DNS-spoofing i netexpress?
Fra : Leif Neland

Dato : 03-06-01 19:41

Jeg har en filial, der er på internettet med netexpress adsl.
For at kende deres nuværende dynamiske ip-adresse, benytter jeg dhisd/dhid
til at opdatere den officielle nameserver for domainet.
Det fungerer som det skal.

host adsl.mit-domaine.dk giver den rigtige ip-adresse udefra.
Men indefra, ude på filialen, giver "host adsl.mit-domaine.dk ns.dk.net"
svaret 192.168.10.1, ipadressen på firewall'ens netkort mod adsl-routeren.

Hvad er meningen med det, og kan man slå det fra?

Routeren kører med Host Mapping/NAT slået til
En anden router, der ikke kører med Host Mapping, men blot med NAPT, viser
ikke dette problem.

Leif