Dæktryk påstand
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-06-05 17:08

Halløjsa,

Jeg har jo købt mig den her Octavia, hvor dæktrykket efter instruktionsbogen
skal være 2.0 bar for, og 2.2 bag. En god ven påstår tilgengæld at trykket
skal være så højt at dækket ikke buler ud forneden, hvad er "mest rigtig"?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-06-05 17:28

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> instruktionsbogen skal være 2.0 bar for, og 2.2 bag. En god ven påstår
> tilgengæld at trykket skal være så højt at dækket ikke buler ud forneden,

Så skal der dæleme meget luft i.
Jeg ville stole på Skoda.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-06-05 17:29

Fri, 17 Jun 2005 18:07:54 +0200, skrev Carsten Pedersen, på 11 linier,
i <42b2f55a$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

> [...]
>skal være så højt at dækket ikke buler ud forneden, hvad er "mest rigtig"?
2 bar foran og 2,2 bar bag

Og dækket vil bule lidt ud. det skal det

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Basil

Dato : 17-06-05 18:05

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> skal være så højt at dækket ikke buler ud forneden, hvad er "mest rigtig"?

Sig du bare "skråt op" til din ven.
Det er ikke en cikel eller en knullert vi snakker om her.
Følg anvisningen, der er folk bag den anvisning, der har en smule forstand
på det.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 00:29

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> påstår tilgengæld at trykket skal være så højt at dækket ikke
> buler ud forneden, hvad er "mest rigtig"?

Jeg håber ikke din gode ven er gør-det-selv-mekker for jeg frygter lidt
for de andre "gode idéer" han måtte have så

Stol på bogen og bare smil til ham.

MVH

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-06-05 06:31

Hej,

Takker for at få det sat på plads.

mvh

Carsten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-06-05 09:44

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev

> Jeg håber ikke din gode ven er gør-det-selv-mekker for jeg frygter lidt
> for de andre "gode idéer" han måtte have så

Alt er vel relativt, han har vel ment 'ikke bule for meget ud'. Har man
først iagttaget sine dæk ved forskellige tryk, kan man meget hurtigt
fornemme, om det er ved at være tid at pumpe lidt i, det behøver man såmænd
ikke en måler til at afgøre det med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 17:57

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> Alt er vel relativt, han har vel ment 'ikke bule for meget ud'.

Jeg håber det - for hvis han virkelig har ment at de slet ikke måtte
bule ud såeh... uha.

MVH

Fra : Brian

Dato : 18-06-05 18:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg håber det - for hvis han virkelig har ment at de slet ikke måtte
> bule ud såeh... uha.

Måske han troede det var run-flat hjul de snakkede om

/Brian