScript når
man kan lave en æøsning i Javascript som virker i NN6, NN4, IE5 og muligvis
flere. (Jeg har kun lige testet i dem.)

Fra : Jens

Dato : 04-06-01 20:15

Jeg er helt sikkert interreseret i at se en mulig løsning på min dropbox

Om det er VBScript eller Javascript, begge sprog interessere mig meget

Min mail adresse er
til@infojens.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 20:14

> Jeg er helt sikkert interreseret i at se en mulig løsning på min dropbox

Here you go:

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
<--
function sorter(obj, order){
tempTextArray = new Array(obj.options.length - 1)
for(i=0;i<obj.options.length;i++){
tempTextArray[i] = obj.options[i].text;
}
tempTextArray.sort()
if(order == 1){
tempTextArray.reverse()
}
for(q=0;q<tempTextArray.length;q++){
obj.options[q].text = tempTextArray[q];
}
}
//-->
</SCRIPT>

Også kalde den sådan:

eller sådan her for omvendt sortering:

Og hvis folk ikke har javascript enabled så står boksen bare usorteret.

Fra : Jens

Dato : 04-06-01 22:00

It works

Tusinde tak Jakob...