Tændingssignal på en Golf V
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 06:43

Nå, nu er den sku gal....

Det hersens moderne bil undertegnede har investeret i, mangler jo de
basale signaler oppe ved radioen.

Jeg er ved at montere en Bluttoth handsfree i bilen og mangler en
ledning, der skal indikere om der er tænding på bilen eller ej. I "gamel
dage" var det let nok, for den fandt man i ISO stikket bag på radioen.
Men ak, når man nu har investret i sådan noget fint noget, med CAN bus
og jeg skal komme efter dig, er der ingen tændignssignal der.

Nogen der har et eldiagram der kan forælle mig noget ?
Evt nogen er har en kopi af et eldiagram jeg kan have her hos mig selv ?

Eller skal jeg virkelig til at bøje mig i støvet og måle ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 18:10

> [...]
> Evt nogen er har en kopi af et eldiagram jeg kan have her hos mig selv ?
>
> Eller skal jeg virkelig til at bøje mig i støvet og måle ?

Du kan glemme det..... :)

Alt kører via CAN.
Men Dietz laver en lille box som kan hjælpe dig, den kan simpelthen
konvertere CAN signalet til et brugbar signal.

/Claus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 18:11

Claus Petersen skriver:

> Du kan glemme det..... :)

Sikker ?

> Alt kører via CAN.
> Men Dietz laver en lille box som kan hjælpe dig, den kan simpelthen
> konvertere CAN signalet til et brugbar signal.

Jeg har en tom relæsokkel der hedder "Kl 15", der kommer næsten 12 volt
på et af benene, når tændingen er slået til.

Nogen ide om, hvad det relæ kunne være til ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 21:54

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Jeg har en tom relæsokkel der hedder "Kl 15", der kommer næsten 12 volt
> på et af benene, når tændingen er slået til.

Arrgh, CAN pis...

Nå, der var sku 100Hz med tændingen slået fra og 700etllerandet med
tænding på.

Fandt en ledning op til lyskontakten.

Den måler rigtigt og virker rigtigt. Lit er monteret og bilen skal så ud
at rulle i morgen....