Rust i 1 1/2 gammel bil ??
Fra : René Hansen

Dato : 22-06-05 21:34

Jeg har købt en Hyundai Sonata 2.0 som er 1 1/2 år. Jeg har haft den
i 3 uger og i dag d. 22 juni blev den vasket, hvorefter jeg så lakken
efter og til min store forskrækkelse så jeg mange, meget små
rustpletter, fra dørene og ned efter, og hele vejen rundt på bilen,
der sad også rustpletter på pyntelister, dem der sider og beskytter
dørene, ja de er jo af plast, og skulle ikke ruste, der er ligeledes
rust på det nederste dørpanel som også er af plast ? Jeg har forsøgt
at knide med klud, og syntes jeg kan mærke noget med en fingernegl ?
Jeg skal lige sige at pletterne er lidt mindre end et knapnåle hovede.
Jeg har talt med en fagmand om autolak, som mener det muligt kan være
at bilen har stået i nærheden af, hvor arbejde med en vinkelsliber har
foregået, da han siger at de næsten usynlige jernspåner fra en
vinkelspliber kan være en oversag, også til at der er rust på plast,
for det er jernspåner det er den lille oversag til rust. Jeg har
renset med lakrens, og bagefter påført lakforsegl, og dette kunne
fjerne det.
Vil det være nok med total lakrens behandling,og kommer det igen ?
Med venlig Hilsen René Hansen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 22-06-05 21:36

"René Hansen" <rene_hansen@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne det.
> Vil det være nok med total lakrens behandling,og kommer det igen ?

Hej,

Jeg havde det samme på min Octavia fra 2003 - det kunne klares med Sonax
polish & wax. Jeg fik at vide hos Skoda at det kunne være metalpartikler fra
vejen.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : René Hansen

Dato : 22-06-05 22:08

Tak for det gode råd. Hilsen René Carsten Pedersen

Fra : René Hansen

Dato : 22-06-05 22:17

> [...]
>2003 - det kunne klares med Sonax
>polish & wax. Jeg fik at vide hos
>Skoda at det kunne være metalpartikler fra

Fik du skoda til at betale, eller gik du selv igang ?

Fra : Mette P.

Dato : 22-06-05 21:43

> [...]
> i 3 uger og i dag d. 22 juni blev den vasket, hvorefter jeg så lakken
> efter og til min store forskrækkelse så jeg mange, meget små

Rolig nu. Det er flyverust, og det kan komme mange steder fra. F.eks. kan
det være partikler fra din egen, eller andres bremseskyver. Få skidtet
poleret af, og nap en pils i solen.

Værre er det ikke.

Hejsa

Mette P., Ugandamester i Autopolish, 2005 og 6

Fra : René Hansen

Dato : 22-06-05 22:09

Mette P. <Mette.p@oncable.dk> skrev:

> [...]
>
>Værre er det ikke.
>
>Hejsa
>
>Mette P., Ugandamester i Autopolish, 2005 og 6

Tak for de beroligende ord, jeg tager en pils.

Fra : Ole Hansen

Dato : 24-06-05 08:39

René Hansen <rene_hansen@c.dk> writes:

> Tak for de beroligende ord, jeg tager en pils.

Og overvej at få supplerende rustbeskyttelse.. Huyndai får slag i en
rustundersøgelse der er i Motor.

--
Ole Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 12:37

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Mette P., Ugandamester i Autopolish, 2005 og 6

Hvad går det ud på?

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-06-05 09:05

Tjære og skidt og lort. Plastic ruster jo ikke

Prøv med petrolium.

/Caspersen

Fra : Mette P.

Dato : 23-06-05 15:37

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> Tjære og skidt og lort. Plastic ruster jo ikke
>
> Prøv med petrolium.
>
> /Caspersen

Det ER rust, men det er kommet flyvende, og har sat sig.