Valg af 4 hjultrækker/Gul plade.
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 16-06-05 08:50

Hej NG !

Jeg er i den heldige situation, at jeg har mulighed for at få en firmabil.
Bilen skal udelukkende transportere mig selv og intet andet
(værktøj/varer/mv)....

Daglig kørsels behov ca. 50 Km. Lejlighedsvis ture til Fyn/Jylland.

Limit er en leasingpris på ca. 4000 om mdr.

Umiddelbart har jeg kig på:

Toyota RAV 4
Suzuki Grand Vitera
Hyundai Santa FE og Tucson
Mitsubishi Outlander

Er der nogen her, som kan anbefale nogle af ovennævnte modeller og evt.
andre?

Pfht, Henrik

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 16-06-05 17:40

On Thu, 16 Jun 2005 09:50:15 +0200, "Verner Jensen, Ålborg"
<java@ofir.dk> wrote:

>Toyota RAV 4
>Suzuki Grand Vitera
>Hyundai Santa FE og Tucson
>Mitsubishi Outlander
>
>Er der nogen her, som kan anbefale nogle af ovennævnte modeller og evt.
>andre?

Hvad med Land-Rover Freelander og Discovery?
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 16-06-05 21:26

> Hvad med Land-Rover Freelander og Discovery?

Hvis han nu har skrevet forkert og mener 40000 pr måned, så er en Range
Rover Sport jo osse aktuel.

FOCs
Range Rover TD 84'

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 17:48

Verner Jensen, Ålborg wrote:
> [...]
> (værktøj/varer/mv)....
>
> Daglig kørsels behov ca. 50 Km. Lejlighedsvis ture til Fyn/Jylland.

Er der meget mudret i Jylland, siden det skal være en 4x4?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Henrik Boegh

Dato : 17-06-05 06:43

On Thursday 16 June 2005 18:47, Lars L. Hansen wrote in dk.fritid.bil:

> Verner Jensen, Ålborg wrote:

[...]

> Er der meget mudret i Jylland, siden det skal være en 4x4?

Tjaeh måske.
Eller også er det bare _meget_ lokalt omkring Ålborg, som åbentbart ikke er i
Jylland (tænk sig engang - jeg troede det var den by, der ligger der hvor E45
krydser Limfjorden på sydsiden).

Det kan jo også være de lejlighedsvise ture til Fyn (mit kendskab til Fyn på
den anden side af rabatten på E45, er temmeligt begrænset)?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Usenet hasn't any relevance these days. There is too much noise"
-- Eric S. Raymond (founder of the OpenSource Initiative)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-06-05 10:43

Fri, 17 Jun 2005 07:42:36 +0200, skrev Henrik Boegh, på 26 linier, i
<2194931.SEtc8ezaKI@henrik.lan.lagengymnastik.dk>, :

> [...]
>Jylland (tænk sig engang - jeg troede det var den by, der ligger der hvor E45

Aalborg? hmmmm det er så der hvor det bliver mørkt og derefter er man
i Frederikshavn

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Boegh

Dato : 17-06-05 10:42

On Friday 17 June 2005 11:43, Karsten Andersen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Aalborg? hmmmm det er så der hvor det bliver mørkt og derefter er man
> i Frederikshavn

Næh-nej. Frederikshavn er den der "fiskerby", der ligger lidt syd for Skagen
(byen med det specielle lys) og en slat øst for Sindal (byen med i gennemsnit
flest eller anden-flest solskinstimer/år). Her er aldeles ikke mørkt. Her
blæser bare altid... :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
- der lige er flyttet tilbage til Frederikshavn, efter at have været

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 12:13

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> [...]
gennemsnit
> flest eller anden-flest solskinstimer/år). Her er aldeles ikke mørkt. Her

Er det ikke også der hvor de eneste køer på motrovejen er dem som er smuttet
ud fra indhegningen ?

--
mvh / regards

Christian (Jyde bosiddende i Jylland)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 08:43

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Er der meget mudret i Jylland, siden det skal være en 4x4?

Det kunne også skyldes tunge trailere, så som hestetrailere.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-05 10:31

Christian B. Andresen wrote:

> Det kunne også skyldes tunge trailere, så som hestetrailere.

Jo, men så skal man vel kigge efter en 4x4 der er bygget op med
chassisramme. Er alle de nævnte med ramme?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 10:34

> Jo, men så skal man vel kigge efter en 4x4 der er bygget op med
> chassisramme. Er alle de nævnte med ramme?

Har det indflydelse på det tal som kommer til at stå på reg. attesten ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-05 10:42

Christian B. Andresen wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Har det indflydelse på det tal som kommer til at stå på reg. attesten ?

Sikkert - det betyder i hvert fald noget hvis de skal vejes op.
F.eks. må Honda CR-V med 2.2 liters diesel trække 1500 kg. En Land Rover
Discovery med 2.7 liters diesel må trække 3500 kg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 10:59

> Sikkert - det betyder i hvert fald noget hvis de skal vejes op.
> F.eks. må Honda CR-V med 2.2 liters diesel trække 1500 kg. En Land Rover
> Discovery med 2.7 liters diesel må trække 3500 kg

Men så begynder man jo og så problemer med kørekortet.

En gammel Volvo 760 må forøvrigt trække 1600 kg

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 17-06-05 15:29

> En gammel Volvo 760 må forøvrigt trække 1600 kg

En Saab 9000 må trække 1800 kg. Og flere Mercedes modeller må trække 2000
kg.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 17-06-05 16:40

On Fri, 17 Jun 2005 11:41:41 +0200, "Lars L. Hansen"
> [...]

>F.eks. må Honda CR-V med 2.2 liters diesel trække 1500 kg. En Land Rover
>Discovery med 2.7 liters diesel må trække 3500 kg

Det er fordi Land-Rover har tillid til sine produkter, en 80" Serie 1
Land-Rover fra 1948, med tromlebremser, en-kreds bremsesystem og uden
bremseforstærker må også køre med en 3500 kg trailer i følge
fabrikken.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : anders majland

Dato : 17-06-05 10:36

> Jo, men så skal man vel kigge efter en 4x4 der er bygget op med
> chassisramme. Er alle de nævnte med ramme?

Det er vel i princippet ligegyldigt hvordan den er bygget op - det er hvad
den er godkendt til at trække der er interessant der ....

Men Verner kan du ikke uddybe hvad du skal bruge den til - altså om du har
et reelt behov for en 4x4 eller bare godt kan lide stilen ?
(jeg skrev også et par konkrete spørgsmål herover)

/A - der har forelsket sig lidt i en landcruser efter at have leget med en
på island

Fra : anders majland

Dato : 16-06-05 16:59

> Daglig kørsels behov ca. 50 Km. Lejlighedsvis ture til Fyn/Jylland.

Skal den bruges offroad ?
Har du brug for 4.hjulstræk og hvad med frihøjde ?

Hvis nej - så er det vel bare tage den du synes ser mest sej ud med et par
store hjul med lavprofildæk - også
selvom den måske kun har 2wd ....

/A

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-06-05 00:04

> Hej NG !
> Toyota RAV 4
> Suzuki Grand Vitera
> Hyundai Santa FE og Tucson
> Mitsubishi Outlander

Ja en Nissan X-trail.

Hilsen Jørgen

Fra : Herman Persson

Dato : 17-06-05 04:18

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja en Nissan X-trail.

Jeg kiggede for 2-3 år siden på 'perlegrus-off roadere': RAV, X-Trail og
Honda CR-V.
Endte med at købe en CR-V - og har aldrig fortrudt det.

Herman.

Fra : Hornsved

Dato : 17-06-05 14:10

> Toyota RAV 4
> Suzuki Grand Vitera
> Hyundai Santa FE og Tucson
> Mitsubishi Outlander

Jeg går udfra at du vælger 4WD, fordi du har brug for det. Jeg har
haft en Grand Vitara i 3 år og kan kun sige god for den i terrænet.
Med de rigtige dæk (lamel dæk om vinteren) er det kun den, trods alt,
relativt begrænsede frihøjde der kan stoppe den. Den er driftssikker
(har aldrig svigtet) og er modsat mange andre "soft roadere" udstyret
med reduktionsgearkasse, der gør den væsentligt mere velegnet til at
kravle igennem snedynger og forcere grøfter m.m.

På landevejen er historien en lidt anden. Op til ca. 130 km/t går det
fint, men regn ikke med at holde højere march hastighed pga.
støj/køreegenskaber.

Dieselforbrug (m. PSA's 110 hk hdi'er) mellem 12-14 km/l. (men det kan
du vel være ligeglad med hvis det er firmabil). Service- og
reservedels omkostninger er meget høje, sammenlignet med en "normal"
bil - dette vil sikkert også slå igennem på leasingprisen, hvis de
4000 du har til rådighed skal være incl. en servicekontrakt. Min blev
konsekvent kørt til service i Flensborg, hos en aut. Suzukiforhandler
og til ca. ½-pris af hvad det ville have kostet i DK.

Konklusion: hvis du kun skal bruge bilen til motorvejskørsel, skal du
ikke vælge Vitara'en.

mvh
Hornsved