Dødsulykker stiger når farten falder ...
Fra : Thomas H.

Dato : 21-06-05 11:49

Os normalt tænkende havde faktisk forudset en mulighed for at de steg, når
nu sidste års tal på uforklarlig vis var ekstremt lave, men lad dem bare
undre sig over tallene. Hvis nu tallet var steget efter de satte farten op,
havde det stensikkert været pga. farten, men når nu det er omvendt er det
selvfølgelig tallene der er for upræcise til at bruge - hvor er det dog
forudsigeligt ...
Hvis der i pressen og medierne er bare én eller anden der turde stille sig
kritisk overfor RFSF, håber jeg da de hænger dem op på deres udtalelser om
de upræcise tal næste gang det er omvendt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-06-05 21:00

> Hvis der i pressen og medierne er bare én eller anden der turde stille sig
> kritisk overfor RFSF, håber jeg da de hænger dem op på deres udtalelser om
> de upræcise tal næste gang det er omvendt

Det mest idiotiske er, at journalisterne bruger Rene La Cour Sell som
ekspert - manden er journalist, for fa´en..

Brug dog Sven Krarup Nielsen, der er formand for Havarikommisionen for
Vejtrafikulykker - han er fagmand og chefkonsulent i Vejdirektoratet.

Det er i øvrigt også Vejdirektoratet, der sidder på statistikkerne og
analyserne.

/Jan W Nielsen

Fra : Mureren

Dato : 21-06-05 21:57

> [...]
> Vejtrafikulykker - han er fagmand og chefkonsulent i Vejdirektoratet.
>
> Det er i øvrigt også Vejdirektoratet, der sidder på statistikkerne og

Der burde også være en journalist et sted i lille Dannevang der lavede lidt
(en del bliver det vel til) research, og lagde nogle af alle de uhyrlige tal
sammen der annonceres fra diverse råd, styrelser, kommisioner, udvalg m.m.
Jeg er ret overbevist om at alle de udmeldinger der kommer fordelt over et
år a'la "45% af alle ulykker er fartrelaterede", sammenlagt når et godt
stykke over 100% !
Hvilke råd, styrelser m.m. er det så der har ret, hvem skal vi tro på, og
hvem er utroværdige?
(og som skrevet ku' det være vældig sjovt at se RLCS hængt op på nogle af
hans udtalelser

Et program jeg godt ville se i tv, ...hvis altså researchen er ordentligt
udført og troværdig!

Mvh.
Mureren

Fra : Ollie

Dato : 21-06-05 23:51

In article <42b87eb0$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Mureren
<mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> hans udtalelser
>
> Et program jeg godt ville se i tv, ...hvis altså researchen er ordentligt

Det er sku da også fordi de biler de fleste af dem kører i er rådne.

Hvor tit ser man ikke en ældgammel spand ligge ude i overhalingssporet
og forsøge at overhale 3 lastbiler.

Lad os få nogle ordentlige afgiftsregler så alle har mulighed for at
købe en sikker bil.

Det glemmer medierne helt.

Mvh.
Ole

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 05:52

On Wednesday 22 June 2005 00:51, Ollie wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Lad os få nogle ordentlige afgiftsregler så alle har mulighed for at
> købe en sikker bil.

Problemet er at, laver man om på registreringsafgiften, vil man blive mødt med
et kæmpe pres, fra mange af de bilejere, der ser deres bil falde i værdi over
night.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ja. Jeg skal nok"
-- Poul Bundgård som Kjeld i 'Olsen Banden'

Fra : JS

Dato : 22-06-05 09:01

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> et kæmpe pres, fra mange af de bilejere, der ser deres bil falde i værdi

Det er der vel egentlig kommet en del forslag til, så dette ikke sker.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 12:58

On Wednesday 22 June 2005 10:00, JS wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Det er der vel egentlig kommet en del forslag til, så dette ikke sker.

Dem jeg har set, behandler ikke problemet vdr. pant i bilen, som beskrevet i
mit svarindlæg til Henrik B.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Five-foot-nine, I didn't know they stacked shit that high"
-- R. Lee Ermey as GSG Hartman in 'Full Metal Jacket'

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 11:23

> [...]

> med
> et kæmpe pres, fra mange af de bilejere, der ser deres bil falde i værdi

Den holder vel ikke helt - eksempel:

Olsen kører en gammel Bimmer han har betalt kr. 100.000,- for. En ny BMW
koster eksempelvis kr. 400.000,-

D.v.s. at Olsen skal op med 300.000,- mere, for at få råd til en ny Bimmer.

Ny fjerner vi så afgiften. Olsens gamle Bimmer falder til 5.000 - 10.000,- i
værdi. Samtidig falder den nye Bimmer til 200.000 - 230.000,-

Nu skal Olsen kun op med ca. 200.000,- for at få råd til den nye Bimmer.

Hvad er problemet?

Jeg véd godt at Olsen har en gæld på 100.000,- på en bil der kun er 5.000 -
10.000,- værd. Men det kan evt. medfinanceres i den nye bil........og så har
du status quo. Beholder Olsen bilen til den er betalt er der jo intet tab
i.f.t. idag. Og værdireduktionen år for år vil jo være mikroskopisk.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 12:58

On Wednesday 22 June 2005 12:22, Henrik B. wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Hvad er problemet?

Min umiddelbare anke går på at folk med pant i bilerne.
Lad os nu antage at føromtalte Olsen, har lånt de 100.000,- i banken, med pant
i bilen. Ved et værditab der er højere end kreditor (banken) kunne forvente,
kan det tænkes at Olsen pludselig betale forskellen. Det vil sige at Olsen
skal komme med et forhøjet udlæg op f.eks. 50.000. Et udlæg som han
antageligvis skal ud og tage et nyt lån for at kunne betale.
Mig bekendt er der ikke taget højde for det, i nogle af de udspil jeg har set.

> Jeg véd godt at Olsen har en gæld på 100.000,- på en bil der kun er 5.000 -
> 10.000,- værd.

Og du syntes ikke at det i sig selv er et problem?
Hvis jeg var Olsen ville jeg være pænt ked af det.

> Men det kan evt. medfinanceres i den nye bil........og så har
> du status quo. Beholder Olsen bilen til den er betalt er der jo intet tab
> i.f.t. idag. Og værdireduktionen år for år vil jo være mikroskopisk.

Det forstår jeg ikke?
Du godtgør for et tab på 90-95.000,- ved, at indkludere det i det nye lån (som
igen forudsætter at Olsen vil være interesseret i en ny bil)?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"A little revolution now and then can be a healthy thing"
-- Sean Connery as Capt. Ramius in 'the Hunt for Red October'

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 14:47

> Og du syntes ikke at det i sig selv er et problem?
> Hvis jeg var Olsen ville jeg være pænt ked af det.

Nej, for en ny/anden bil er jo faldet tilsvarende, eller endog mere....

Som et forslag.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 14:39

On Wednesday 22 June 2005 15:46, Henrik B. wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Nej, for en ny/anden bil er jo faldet tilsvarende, eller endog mere....

Det kan Olsen måske ikke bruge til noget :)

Lad os køre historien et trin længere ud:

Olsens kone er skredet fra ham og Olsens økonomi ser nu væsentligt anderledes
ud og Olsen er ikke længere i stand til at betale afdragene på bilen. Banken
kommer derfor (hvilket de er i deres gode ret til når de har pant i lortet)
og henter bilen. Desværre er bilen reelle værdi kun 12.000,- men banken,
havde restpant for 94.000,-. Det giver en difference på 82.000. Banken sender
nu et krav om et udlæg på 82.000,- til hr. Olsen (hvilket de er i deres gode
ret til), som hr. Olsen næppe heller kan betale. Og så ruller møllen for
stakkels hr. Olsen :(

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Arw fuck! Can't a brother just deal some god damn drugs?!??"
-- Samuel L. Jackson as Elmo McElroy in '51st State'

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 16:47

> [...]
> gode
> ret til), som hr. Olsen næppe heller kan betale. Og så ruller møllen for

Hvad kan jeg sige: Life's a bitch - and then you die....

Kan ikke se, hvad folks økonomiske forhold skal vedkomme regeringen og
bilafgifterne.

Der bliver jo heller ikke grebet ind, når huspriserne falder, og de bliver
mindre værd en restgælden - vel?

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 16:27

On Wednesday 22 June 2005 17:46, Henrik B. wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Der bliver jo heller ikke grebet ind, når huspriserne falder, og de bliver
> mindre værd en restgælden - vel?

Du ser ikke TV2/Lorrys lokale nyheder ret tit, vel?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Stupidity has a certain charm -- ignorance does not"
-- Frank Zappa

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 17:36

> Du ser ikke TV2/Lorrys lokale nyheder ret tit, vel?

Nope, er velsignet med at bo i Provinsen.

Jeg ved godt at boligpriserne eksploderer, men NÅR det på et tidspunkt
vender, så.....

Fra : Henrik Boegh

Dato : 22-06-05 16:55

On Wednesday 22 June 2005 18:36, Henrik B. wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Nope, er velsignet med at bo i Provinsen.

Ja det er såmænd ikke så tosset endda. Men det du er "gået glip af", er
faktisk den lokale ejendomsmælgerlobby (med Peter Nordvig i spidsen) fortælle
gentagende gange, at kommunen, regeringen eller andre må gribe ind, for at
sikre at boligpriserne ikke falder, for at de stakkels gamle pensionister
ikke skal ende i bundløs gæld og de unge der lige har købt en lejlighed, ikke
skal ende med at være økonomisk kryblet for livet.
Jeg ved dog ikke om der er nogle der lytter...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Cheaper, better, faster.... Chose any two

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 18:00

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ikke
> skal ende med at være økonomisk kryblet for livet.
> Jeg ved dog ikke om der er nogle der lytter...

Staten kan da på ingen måde blande sig i unge eller gamles økonomiske
spekulationer.

Heldigvis er der en del gamle som ikke har formøblet friværdien i deres
boliger, men stør og roligt fortsat med at afdrage på gælden.

Det er naturligvis bunduretfærdigt, når tiden oprinder, hvor der skal
betales tilbage og så må/skal de gamle pengepugere sandelig "straffes".

Morale: Brug alt hvad du ejer og har samt sæt dig i bundløs gæld. Det er
fandme ikke din skyld, men alle de sælgere, bank"rådgivere" og andre
lokkemageres skyld..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 07:24

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> skal ende med at være økonomisk kryblet for livet.
> Jeg ved dog ikke om der er nogle der lytter...

Det skal man ikke regne med. Tror du virkelig at den Europæiske Centralbank
og DK's National Bank vil tage hensyn til danske boligejere som har sat sig
for dyrt ?

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Henrik Boegh

Dato : 23-06-05 06:35

On Thursday 23 June 2005 08:23, Christian B. Andresen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Det skal man ikke regne med. Tror du virkelig at den Europæiske Centralbank
> og DK's National Bank vil tage hensyn til danske boligejere som har sat sig
> for dyrt ?

Nej det håber jeg da ikke, men samtidig er der en temmeligt pengestærk
lobbyorganisation, der "på vegne" af en masse af deres kunder, faktisk
repræsenterer en del mennesker.

I øvrigt er der folk der hævder, at formålet med at hælde henved 3 mia. kr
(SVJH) i byfornyelse af Vesterbro og Nørrebro i København, overvejende havde
til formål at sikre at boligpriserne ikke faldt.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Does he love you deep enough - ouuuhh - to take you there?"
-- Live: Deep Enough

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-05 07:29

Henrik Boegh skriver:

> Jeg ved dog ikke om der er nogle der lytter...

Forhåbentligt ikke da.

Folk kan vel selv styre deres økonomi ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-06-05 08:46

On Tue, 21 Jun 2005 12:49:21 +0200, Thomas H. wrote:

> [...]
> kritisk overfor RFSF, håber jeg da de hænger dem op på deres udtalelser om
> de upræcise tal næste gang det er omvendt

Du kan jo gøre som jeg gjorde. Maile personen bag artiklen (email adresse
oplyst) og ønske mere kritiske artikler så de ikke blot var talerør som
nu.

mvh Bernhard