Familiebil
Fra : Peter Jacobsen

Dato : 15-06-05 05:16

Vi er på jagt efter en rummelig bil til to børn, barnevogn og alt det andet
habengut man nu slæber med sig.
Budgettet er ~200.000 kr og vi har kigget på følgende:

Berlingo/Partner: Vi skal i dag ud og prøvekøre 1.6 16V og 2.0 HDi.
VW Caddy: Den ligger i den øvre ende af vores budget, hvis vi vil have den
med det samme udstyrsniveau som Berlingo/Partner, så den er vi gået lidt væk
fra igen.

Er der nogle bilmærker/modeller jeg har overset, inden jeg lægger mig fast
på en af ovenstående?

MVH Peter Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 05:31

Peter Jacobsen skriver:

> Vi er på jagt efter en rummelig bil til to børn, barnevogn og alt det andet
> habengut man nu slæber med sig.

Det kan være i en Opel Corsa.

> [...]
> med det samme udstyrsniveau som Berlingo/Partner, så den er vi gået lidt væk

Personligt ville jeg meget nødigt transportere mig selv i en "postmand
per bil". Selvfølgeligt er der dem der køber køretøjet fordi det er
praktisk - bevares, men en at transportere sig selv astadigt vil jeg
gerne betale lidt for.

Men okay, et par ramper og så kan barnevognen skubbes direkte ind i
ladrummet, uden at pakkes sammen......

> Er der nogle bilmærker/modeller jeg har overset, inden jeg lægger mig fast
> på en af ovenstående?

Skoda Octavia stationcar, jeg er ved at tro at der er større bagagerum
under dækkenet i sådan en, end i en berlingo/partner.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 07:57

| Skoda Octavia stationcar, jeg er ved at tro at der er større bagagerum
| under dækkenet i sådan en, end i en berlingo/partner.

Et godt bud på en familiebil, selv med en alm. hatchback er man bedre
hjulpet end med Berlingo/Partner.,

Fra : NS

Dato : 15-06-05 08:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> per bil". Selvfølgeligt er der dem der køber køretøjet fordi det er
> praktisk - bevares, men en at transportere sig selv astadigt vil jeg

Du mener vel stateligt og ikke adstadigt, ikke. Det er kun bessefar der
vil transporteres adstadigt.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 09:06

NS skriver:

> Du mener vel stateligt og ikke adstadigt, ikke. Det er kun bessefar der
> vil transporteres adstadigt.

Adeligt ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-06-05 10:07

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Skoda Octavia stationcar, jeg er ved at tro at der er større
> bagagerum under dækkenet i sådan en, end i en berlingo/partner.

Godt råd.

<provokation on>
Hvem siger en "familiebil" absolut skal være så hamrende dødsyg og
kedelig som en Berlingo? Jeg kan ikke lade være med at tænke stakkels
mand når jeg ser sådan en familie komme kørende. Tænker at der kører en
mand for hvem hans bilglæde er pillet fra ham af en bestemmende kone.
<provokation off>

En Octavia i TDi-trim med boks og så lidt fede fælge... så har man en
FED bil med plads til det hele.

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 15:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> En Octavia i TDi-trim med boks og så lidt fede fælge... så har man en
> FED bil med plads til det hele.

Blot ikke voksne mennesker på bagsædet.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-06-05 15:37

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Blot ikke voksne mennesker på bagsædet.

Jeg sidder fint bag ved konen, de få gange hun kører (vi deles, når vi er i
byen - jeg kører ud, hun kører hjem )
Det hjælper selvfølgelig på benpladsen bagi, at hun ikke rager mere end 161
cm op
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik B.

Dato : 16-06-05 10:00

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i byen - jeg kører ud, hun kører hjem )
> Det hjælper selvfølgelig på benpladsen bagi, at hun ikke rager mere end

Det er det jeg mener.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-06-05 18:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Blot ikke voksne mennesker på bagsædet.

Nej desværre :)

MVH

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 07:28

> [...]
> <provokation off>
>
> En Octavia i TDi-trim med boks og så lidt fede fælge... så har man en

Øhh - jahh - bare det skal ligge i bagagerummet - for bagsædet (i den gl.
model) har ingen benplads. Hvor vil du iøvrigt købe en ny Octavia TDi for
200.000kr.?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 09:05

KASO skriver:

> Øhh - jahh - bare det skal ligge i bagagerummet - for bagsædet (i den gl.
> model) har ingen benplads.

Der er nok til børn....

> Hvor vil du iøvrigt købe en ny Octavia TDi for
> 200.000kr.?

Man kan jo købe en brugt
Kan du købe en ny berlingo til 200kkr med 2,0HDI ?

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 19:59

> KASO skriver:

> Der er nok til børn....

Ikke hvis de er så små, at de sidder med strakte ben i en autostol - så
kniber det...

1.6 16V Multispace Climate: kr. 189.990
2.0HDI -" - : kr. 214.990

Hvor får du Octavia'en til de priser?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 21:38

KASO skriver:

> Hvor får du Octavia'en til de priser?

Brugt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-06-05 09:40

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh - jahh - bare det skal ligge i bagagerummet - for bagsædet (i den gl.
> model) har ingen benplads.

Ifht. en Berlingo/Partner ?. Jeg kan hilse og sige, at vi har været 2
voksne& 2 halv-store børn + camping-gear INDEN I bilen på ferie ned i
europa med den. Så det er mere FORDOM end reel viden, at pladsen er så
dårlig.

Hvor vil du iøvrigt købe en ny Octavia TDi for
> 200.000kr.?

En nyere-brugt vil være et bedre familie-køb en end mindre ny, som også
holder prisen.
BTW hva' koster en 2.0HDI ??.

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 20:03

> [...]
> voksne& 2 halv-store børn + camping-gear INDEN I bilen på ferie ned i
> europa med den. Så det er mere FORDOM end reel viden, at pladsen er så

Næh - jeg har forsøgt at klemme mig ind på bagsædet - det var ikke sjovt.
Ingen fordom - reel oplevelse.

> Hvor vil du iøvrigt købe en ny Octavia TDi for
> >
> En nyere-brugt vil være et bedre familie-køb en end mindre ny, som også
> holder prisen.

Øhh - hvem taler om mindre - Berlingo er rummeligere end en Octavia - som
trods alt "kun" er en forklædt Golf.

> BTW hva' koster en 2.0HDI ??.

kr. 214.990 med A/C und das ganze molevitten. ("Family Multispace Climate")

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-06-05 22:27

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Næh - jeg har forsøgt at klemme mig ind på bagsædet - det var ikke sjovt.
> Ingen fordom - reel oplevelse.

Du har prøvet, hvor gl. stor er du?.

> Øhh - hvem taler om mindre - Berlingo er rummeligere end en Octavia -

Jaså, . Er den større over alt el. kun på bagsædet ?. Det bagagerum er ikke
i "familiestr.", slet ikke hvis der er tale om at en barnevogn også skal
være der. Selv en alm. Octi HB. har et i "normal" gennemsnit
stationcar-størrelse., dvs du uden problemer medbringer barnevogn +
køletaske + habengut, uden at andre dele af bilen inddrages, og uden
køreegenskaberne påvirkes synderligt. Hvis du skal have tilsv. en Berlingo,
skal du have tagbox og/el. inddrage en del af bagsædet, med de ulemper det
giver .

Fra : KASO

Dato : 17-06-05 23:22

> [...]
Berlingo,
> skal du have tagbox og/el. inddrage en del af bagsædet, med de ulemper det

Hvad vrøvler du om - aner du ikke, hvilken bil vi taler om?????

Octavia (gl. model - den skal jo være brugt): 528l bagagerum (den nye er
lidt større - men stadig under 600 l)
Berlingo : 624l bagagerum - altså næsten 100 l MERE end i Octaviaen!

Samtidig mere plads i kabinen - og lavere pris.

Derudover er Octaviaen en fin bil - og sjovere at køre - men du vrøvler, når
du påstår, at der er bedre plads i den end i en langt rummeligere Berlingo!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 23:26

KASO skriver:

> Octavia (gl. model - den skal jo være brugt): 528l bagagerum (den nye er
> lidt større - men stadig under 600 l)
> Berlingo : 624l bagagerum - altså næsten 100 l MERE end i Octaviaen!

Hvor stor en del af bagagepladsen er over bagagedækkenet i de to biler
????

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-06-05 05:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> KASO skriver:

> Hvor stor en del af bagagepladsen er over bagagedækkenet i de to biler
> ????

I Berlingoen er det under dækkenet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-06-05 07:03

> Hvor stor en del af bagagepladsen er over bagagedækkenet i de to biler
> ????

Hmm. os' min tanke, men hvis KASO har ret- når man måler i volumen, gør
målene i højde x bredde x længde at det kan være svært at udnytte i praksis
uden at stable, vende tingene. Så må man tage stilling til hvad der skal
være øverst: Barnevogns-indsatsen, stellet el. køletasken m. sutteflasker,
eller noget af det andet habengut + man må leve med risikoen for at noget
"ryger på dørken" når der åbnes- Jeg har været på camping hvor naboerne
kørte Berlingo + tagbox, vi kørte Octi uden box, og familierne var udstyret
ca. ens ;)).

Fra : KASO

Dato : 18-06-05 14:54

> [...]
> "ryger på dørken" når der åbnes- Jeg har været på camping hvor naboerne
> kørte Berlingo + tagbox, vi kørte Octi uden box, og familierne var

Nu kan man jo være bedre eller dårligere til at pakke....

Volumenmål er efter samme standard, tallene taget fra Bilbasen - og det er
altid under afdækning.

I nogle situationer er det praktisk med en høj bil - i andre med et stor
flade - det afhænger helt af formålet. Det er f.eks. svært at stille en
vaskemaskine eller lignende ind i Octaviaens flade bagagerum - men nemt i en
Berlingo. Har man derimod brug for at transportere ting, der ikke må stables
i højden, vender fordelen. Der er intet entydigt svar på, hvad der er mest
praktisk (jeg har prøvet begge dele (dog hverken i en Octavia eller en
Berlingo)) - men bundlinien er, at der er mest plads i en Berlingo!

Fra : HaHo

Dato : 18-06-05 15:14

In article <42b42766$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, a@b.dk
says...

Klip

> [...]
> praktisk (jeg har prøvet begge dele (dog hverken i en Octavia eller en
> Berlingo)) - men bundlinien er, at der er mest plads i en Berlingo!

/Klip

Hvorfor ikke det bedste fra begge (mange) biler, Renault Scénic?

Harry

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-05 16:08

"HaHo" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]

Nu bleve han også foreslået at købe en Octi.Combi, så får han alt i en :).
For hvad hjælper det, hvis du ikke udnytte volumen??. Det er jo bare et tal
for rumfanget, ikke anvendeligheden.
/Klip

>Hvorfor ikke det bedste fra begge (mange) biler, Renault Scénic?

Fordi den er grim.

Fra : KASO

Dato : 19-06-05 17:02

> [...]
> For hvad hjælper det, hvis du ikke udnytte volumen??. Det er jo bare et

Hmm - det bliver det stadig ikke meget bedre af - st.car'en er også "flad" i
sammenligning. Den har iøvrigt stadig også "kun" plads til 548l.

> Fordi den er grim.

Det er jo en smagssag. Personligt synes jeg den er væsentligt mere
interessant at se på en *gaaaaab* Skoda
(Men ok - jeg kan være farvet efter at have haft en Scénic I Phase I + II -
og jeg har nu en Grand Scénic - med et 605l bagagerum )

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 15:30

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm - det bliver det stadig ikke meget bedre af - st.car'en er også "flad"
> sammenligning.

Netop, ting der går i højden, har det med at påvirke køreegenskaberne. Med
hvis de er dårlige i forvejen - whatthefu.. ;).

.. Personligt synes jeg den er væsentligt mere
> interessant at se på en *gaaaaab* Skoda

Til gengæld "står den distancen", er ikke noget "blå-lys", som selv-tænder
;).

> (Men ok - jeg kan være farvet efter at have haft en Scénic I Phase I +
> II -
> og jeg har nu en Grand Scénic -

Suk..., du er fortabt- tre stk.?, alt håb er ude :((.

Fra : KASO

Dato : 20-06-05 21:03

> Netop, ting der går i højden, har det med at påvirke køreegenskaberne. Med
> hvis de er dårlige i forvejen - whatthefu.. ;).

Mjah - jeg tror ikke en Berlingo har de mest spændende køregenskaber - men
dårlige (= usikre/farlige) er de næppe.

> . Personligt synes jeg den er væsentligt mere
>
> Til gengæld "står den distancen", er ikke noget "blå-lys", som selv-tænder
> ;).

Det har Berlingo'en vist heller ikke (endnu) - og den spiser vist ikke
luftmængdemålere til frokost som TDI'erne

> Suk..., du er fortabt- tre stk.?, alt håb er ude :((.

Ikke helt - for jeg supplerer/har suppleret med en MB 280S og en sænket
Mégane Coupé. Scénic'erne har været kørt af min kone til daglig, mens jeg
har kørt Mercedes'en og siden Coupéen - omend den nye Grand Scénic har jeg
til daglig - og det er en sand fornøjelse

Fra : Brian

Dato : 18-06-05 07:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvor stor en del af bagagepladsen er over bagagedækkenet i de to biler
> ????

Man måler vel altid til bagsæderyglænet på hvidplade biler - du må alligevel
ikke læsse højere.

/Brian

Fra : clarke_@sol.dk

Dato : 15-06-05 07:04

Helt sikkert en HDi, gode moment og HK. Masser af plads og et rimelig
støjfrit niveau i kabinen.

Kører én selv til daglig.

MVH
Mike

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-06-05 07:47

Hej,

On Wed, 15 Jun 2005 08:03:53 +0200, "clarke_@sol.dk"
<clarke_dk@privat.dk> wrote:

>Helt sikkert en HDi, gode moment og HK. Masser af plads og et rimelig
>støjfrit niveau i kabinen.

Enig - af de to (1.6i og 2.0 HDI) ville jeg også helst ha' HDI'en.

>Kører én selv til daglig.

Ditto... Bare ikke en fransk her

** Lars

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 07:30

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Enig - af de to (1.6i og 2.0 HDI) ville jeg også helst ha' HDI'en.

> Ditto... Bare ikke en fransk her

HDI er altid fransk (PSA-motor) - men bilen rundt om kan være fra Suzuki,
Mazda, Ford, Volvo, Jaguar, Peugeot eller Citroën (med forbehold for at jeg
har glemt nogen)

Fra : JS

Dato : 16-06-05 11:10

> [...]
>>
> HDI er altid fransk (PSA-motor) - men bilen rundt om kan være fra Suzuki,
> Mazda, Ford, Volvo, Jaguar, Peugeot eller Citroën (med forbehold for at

Er TDCI og HDI ikke en og samme motor?

Fra : JS

Dato : 16-06-05 11:11

> [...]
>>
> HDI er altid fransk (PSA-motor) - men bilen rundt om kan være fra Suzuki,
> Mazda, Ford, Volvo, Jaguar, Peugeot eller Citroën (med forbehold for at

Glem mit andet indlæg. Jeg er enig med dig. Det vist lidt stærkt

Fra : Christensen

Dato : 16-06-05 14:48

> HDI er altid fransk (PSA-motor) - men bilen rundt om kan være fra Suzuki,
> Mazda, Ford, Volvo, Jaguar, Peugeot eller Citroën (med forbehold for at
> jeg
> har glemt nogen)

Lars kører "Superpropel"....svin.... (530dA)

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 07:43

> [...]
> Budgettet er ~200.000 kr og vi har kigget på følgende:
>
> Berlingo/Partner: Vi skal i dag ud og prøvekøre 1.6 16V og 2.0 HDi.

Genboen her, kører i en "Bingo"-bil, da de har 3 små børn. Han siger: Aldrig
mere Citroen. Bilen har siden købet, for et år siden, holdt på værksted min.
én gang om måneden. Dertil kommer en elendig service fra værkstedets side...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-05 18:28

Henrik B. wrote:

> [...]
> én gang om måneden. Dertil kommer en elendig service fra værkstedets side...

Hvad skal man bruge den information til? Hvis du så bare havde skrevet
hvilket værksted det var...

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Tøsen

Dato : 15-06-05 19:48

> [...]
> værkstedets side...

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Så kan vi andre der køre rundt i 20 år gamle biler undre sig over
hvordan vi kan køre 50K km på et år uden at skulle forbi en mekker
Nåede i underkanten af 70K km i poloen .. mener den var fra 85-86 og
nåede over 300K på tælleværket
Enste jeg gjore ved den var nye viskere olieskift og tømme vandet af
køleren og hælde nyt vædske i
Også ellers af og til lidt olie på (1L/5000km max) sprinkler og benz

Tøsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 11:20

> Er der nogle bilmærker/modeller jeg har overset, inden jeg lægger mig fast
> på en af ovenstående?

Yaris Verso betydeligt mere plads på bagsædet, og kvikkere motore med bedre
økonomi.

Mvh Ove måske snart med en Yaris Verso D4D 41k km. til salg

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 15-06-05 18:42

">
> [...]
> væk fra igen.
>
> Er der nogle bilmærker/modeller jeg har overset, inden jeg lægger mig fast

Jeg ville vælge en Volvo 850 T5. Med 200k på lommen får du altså meget
familie bil i en 850'er og samtidig en meget (drift)sikker og hurtig bil som
også ser godt ud med lidt styling og brede sutter. Prøv at tænke dig at
blive påkørt i en Berlingo ­
Har selv haft Volvo da ungerne var små (de blev lidt sure da jeg skiftet til
Mitsu).

MGJ

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 07:35

"Morten G. Jensen" <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive påkørt i en Berlingo ­
> Har selv haft Volvo da ungerne var små (de blev lidt sure da jeg skiftet

Dyr vedligeholdelse, gammel bil, dyr forsikring - og jeg er ikke overbevist
om at sikkerheden er meget forskellig. Berlingo er ikke blandt de bedste,
men Volvoen er en gammel konstruktion - der er sket meget de sidste 10 år på
sikkerhedsfronten - også hos Citroën.

Fra : Tøsen

Dato : 15-06-05 19:43

> [...]
> væk fra igen.
>
> Er der nogle bilmærker/modeller jeg har overset, inden jeg lægger mig fast

Har haft lånt en VW caddy .. puha den er MEGET vindfølsom og med tom
bil følte jeg den ville vælte rundt svingene med ca samme hastighed som
jeg tager dem i sierraen (st.car)
Plads.. Joe det er der da aviserne var der plads til men er ret sikker på
at jeg kan stable mere i sierraen
Også er den iøvrigt pisse grim IMO.

Tøsen

Fra : Peter Jacobsen

Dato : 17-06-05 08:31

Tak for alle jeres forslag. Vi valgte en Partner 1.6 16V, da vi var meget
positivt overraskede over pladsen i bilen. Interiøret er lidt
"pangel"-agtigt, men vores horisont med den bil er ca. 3 år mens ungerne
skal bruge barne- og klapvogn. Til den tid overvejer vi så at købe en
"ordentlig" bil. Det er trods alt billigt at kunne få en helt ny bil for
190000 minus det jeg med mine jyske kræmmerevner fik slået af.

MVH Peter Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 08:35

Peter Jacobsen skriver:

> Tak for alle jeres forslag. Vi valgte en Partner 1.6 16V, da vi var meget
> positivt overraskede over pladsen i bilen.

Tillykke med det.

> Det er trods alt billigt at kunne få en helt ny bil for
> 190000 minus det jeg med mine jyske kræmmerevner fik slået af.

Nej, det er dyrt at købe en ny bil !
Havde du købt en 1-1½ år gammel bil med få kilometer vil dit tab på 3
år blive meget mindre......

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 08:50

On Fri, 17 Jun 2005 09:34:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Tillykke med det.

>Nej, det er dyrt at købe en ny bil !
>Havde du købt en 1-1½ år gammel bil med få kilometer vil dit tab på 3

Formodentlig ikke på en så populær vare som Berlingoen - der kan
nummer 2 noget nemt risikere at tage det største skrald, når man
lægger bremsedele, tandrem og udstødning til som formodentlig ikke
skal skiftes de første 3 år. Der ville selvfølgelig være ca. 20 k at
hente på indkøbsprisen, men den forskel kommer stort set hjem igen
efter 3 år.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 09:18

Ivan Madsen skriver:

> [...]
> nummer 2 noget nemt risikere at tage det største skrald, når man
> lægger bremsedele, tandrem og udstødning til som formodentlig ikke

Men når den er 4 år ?

> Der ville selvfølgelig være ca. 20 k at
> hente på indkøbsprisen, men den forskel kommer stort set hjem igen
> efter 3 år.

Jeg tvivler.

Hvad kan det koste at skifte bremser ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 10:12

On Fri, 17 Jun 2005 10:17:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Men når den er 4 år ?

Tandremmen er stensikker efter 4 år på en Berlingo - ellers skal de
have ændret intervallet for nylig.

>Jeg tvivler.
>
>Hvad kan det koste at skifte bremser ?

Du er i din gode ret til at tvivle - der er ikke meget fidus i
diskussionsgrupper, hvis vi alle er enige
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 10:23

Ivan Madsen skriver:

> Tandremmen er stensikker efter 4 år på en Berlingo - ellers skal de
> have ændret intervallet for nylig.

Og det koster ???

> Du er i din gode ret til at tvivle - der er ikke meget fidus i
> diskussionsgrupper, hvis vi alle er enige

Nej...

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 19:18

On Fri, 17 Jun 2005 11:23:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Og det koster ???

I omegnen af 2 k.
Et hurtigt check på bilpriser.dk, for hvad det er værd giver en
forskel på ca. 15 K i indbytning, hvis du i stedet for en ny havde
købt en præcis 1 år gammel bil med 25 kkm på tælleren i 2002, forudsat
den ældste er nysynet. Det betyder, at skulle man dengang give 18-20 K
mere for den nye er forskellen stort set forsvundet i øget vedligehold
og samtidig er trygheden ved den helt nye bil væk ved at købe brugt,
du kan jo ramme den bil, mormor har lånt Brian.
Du argumenterer indædt for, at man skal købe en 1-2 år gammel bil og
spare en bunke penge. Det kan man måske gøre med visse modeller, men
de meget populære modeller - og især stationcar diesel - er for dyre
som brugte.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 20:08

Ivan Madsen skriver:

> [...]
> den ældste er nysynet. Det betyder, at skulle man dengang give 18-20 K
> mere for den nye er forskellen stort set forsvundet i øget vedligehold

Det vil sige ca 3-5000 kr i serviceomkostninger på bilen i dens fjerde
leveår ?

> og samtidig er trygheden ved den helt nye bil væk ved at købe brugt,
> du kan jo ramme den bil, mormor har lånt Brian.

Eller en pug der selvantænder ved køb af en ny.

> Du argumenterer indædt for, at man skal købe en 1-2 år gammel bil og
> spare en bunke penge. Det kan man måske gøre med visse modeller,

Ja, jeg sparede ca 40kkr.

> men
> de meget populære modeller - og især stationcar diesel - er for dyre
> som brugte.

Måske......

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 15:01

> Det vil sige ca 3-5000 kr i serviceomkostninger på bilen i dens fjerde
> leveår ?

Hertil kommer, at knokelled lejerne ikke er stålkugler med/i fedt, men
derimod lavet med nylon-bøsninger = 3 - 4 års holdbarhed.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 20:31

"Henrik B." skriver:

> Hertil kommer, at knokelled lejerne ikke er stålkugler med/i fedt, men
> derimod lavet med nylon-bøsninger = 3 - 4 års holdbarhed.

Avah ?

Sådan et køretøj kommer jeg vidst ikek til at eje !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-06-05 18:40

> Eller en pug der selvantænder ved køb af en ny.

Øhhh - er det ikke VAG produkter som du med næsten scientologisk
overbevisning og fanatisme fremhæver som værende verdens ottende vidunder ?
- deres produkter kan skam også godt være med i det brændbare selskab:

http://www.berlingske.dk/grid/bilen/artikel:aid=591116

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 20-06-05 19:13

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> overbevisning og fanatisme fremhæver som værende verdens ottende
> vidunder ? - deres produkter kan skam også godt være med i det

Lupo havde også et problem med at der gik "ild" i ledningsnettet.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 20:31

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Øhhh - er det ikke VAG produkter som du med næsten scientologisk
> overbevisning og fanatisme fremhæver som værende verdens ottende vidunder ?

Nej

Du har sku da ingen humor......

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 23:55

> - deres produkter kan skam også godt være med i det brændbare selskab:

Som skrevet andet sted, prob er at PSA ikke vil indrømme det, og det er ikke
1. gang, det gør VW trods alt ;).

Fra : KASO

Dato : 22-06-05 20:34

> Som skrevet andet sted, prob er at PSA ikke vil indrømme det, og det er
ikke
> 1. gang, det gør VW trods alt ;).

Ligesom med bremserne på Passat, hvor FDM kæmpede med dem i månedsvis?

Eller TT, der kostede adskillige menneskers liv og førlighed før Audi
indrømmede, at bilen var livsfarlig?

Eller forhjulsophæng på Passat/A4, som de heller ikke vil indrømme fejlen
på?

Glem drømmen - VAG er bestemt ikke bedre end PSA - heller ikke på dette
område....