Priser og bla bla....
Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 11:47

ja de finder sku på meget over på borgen..... godt man har sin EU
knallert.... men det piller de sikkert også snart ved.... eneste jeg har at
klage over er benzinprisen

men for dem som spekulere i at skaffe sig en eu så gå efter en med 4 takt
motor.... de kan køre rundt regnet 47 km/l... godt 230 km på en tankfuld

så når jeg besøger kæresten i odense er det hvert fald ikke med DSB eller
taxa... nej jeg køre selv

sådan en tur på 70 km koster....tankindhold er 5.5 liter og med en benzin
pris på 9 kr bliver det 49.5 kr... det giver til 2 ture (retur medregnet)

sammenlignet koster dsb 94 kr for en enkelt... 750 kr for et 10 turs
klippekort... 30 dage koster 1600... hertil kommer pladsbillet... men for 37
min vil det være lidt spild

men altså med enkeltbilletter koster det 376 for samme 2 ture...

det skal lige siges at forsikring på sådan en 2 hjuler er på 2800 om
året.... ingen vægtafgift eller andet sjov

mvh bo

Fra : Brian S Jensen

Dato : 22-06-05 12:50

"Bo Hermannsen" <bo.hermannsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det skal lige siges at forsikring på sådan en 2 hjuler er på 2800 om
> året.... ingen vægtafgift eller andet sjov

Ja, og fatter tosserne derinde ikke at man ikke bruger de offentlige
transportmidler noget mere...mystisk

Fratag dem deres ministerbiler og lad dem bo i provinsen i 14 dage
- vel at mærke, samtidig med at de følger en "standard-familie" og
deres færd.

Så tror jeg hurtigt at de kom på andre tanker

Jo, og så skulle de da forresten også lige ha' lov at betale - af egen
lomme - for et par tanke benzin

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-06-05 15:57

> [...]
>
> det skal lige siges at forsikring på sådan en 2 hjuler er på 2800 om
> året.... ingen vægtafgift eller andet sjov

Jeg spekulerer faktisk over at anskaffe mig en sådan EU-scooter, og vil da
gerne vide hvilke mærker og modeller der har 4-takts motorer. Så slipper man
jo også for alt det oliesjov der skal i en 2-takter.

BTW -- du skal lige huske når du regner på den tur du har skrevet, at der er
slidtage, afskrivning, vægtafgift og forsikring der skal medregnes. Det
giver selvfølgelig stadig langt fra hvad de offentlige transportmidler
koster, men du får en mere reel udregning og dermed et mere korrekt
regnestykke.

Jesper

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 21:39

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42b97c1d$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> giver selvfølgelig stadig langt fra hvad de offentlige transportmidler
> koster, men du får en mere reel udregning og dermed et mere korrekt

hej jesper..... slidtage... det begrænser sig til dæk.. tændrør og
rullehjul..... de 2 sidste er så billige at de ikke er værd at regne med...
dækket kan holde 2 år... cirka....

afskrivning..... da min koster 7500 fra ny vil jeg sige at man lige så godt
kan afskrive den 100% så snart den er betalt... du får ikke en snus for
sådan en når du først har kørt bare et halv år på den...

dermed ikke sagt det er noget lort.... men verden er efterhåden sat sådan
sammen at folk ikke vil give noget for noget.... altså på godt dansk så er
folk så nærige de kunne æde deres eget lort

så skriver du noget om VÆGTAFGIFT.... det er der jo ikke på sådan en.....så
det er faktisk kun forsikring og lidt slidtage der skal regnes med

4 takt er at foretrække.... dels på grund af det med olie (stink... os og
forurening) men også fordi de går næsten dobbelt så langt på litteren...
eller hvert fald 17 km mere pr liter

min er en fra kina (tør ikke udtale navnet) men den er købt ved kæden
trælasten.... importøren ligger i vejen.... kun ½ time fra kolding hvor jeg
selv bor

mvh bo

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 21:46

kan godt finde links og sådan hvis du er interesseret....

og hvis du er den lidt hårdføre type kan med lidt god vilje køre på sådan en
året rundt.... kræver bare det rette tøj

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-06-05 17:03

> kan godt finde links og sådan hvis du er interesseret....
>
> og hvis du er den lidt hårdføre type kan med lidt god vilje køre på sådan
> en året rundt.... kræver bare det rette tøj

Du må meget gerne lige finde et par links og smide dem her, eller sende dem
på min mail. Husk lige at fjerne blokeringen først.

mvh.

Jesper

Fra : anders majland

Dato : 23-06-05 13:22

> Jeg spekulerer faktisk over at anskaffe mig en sådan EU-scooter

Drop det igen - hvis du kører lovligt på den er du 90% af tiden til gene for
den øvrige trafik, og køre du ulovligt ... ja så kører du ulovligt med den
risiko der nu er ved det (72km/t er nok til en betinget frakendelse af
pappet, risiko for manglende forsikringsdækning ved uheld, og almindelig
paranoja hver gang du ser en betjent ...)

Se istedet at få taget et motorcykel kørekort

> gerne vide hvilke mærker og modeller der har 4-takts motorer. Så slipper
> man jo også for alt det oliesjov der skal i en 2-takter.

Du kan købe en ny 125ccm motorcykel for det samme som en 45 knallert - og så
kan du lovligt følge trafikken (i byerne)

Udover de traditionelle mærker oversvømmes dk nærmest af billige
kinesercykler (der ofte er kopier af japanske)

Btw Jeg flyttetde til kbh i 1996, blev træt af at cykle eller tage bussen og
købte en 45,- knallert i 1997. I 1998 tog jeg så konsekvensen og tog
motorcykelkørekort og købte en 150ccm scooter. I 2003 have den kørt 63000km
og da min transport da havde skiftet til 45% motorvej, 45% landevej og kun
10% bykørsel er jeg så skiftet til en lidt større motorcykel der dog kan
holde de 130km/t på motorvejen hvis der ikke er for meget modvind ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 24-06-05 17:57

tsk tsk.....

har aldrig kørt lovligt... og er fuldt ud klar over de konsekvenser der
følger med.... og er også fuldt ud klar til at tage skraldet når den dag
kommer

har kørt forbi når de står med pistolen.... er aldrig blevet stoppet selvom
jeg kørte med højere fart end den kan lovligt fra fabrikken...

så nej nul motorcykel her

og ja du må gerne skrive et indlæg retur.. er altid sjov med lidt
mudderkasteri

meddelelse news:42baa959$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 16:40

Bo Hermannsen skriver:

> sådan en tur på 70 km koster....tankindhold er 5.5 liter og med en benzin
> pris på 9 kr bliver det 49.5 kr... det giver til 2 ture (retur medregnet)

Incl hjelm og regntøj ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 21:40

> Bo Hermannsen skriver:

> Incl hjelm og regntøj ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

a hvad?

mvh bo

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 21:47

hvad mente du lige???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 21:48

Bo Hermannsen skriver:

> a hvad?

Turen er ikke så fed i regnvejr vel ???

Nogle vil godt betale for den komfort det er at sidde i tørvejr....

På den anden side kunne du nok gøre det endnu billere på cykel ?

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 21:59

om det er regn, slud, sne, frost..... ja turen er lige dejlig....

men klart jeg ikke er en snotskovl og køre i boxershorts når det er minus 10
grader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 21:59

Bo Hermannsen skriver:

> om det er regn, slud, sne, frost..... ja turen er lige dejlig....

Hvorfor cykler du ikke ?
Det vil være endnu billigere.....

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 22-06-05 22:03