yes yes yes
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:14

Så scorer ford mondeo næsten bundkarakter mht. rustbeskyttelse.

GODT GÅET FORD

Jeg kan kun bekræfte at min bagklap er ved at ruste igen efter at den blev
omlakeret for 2 år siden. Ford har rigtig styr på det med rusten, de ruster
med garanti.

Christ for nogle klaphatte de er hos Ford.....hvor svært kan det være at
beskytte noget metal mod rust, når man har 100 års erfaring med at lave
biler

http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=3108280:img=1/
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3108280/

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-06-05 22:17

KLIP

> Så scorer ford mondeo næsten bundkarakter mht. rustbeskyttelse.

Surt show.

Min Volvo er så god som ny efter 6 gående mod 7 år.

Rustgarantien dækker i 8 år, men kan videreføres i 4 mod et beskedent
vederlag.

Om ikke andet, så er karossen udødelig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 22:24

Tom skriver:

> Så scorer ford mondeo næsten bundkarakter mht. rustbeskyttelse.

Jeps, læs evt rustartiklen i denne måneds motor

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:41

> Ford har rigtig styr på det med rusten, de ruster med garanti.

Min bagklap blir' 20 år til foråret, og har ikke
1 gram rust.. OG lakken er original
og har ingen beskyttende klarlak..

Så Ford kan godt på de gode årgange,
og sådan har alle mærker det (måske).
Heller ikke alle vine er lige gode årgange..

> Christ for nogle klaphatte de er hos Ford.....hvor svært kan det være at
> beskytte noget metal mod rust, når man har 100 års erfaring med at lave
> biler

Køber du så ikke Ford igen ?
Fiesta er vidst kerne-sund og får god
omtale, var det i en svensk undersøgelse ?

Så måske en rap ST150'er 2.0 var sagen.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 07:02

Olesen wrote:

> Min bagklap blir' 20 år til foråret, og har ikke
> 1 gram rust..

Ha! Den er jo fra før rust overhovedet blev opfundet (men det blev
tilsyneladende introduceret året efter, med stor succes).

Min nyeste bagklap er lavet af glasfiber, så den kommer ikke til at
ruste før den danske registreringsafgift bliver afskaffet :P

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 08:29

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min nyeste bagklap er lavet af glasfiber, så den kommer ikke til at ruste
> før den danske registreringsafgift bliver afskaffet :P

Men om 20 år er resten vel væk, men så kan du jo
sælge klappen til billig penge *S*....

Fra : tom jensen

Dato : 16-06-05 00:27

> [...]
>
> Christ for nogle klaphatte de er hos Ford.....hvor svært kan det være at
> beskytte noget metal mod rust, når man har 100 års erfaring med at lave

hej
thjaa ,nu har jeg selv lige fået en ford focus årgang 2000 3dørs og der fik
jeg skiftet begge døre og bagklap inden levering og skal have skiftet
motorhjelm om ca 14 dage.
det hele dækkede/dækker ford af deres 12 års rustgaranti uden problemer ,
fordi de har et problem med sealingen i focus fra 98-2001 og mondeo i
omkring år 2000.

da jeg købte bilen hos en ford forhandler,blev der ikke lagt skjul på at der
var et problem med sealingen på nogle årgange .

jeg har lige haft bilen til dinitrol behandling og fik der at vide at bilen
ellers så fin ud under bunden og rundt omkring ,men at de anbefalede mig at
droppe de filtinderskærmene i bag og sætte nogle rigtige plastic inderskærme
på .
så de er bestilt og bliver snarest sat på .

men når de i sådan en undersøgelse bla tager prøver af fordør ,bagklap og
motorhjelm , så kan jeg da godt se at min egen bil også ville have fået
bundkarakter pga en komponent fejl ( sealingen) ( som bla mercedes jo også
har).

mvh
tom jensen
en tilfreds ford focus ejer )

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : ct

Dato : 16-06-05 10:41

skal også have skiftet 4 døre her om 14 dage (Mondeo)

Man kan da sige at det er træls - men fedt at det bliver håndteret som det
gør..

Claus
- der er glad for sin rustne Ford

Fra : Thomas H.

Dato : 16-06-05 12:16

"ct" <claus@FJERNESkjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> skal også have skiftet 4 døre her om 14 dage (Mondeo)
>
> Man kan da sige at det er træls - men fedt at det bliver håndteret som det
> gør..

....ja vildt fedt at have en ny bil med døre og bagklap i anden nuance end
resten af bilen!
Jeg ærgrer mig i hvert fald meget over, at min bagklap på Escorten var så
rådden at den skulle skiftes efter 1½ år, og den har alt andet end samme
farve som resten af bilen, hvis jeg så havde købt bilen som ny, tror jeg at
jeg ville være endnu mere tosset!

Fra : ct

Dato : 17-06-05 12:56

> ...ja vildt fedt at have en ny bil med døre og bagklap i anden nuance end
> resten af bilen!

Ja det er jo så spændende at se resultatet af. Men hvorfor har du accepteret
at få bilen tilbage i den tilstand? Malerarbejdet skal være, så du ikke kan
se forskel.

Claus

Fra : tom jensen

Dato : 17-06-05 14:54

> [...]
accepteret
> at få bilen tilbage i den tilstand? Malerarbejdet skal være, så du ikke

hej
ja de 2 døre jeg fik malet og bagklappen ,kan man kun se en lille
farveforskel hvis den står helt nyvasket og man rigtig kigger efter det .
der er flere som har set den som ikke kunne se forskel .
min er i farven panther black og den var fra 2000.
mvh
tom jensen

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 08:28

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ...ja vildt fedt at have en ny bil med døre og bagklap i anden nuance end
> resten af bilen!

Har de kun brugt denne sealing i døre og klapper ?
Hvad med 'brandvæggen' hvor viskermekanismen
sidder eks. ?

Hvad med sealing i bagagerum mod hjulkasser mv ?