EU vil fjerne indregistreringsafgifter
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 12:33

EU vil fjerne indregistreringsafgifter
EU-kommissær Laszlo Kovac, der har ansvar for unionens skattepolitik, er på
vej til at tage et opgør med de store danske indregistreringsafgifter på
biler.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3118554/

--
mvh / regards

Christian

Fra : Thomas H.

Dato : 21-06-05 13:32

> EU vil fjerne indregistreringsafgifter

Og så 60.000 i vægtafgift

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 13:35

> Og så 60.000 i vægtafgift

Ja det ville være rigtigt smart, så ville alle de ikke så bevilgede børne
familier ikke ha råd til at ha en gammel lille bil :o/

Mvh
Morten

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 13:50

Også skrev Vollert

> Ja det ville være rigtigt smart, så ville alle de ikke så bevilgede
> børne familier ikke ha råd til at ha en gammel lille bil :o/

Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet hvis
man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 14:00

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Også skrev Vollert

> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet
hvis
> man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

Hvem ? Dem med de gamle biler ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-06-05 14:16

Christian B. Andresen skrev:
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message

> hvis

> Hvem ? Dem med de gamle biler ?

Jeg tror at Martin mente de børneramte!

Mvh
Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 14:24

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> Jeg tror at Martin mente de børneramte!

Jeg glemte en

--
mvh / regards
Christian

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 14:21

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message

> Hvem ? Dem med de gamle biler ?

Læs hvad jeg skriver, jeg syntes ikke det er så svært at forstå.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 14:24

Fra : PMH

Dato : 21-06-05 14:00

lert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet
> hvis man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.
> --
> Hilsen Martin.

øøhhh.. aner man et "lille" surt opstød her..??

Så kan det da vist heller ikke sættes mere firkantet op..!!

Eller hvis du har en kæreste, så skal du betale dobbelt i
vægtafgift, da I jo er 2 i bilen..
Så må du jo prioritere om du vil have kæreste eller bil
hvis du ikke har råd til begge dele..!!

PMH

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 14:19

Også skrev Vollert
> lert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> øøhhh.. aner man et "lille" surt opstød her..??

Jaa måske

> [...]
> vægtafgift, da I jo er 2 i bilen..
> Så må du jo prioritere om du vil have kæreste eller bil

Så stor er hun nu ikke , men ellers kan jeg ikke lige se hvordan det
hænger sammen ??.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 14:59

Martin Vollert wrote:

> Så stor er hun nu ikke , men ellers kan jeg ikke lige se hvordan det
> hænger sammen ??.

Same thing... Hvis du vil have bagsæder i bilen (være mere end to i
bilen) så er det bare at betale for tre biler i stedet for 1,5.

Hvorfor er grænsen ikke én person. Altså hvide plader på alle biler med
mere end ét sæde? Eller tre? Eller alle dem med tagbøjler?

Noget er galt...

-dennis

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 15:07

Også skrev Vollert

> [...]
>
> Hvorfor er grænsen ikke én person. Altså hvide plader på alle biler
> med mere end ét sæde? Eller tre? Eller alle dem med tagbøjler?

Ja det er slet ikke det jeg snakkede om.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 15:26

Martin Vollert wrote:
> Også skrev Vollert

> Ja det er slet ikke det jeg snakkede om.

"Så må man vælge om man vil have børn eller bil".

Efter min mening bør de to ting ikke være indbyrdes modstridende. En
større bil til flere mennesker koster selvfølgelig mere, men ligefrem
det dobbelte i afgift virker mildest malplaceret på netop bagsæderne
(som jo reelt er den eneste væsentlige forskel mellem gule og hvide plader).

-dennis

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 15:45

Også skrev Vollert

> [...]
> det dobbelte i afgift virker mildest malplaceret på netop bagsæderne
> (som jo reelt er den eneste væsentlige forskel mellem gule og hvide

Nu er der jo ingen af delene der er en meneskeret men en luxusgode, der er
så mange ting jeg gerne vil ha men som jeg ikke har råd til.

Fra : JS

Dato : 21-06-05 16:24

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Også skrev Vollert

> Nu er der jo ingen af delene der er en meneskeret men en luxusgode, der er
> så mange ting jeg gerne vil ha men som jeg ikke har råd til.

Børn er vel mere eller mindre en menneskeret og noget af det vi bliver nødt
til at støtte for at holde samfundet i gang!?

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 16:55

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Børn er vel mere eller mindre en menneskeret

Er det ? jeg ser mange menesker hver dag som sgu ikke fortjener at ha børn.

>og noget af det vi bliver nødt til at støtte for at holde samfundet i
gang!?

Hvis der mangler folk i Danmark til at holde samfundet igang kan vi jo bare
få nogle flere indvandre herop, der er jo nok folk i verden.

Fra : JS

Dato : 21-06-05 18:21

> [...]
>
> Hvis der mangler folk i Danmark til at holde samfundet igang kan vi jo
> bare få nogle flere indvandre herop, der er jo nok folk i verden.

Dine kommentarer vidner altså om en meget ringe indsigt i samfundsforhold.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 20:54

> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Dine kommentarer vidner altså om en meget ringe indsigt i samfundsforhold.

Whatever jeg er ikke ansat til at styre samfundet, blot knokle og betale
skat, så må jeg vel også ha en mening om hvad jeg syntes de penge skal gå
til, selv om de ikke er politiske korrekte.

Fra : PMH

Dato : 22-06-05 06:24

> Whatever jeg er ikke ansat til at styre samfundet,
> --
> Hilsen Martin.

Nej gudskelov..

PMH

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 08:23

Martin Vollert wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Er det ?

Ifølge artikel 12 "Ret til at gifte sig og stifte familie", så ja.
Desuden kan der blive tale om artikel 2, 5 og 8.

>jeg ser mange menesker hver dag som sgu ikke fortjener at ha børn.

Det er noget andet. Og i øvrigt din subjektive vurdering.

> gang!?
>
> Hvis der mangler folk i Danmark til at holde samfundet igang kan vi jo bare
> få nogle flere indvandre herop, der er jo nok folk i verden.

Hehe, I rest my case. Det er for stejl en bakke det her :)

-dennis

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-05 14:45

Også skrev Vollert

> Hehe, I rest my case. Det er for stejl en bakke det her :)

ok det er vist også noget offtopic det her.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 21-06-05 21:40

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Børn er vel mere eller mindre en menneskeret og noget af det vi bliver
> nødt til at støtte for at holde samfundet i gang!?

HØRT!!!

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-06-05 16:26

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo ingen af delene der er en meneskeret men en luxusgode, der er
> så mange ting jeg gerne vil ha men som jeg ikke har råd til.

Nu ved jeg ikke om man kalde det for en luxusgode at få børn. Ser man på det
på den måde, så vil jeg da bare lige foreslå Martin at sætte et regnestykke
op, hvor dem der har råd til at få børn så KUN er dem der også får det. Uden
at vide din alder, så er jeg sikker på du vil blive meget gammel, før du kan
tillade dig at gå på pension, eller på anden måde trække dig tilbage fra
erhvervslivet. Vi har allerede et problem om ikke så mange år, og skulle man
så gå ind og sige at det kun er dem der har penge nok (hvad det så end
betyder) der kan få de (kære) børn, så vil det hurtigt se sort ud for
Danmark.

En bil er ikke en luxus for mange, men en NØDVENDIGHED. De skal selvfølgelig
også straffes -- ikke ??

Jesper

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 16:52

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message

>så er jeg sikker på du vil blive meget gammel, før du kan tillade dig at gå
>på pension, eller på anden måde trække dig tilbage fra erhvervslivet.

Det har jeg faktisk gjort mig klar.

>Vi har allerede et problem om ikke så mange år, og skulle man så gå ind og
>sige at det kun er dem der har penge nok (hvad det så end betyder) der kan
>få de (kære) børn, så vil det hurtigt se sort ud for Danmark.

Mon ikke også verden går under ?.

> En bil er ikke en luxus for mange, men en NØDVENDIGHED.

Jo en bil er sgu en luxus, alene det at du mener det viser at du er
forkælet.

>De skal selvfølgelig også straffes -- ikke ??

Nææ men man tilpasse sig efter hvad man har at gøre med, hvis man ikke har
bil søger man ikke job 100km væk fra hjemmet.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 09:37

Martin Vollert wrote:

> Mon ikke også verden går under ?.

Det danske velfærdssystem gør ihvertfald. Vi må hellere begynde at spare
op til f.eks. sygehusbesøg og den slags...

> Jo en bil er sgu en luxus, alene det at du mener det viser at du er
> forkælet.

Når valget står mellem at gå og kører bil betragter jeg det ikke som en
luksus. Slet ikke hvis bilen er nødvendig for at få brød på bordet og
samfundshjulene i sving.

Jeg mener jeg har *brug* for en bil. Jeg har endda brug for en
firehjulstrækker for at drive mit firma, og komme ud når der er meget sne.

> Nææ men man tilpasse sig efter hvad man har at gøre med, hvis man ikke har
> bil søger man ikke job 100km væk fra hjemmet.

Nej, alle kan jo bare vælge at bo i en lejlighed på kontanthjælp. Det er
nok også det nemmeste.

Hvis det man er god til ligger 100 km. fra hjemmet, mener jeg ikke der
bør være en særligt stor modarbejdelse fra statens side.

Tilsvarende hvis man kan bidrage mere til samfundet (og sig selv),
finder jeg det også uheldigt at lige præcis transportmiddlet skal være
et kardinalpunkt.

-dennis

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-06-05 15:38

> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in
> message news:42b83155$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...

> Det har jeg faktisk gjort mig klar.

Det lyder da utroligt med de meninger du ellers lægger for dagen.

> Mon ikke også verden går under ?.

Verden gør ikke, men Danmark går på røven hvis vi skal følge din
indstilling.

> Jo en bil er sgu en luxus, alene det at du mener det viser at du er
> forkælet.

Jeg ved ikke hvor forkælet det er ikke at bo midt i en by med 200 m til alt.

> Nææ men man tilpasse sig efter hvad man har at gøre med, hvis man ikke har
> bil søger man ikke job 100km væk fra hjemmet.

Og når jobbet man kan og gerne vil have, så ligger 100 km væk?? Nå ja -- det
glemte jeg da -- så flytter man bare. 2 mdr. efter bliver man fyret og så
flytter man 75 km den anden vej, hvor man så lige fandt et job man gerne
ville have, og blev glad for. Hvad er det så lige der er så smart ved det,
og hvor forkælet er det at flytte tit ??? Det er absolut heller ikke
billigt.

Jesper

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 08:11

Martin Vollert wrote:
> Nu er der jo ingen af delene der er en meneskeret men en luxusgode, der er
> så mange ting jeg gerne vil ha men som jeg ikke har råd til.

Ja, men der er forholdsvis få ting hvor staten blander sig og påvirker
dine rådemuligheder så markant.

-dennis

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 21-06-05 21:38

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
> lert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

En kasse grønne på at DU IKKE HAR BØRN!

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-05 04:45

Også skrev Vollert
> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> En kasse grønne på at DU IKKE HAR BØRN!

Nej det har jeg VALGT ikke at få.

Fra : JS

Dato : 22-06-05 08:32

> Også skrev Vollert

> Nej det har jeg VALGT ikke at få.

Ret egoistisk. Du vil sikkert gerne have den pension som dine medmenneskers
børn betaler til dig?!

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-05 14:48

Også skrev Vollert
> [...]
> meddelelse news:42b8deb6$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> Ret egoistisk. Du vil sikkert gerne have den pension som dine

Du mener ikke den skat jeg har betalt siden jeg var 18 og til jeg bliver, ja
gud ved hvor meget tæller overhovedet. Hvem har betalt din uddannelse ?.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 15:20

Martin Vollert wrote:
> Du mener ikke den skat jeg har betalt siden jeg var 18 og til jeg bliver, ja
> gud ved hvor meget tæller overhovedet. Hvem har betalt din uddannelse ?.

Sådan hænger samfundsøkonomien ikke sammen, selvom detmåske havde været
ret fedt.

Den skat du betaler nu går til at financiere de nuværende danske
velfærdsydelser. Du sparer ikke noget op, udover måske gennem dit bidrag
til en sundere samlet dansk økonomi (men der er jo samtidigt kræfter der
trækker i den modsatte retning).

Dem der har betalt min uddannelse, var dem der betale skat mens den stod på.

Dem der skal betale din pension er dem der betaler skat til den tid.

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 09:41

Martin Vollert wrote:

> Nej det har jeg VALGT ikke at få.

Fair nok. Men er du så også bevidst om konsekvenserne og mulighederne,
hvis du nu tilfældigvis havde valgt anderledes?

Kunn man f.eks. forestille sig - rent hypotetisk - at du kunne have haft
en ønske om både at have børn, bil og en fornuftig økonomi?

Jeg er helt enig i din betragtning om at alting i livet er én stor
prioritering. Men det er i forhold til denne debat en konsekvens af den
høje registreringsafgift, men retfærdiggør den i mine øjne ikke.

-dennis

Fra : Mendoza

Dato : 21-06-05 14:42

Martin Vollert wrote:
> Også skrev Vollert

> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt
> andet hvis man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

Nej, det undrer sgu ingen.... f*cking egoist.... En skam at dine forældre
fik børn.

Mendoza

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 15:10

Også skrev Vollert

> Nej, det undrer sgu ingen.... f*cking egoist.... En skam at dine
> forældre fik børn.

Tør øjnene tudefjæs.

Fra : Henri Gath

Dato : 23-06-05 01:03

> Også skrev Vollert

> Tør øjnene tudefjæs.

Pikhovede

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-06-05 04:53

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:42b81f93$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...

> Pikhovede

Suk.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 07:20

> Også skrev Vollert

> Suk.

Debatnivauet har nået nye højder.

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 15:28

Martin Vollert wrote:

> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet hvis
> man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

I øvrigt kom jeg til at tænke på at regeringen nok ikke bør fraskynde
folk til at få børn (som de jo gør med registreringsafgiften, jf.
ovenstående), set i lyset af fremtidens udfordringer med at financiere
velfærdssamfundet.

Til sidst er der ikke flere tilbage til hverken at købe biler eller få
børn ;)

-denis

Fra : JS

Dato : 21-06-05 16:22

> [...]
>
> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet
> hvis man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

Nej, fedt hvis der ikke fødes børn. Sikken fed pension vi andre får!

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 16:56

> Nej, fedt hvis der ikke fødes børn. Sikken fed pension vi andre får!

Du kan da få alle de børn du vil ha, hvor jeg skrevet at du ikke kan det ?.

Fra : BJ

Dato : 21-06-05 17:18

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan da få alle de børn du vil ha, hvor jeg skrevet at du ikke kan det
> ?.

... og det endda som enlig osv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 20:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> .. og det endda som enlig osv.

Ja og som homoseksuel.

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-06-05 10:04

>Ja og som homoseksuel.

Det skal du ikke ha' ondt i røven over...*G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 10:08

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:abaib152beipn5elkttg8n7t1825l5491h@4ax.com...

KLIP

> Det skal du ikke ha' ondt i røven over...*G*

Det kan dog gå hen og give en alvorlig hovedpine.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Søren Helskov

Dato : 21-06-05 17:43

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, fedt hvis der ikke fødes børn. Sikken fed pension vi andre får!

Nok næppe! Så får du lov til at arbejde til du går i graven da der er nogle
som ska holde
samfundet igang

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 18:48

"Søren Helskov" <master.clio@45move.dk> skrev i en meddelelse

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nok næppe! Så får du lov til at arbejde til du går i graven da der er
> nogle som ska holde
> samfundet igang

hvilket arbejde?
Der står da ikke 500.000 ledige jobs som bare venter på at der skal komme
nogle pensionister og besætte

--
Tom

Fra : JS

Dato : 21-06-05 19:35

> "Søren Helskov" <master.clio@45move.dk> skrev i en meddelelse

> hvilket arbejde?
> Der står da ikke 500.000 ledige jobs som bare venter på at der skal komme
> nogle pensionister og besætte

Pensionister? Der vil ikke være nogen pensionister.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 22:01

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet
> hvis man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

Tænk hvis dine forældre havde valgt bilen frem for dig jeg har egentlig
lidt ondt af dem

Man kan sagtens have råd til det hele det er bare et spørgsmål om, at have
styr på sin økonomi.
--
Mvh.
Dannie

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-05 04:39

Også skrev Vollert
> [...]
> meddelelse news:42b80ce7$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>

> Tænk hvis dine forældre havde valgt bilen frem for dig jeg har

Jamen jeg kan så fortælle dig og alle de andre som har så ondt af mine
forældre, at vi faktisk ikke havde bil altid, så æd den.

> Man kan sagtens have råd til det hele det er bare et spørgsmål om, at
> have styr på sin økonomi.

Ja og du er den enste indtægt i husstanden med ufaglært arbejde ??.

Fra : JS

Dato : 22-06-05 08:34

> [...]
> forældre, at vi faktisk ikke havde bil altid, så æd den.

> Ja og du er den enste indtægt i husstanden med ufaglært arbejde ??.

Det har man til gengæld selv valgt i så fald. Man kan jo ikke både dovne den
på job/uddannelsessiden og samtidig jamre over ikke at have råd.

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-06-05 10:14

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev:

>Det har man til gengæld selv valgt i så fald. Man kan jo ikke både dovne den
>på job/uddannelsessiden og samtidig jamre over ikke at have råd.

Aha, så hvis bare man vælger en uddannelse, er der jobgaranti
indenfor området ?

Jeg tror at jeg vil være akademiker.

Der er jo også dem der ikke har råd til at studere i 20 år, fordi
at hverken de eller deres forældre blev født med en sølvske i
røven.

Så er der de som af den ene eller anden grund bare ikke har/havde
evner til indlæring.

Hvis jeg vinder i lotto, så begynder jeg at studere, så har jeg
tid/råd og mentalt/fysisk overskud til at hellige mig
uddannelsen.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-06-05 10:24

Non-Desperado wrote:

> Aha, så hvis bare man vælger en uddannelse, er der jobgaranti
> indenfor området ?

Nej, men hvis man er uddannet (eller bare dygtig) står man bedre end
ellers. Ufaglært bør ikke være hverken en undskyldning eller en
anledning til at give op.

> Der er jo også dem der ikke har råd til at studere i 20 år, fordi
> at hverken de eller deres forældre blev født med en sølvske i
> røven.

Der er SU til alle godkendte uddannelser. Bevares, der er nok ikke råd
til en bil. Men der er også okay kollektiv trafik til langt de fleste
uddannelsesinstitutioner.

> Så er der de som af den ene eller anden grund bare ikke har/havde
> evner til indlæring.

Så er det jo godt vi har det sociale sikkerhedsnet i Danmark.

> Hvis jeg vinder i lotto, så begynder jeg at studere, så har jeg
> tid/råd og mentalt/fysisk overskud til at hellige mig
> uddannelsen.

Jeg synes nu ikke jeg havde voldsomt meget økonomisk/mentalt/fysisk
overskud på min uddanelse. Men det har jeg nu, så det var åbenbart en
god investering.

-dennis

Fra : Rune Simonsen

Dato : 29-06-05 15:03

On Wed, 22 Jun 2005 11:14:18 +0200, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> Der er jo også dem der ikke har råd til at studere i 20 år, fordi
> at hverken de eller deres forældre blev født med en sølvske i
> røven.

Pjat. Jeg går på universitetet sammen med masser af folk, som ikke har
noget med hjemmefra, bor på et luset værelse på 10 m^2 og deler køkken
og bad med 12 andre.

Jeg synes sku' det er i orden, at de kommer til at tjene kassen og har
råd til både bil, sprut og damer efter de har levet på sultegrænsen i
5-6 år.

--

Rune Simonsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-05 15:16

Den Wed, 29 Jun 2005 16:02:43 +0200. skrev Rune Simonsen:

> Jeg synes sku' det er i orden, at de kommer til at tjene kassen og har
> råd til både bil, sprut og damer efter de har levet på sultegrænsen i
> 5-6 år.

Ja hvis de er så heldige..

MVH

Fra : Rune Simonsen

Dato : 30-06-05 17:41

On Wed, 29 Jun 2005 16:15:56 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<tuxx@localhost.localdomain> wrote:

> Ja hvis de er så heldige..

Det er de. Datalogi-Matematik folk fra Århus Universitet har ikke
svært ved at finde job og lønnen er fornuftig.

--

Rune Simonsen

Fra : Henri Gath

Dato : 23-06-05 01:00

> [...]
>
> Så må man jo vælge om man vil ha børn eller bil, priotere som alt andet
> hvis man ikke har råd til begge, jeg har ikke ondt af dem.

Du er en klovn....

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-06-05 04:55

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:42b80ce7$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

> Du er en klovn....

Suk.
Du lyden ihvertifald heller ikke for klog, nærmere som en af dem som ikke
skulle få børn, men som dersværre får dem og som så belaster samfundet med
dem resten af livet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 13:36

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> Og så 60.000 i vægtafgift

Lige gyldigt hvad man vælger så vil det nok komme til at koste det samme som
det gør nu.

--
mvh / regards

Christian

Fra : hanzen

Dato : 21-06-05 13:47

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> Lige gyldigt hvad man vælger så vil det nok komme til at koste det samme
> som
> det gør nu.

Ingen tvivl om det.
Og hvordan vil man klare overgangsperioden?
Alle os der har betalt reg.afg. står pludselig med et usælgeligt køretøj.
Eller et meget stort tab.
Man skal nok nedsætte reg.afg. i små ryk. Meget, meget små ryk.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 15:02

hanzen wrote:
> [...]
> Eller et meget stort tab.
> Man skal nok nedsætte reg.afg. i små ryk. Meget, meget små ryk.

Eller også var det måske (mere eller mindre) godt nok at gøre som man
plejer. Biler fra før en dato er dyre, men har billig vægtafgift. Efter
datoen er de billige men har høj vægtfgift.

-dennis

Fra : Ollie

Dato : 22-06-05 00:06

In article <42b80c30$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, hanzen
<hanzen@mailmeNOT.dk> wrote:

> [...]
> Eller et meget stort tab.
> Man skal nok nedsætte reg.afg. i små ryk. Meget, meget små ryk.

De eneste tabere er da dem der har købt deres bil over 30 år (læs:
kreditforeningslån).

Andre der kommer med en bil de f.eks har givet kr. 300.00,- for og nu
kun kan få kr. 50.000,- skal jo også kun give ca. 100.000,- for den
nye.

Altså samme byttepris.

Mvh

Ole

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 14:58

On Tuesday 21 June 2005 14:46, hanzen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Og hvordan vil man klare overgangsperioden?
> Alle os der har betalt reg.afg. står pludselig med et usælgeligt køretøj.
> Eller et meget stort tab.

Den eneste logiske måde jeg lige kan komme på, er enten at tilbagebetale
registreringsafgiften, efter tilsvarende satser som dem T*S anvender, ved
eksport af køretøj eller også må de nye køretøjer blive belagt med en så høj
km-/vægt-/emmisions-/whatever-afgift, at der ikke sker væsentligt værditab,
på de eksisterende køretøjer.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I've been shot. In my fuckin ass"
-- Robert Carlyle as Felix DeSouza in '51st State'

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-05 13:52

Også skrev Vollert
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> Lige gyldigt hvad man vælger så vil det nok komme til at koste det
> samme som det gør nu.

Nææ for hvis du skal betale 60,000 kr i vægtafgift så vil en billig Polo til
10,000-15,000kr jo pludselig blive dyr at eje i modsætning til nu.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 15:06

Martin Vollert wrote:
> Nææ for hvis du skal betale 60,000 kr i vægtafgift så vil en billig Polo til
> 10,000-15,000kr jo pludselig blive dyr at eje i modsætning til nu.

Er 60.000 om året ikke også bare *lidt* tilfældigt valgt? En almindelig
familiebil i 300.000 kr. klassen giver i størrelsesordnen 200.000 i
statskassen.

F.eks. 12 år må være en nogenlunde fornuftigt gennemsnitlig levetid,
altså skulle den periodevise afgift i bilens levetid i gennemsnit være
~17.000 kr (højere). Denne periodevise afgift kunne enddog være
faldende, så det er dyrest at køre i en ny bil - ligesom nu.

Systemet vil tilskynde at man ikke kører i en gammel bil længe, da det
alt andet lige vil være dyrere i længden, hvilket formodentlig vil være
bedre for miljøet og sikkerheden på vejene.

Så: Ja, det er altid i en hvis udstrækning dyrt at være fattig...

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-06-05 15:00

Christian B. Andresen wrote:
> Lige gyldigt hvad man vælger så vil det nok komme til at koste det samme som
> det gør nu.

Ja, men ikke helt uvæsentligt er at rentebyrden flyttes væk fra
billisterne. Og det er endda win-win, bortset fra for banken.

Jeg vil ihvertfald klart hellere betale afgiften fordelt over bilens
levetid istedet for på forskud.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-05 07:36

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote in message

> Ja, men ikke helt uvæsentligt er at rentebyrden flyttes væk fra
> billisterne. Og det er endda win-win, bortset fra for banken.

Men dem skal man ikke have ondt af

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 12:21

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
> EU-kommissær Laszlo Kovac, der har ansvar for unionens skattepolitik, er

> vej til at tage et opgør med de store danske indregistreringsafgifter på

Den EU-kommissær er en NAR. Han følger ikke en hujende fis med i hvad det er
"de" selv sidder og beslutter. Der er for mindre end en månd siden faldet
dom i en sag om at det er ok danmark kræver reg.afgift for tilflyttere og at
domstolen meget sansynlig også om kort tid vil godkende reg.afgiften for os
i landet.
Selv Camping-foreningen i danmark har opgivet at ændre noget.......man kan
læse det i hvert FDM blad når der i artikler står "prisen må siges at være
rimelig........"
Efter Erhard Jacobsens død er CD's mærkesag (bilfolket) også bombet ud af
snapstinget sammen med mimi's social og ældreomsorg.

Der er ingen med vægt som kæmper "vores" sag om lavere afgifter på biler.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 17:01

KLIP

> Efter Erhard Jacobsens død er CD's mærkesag (bilfolket) også bombet ud af
> snapstinget sammen med mimi's social og ældreomsorg.
>
> Der er ingen med vægt som kæmper "vores" sag om lavere afgifter på biler.

Blot af almindelig nysgerrighed:

Hvis vi nu antager, du køber en potte til 350.000 kr.og de 175.000 er
afgifter mv., vil du så, hvis afgifterne falder bort på biler:

1) Tro du kan øge dit privatforbrug med 175.000 kr...?

2) Forære 175.000 til social- og ældreomsorgen..?

3) Ikke mene de 175.000 kr. skal findes i andre afgiftsformer..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 17:12

> [...]
>
> 2) Forære 175.000 til social- og ældreomsorgen..?
>
> 3) Ikke mene de 175.000 kr. skal findes i andre afgiftsformer..?

Jeg ville så gerne betale 175.000 Kr......så skulle det bare være for en
Porsche 911.
Mit problem er at afgiften er proportional med indkøbsprisen..hvilket gør at
jeg aldrig vil kunne få den 911'er.
Så hvis jeg kunne lave den aftale med at staten at de fik de samme penge og
ellers lod mig vælge den rigtige bil for mig, så kunne vi begge være glade

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 17:15

> [...]

> Så hvis jeg kunne lave den aftale med at staten at de fik de samme penge
> og ellers lod mig vælge den rigtige bil for mig, så kunne vi begge være

Summa summarum, når blot der står din drømmebil i indkørslen, så er du
tilfreds.

Du skal altså blot prioritere, så har du også i dag mulighed for at få
Porschen installeret i indkørslen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 17:21

> KLIP

> Summa summarum, når blot der står din drømmebil i indkørslen, så er du
> tilfreds.

tja der skulle jo også gerne være råd til lidt benzin til den

> Du skal altså blot prioritere, så har du også i dag mulighed for at få
> Porschen installeret i indkørslen.

tja så hedder prioriteten adr = tyskland......men selv om jeg ville bosætte
mig i et telt så blev der ikke råd til bilen her i dk

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 17:26

KLIP

> tja der skulle jo også gerne være råd til lidt benzin til den

Hvorfor det, så skal du jo øge dit privatforbrug eller andre skal undgælde
og det er vist ikke din "politik"..?..

> tja så hedder prioriteten adr = tyskland......men selv om jeg ville
> bosætte mig i et telt så blev der ikke råd til bilen her i dk

Hvis du bosætter dig i et telt, ingen børn har osv. ville det ikke være
noget problem.

Den mindste koster i omegnen af 1 million og den du ønsker i omegnen af
2.3 - 2.7 million kroner.

Det er ikke meget værre end parcelhus, kone og børn.....

Det minder mig om en yderste uforskammet og nævenyttig toldassistent: Jeg
ville også gerne have en Volvo som din, men det får jeg aldrig råd til.

Han har købt en Renault Megane fra ny (og har sikkert også sommerhus) og jeg
har købt en brugt Volvo og har ingen sommerhus....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~