Flytte biler - nemmest, billigst
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-06-05 18:38

Jeg skal have flyttet to biler fra Sydsjælland til København.

Bil 1: Vejer 1200 kg og kan køre selv, men jeg ved ikke hvor langt.
Bil 2: Vejer det samme men kan nok strippes til at veje 1000 kg. Kan
ikke selv køre.

Jeg har en bil der må trække 1500kg. Jeg har kun B-kørekort, men kan
muligvis overtale en ven med B/E-kort til at køre.

Hvordan får man nemmest/billigst/hurtigst disse to biler til København?
Gerne nemmest, billigst og hurtigst på een gang - men det er vel for
meget at håbe på :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Broegger

Dato : 14-06-05 19:25

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev news:42af15f8$0$18638
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Hvordan får man nemmest/billigst/hurtigst disse to biler til København?
> Gerne nemmest, billigst og hurtigst på een gang - men det er vel for

Jeg ved ikke om lovgivningen støtter det. Jeg ville trække bil 2 efter
bil 3 (den uden problemer). Efter dette fine vogntog følger bil 1. Når
bil 1 giver op vil jeg fortsætte til Kbh med bil 2 og derefter returnere
efter bil 1.
Men tjek lige at det er lovligt at lade bilerne tranportere som så, og
afsæt et par dage til øvelsen. Jeg ville nok vælge en færgeoverfart da
jeg kunne forestille mig at Storebælt kunne repræsentere en udfordring

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 19:33

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
og afsæt et par dage til øvelsen. Jeg ville nok vælge en færgeoverfart da
> jeg kunne forestille mig at Storebælt kunne repræsentere en udfordring

Sydsjælland til københavn! hvilke vande skal passeres?

Ellers er ideen da ok, blot husk at du kun må køre 30 km/t når du trækker en
anden bil, og at du skal holde dig til landevej, det bliver anstrengende men
lovligt, alternativ lej en autotransporter (u/ 3500 total), og en
autotrailer, og få så din kammi med B+E kørekort til, at køre vogntoget.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Broegger

Dato : 15-06-05 07:29

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev

> Sydsjælland til københavn! hvilke vande skal passeres?

Ups, the word was Sydsjælland.. Sydsjælland, ikke Sydjylland. Øv.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : John N. H.

Dato : 14-06-05 19:40

"Broegger" skrev:

> Jeg ville nok vælge en færgeoverfart da
> jeg kunne forestille mig at Storebælt kunne repræsentere en udfordring
>

> --
> Hilsen Thomas

Med færge for at komme fra Sydsjælland til København ???
Hvem har ændret på Danmarkskortet uden at sige det til mig ?

Mvh
John

Fra : Rander

Dato : 14-06-05 19:48

14 Jun 2005 18:25:21 GMT brugte Broegger 31 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>afsæt et par dage til øvelsen. Jeg ville nok vælge en færgeoverfart da
>jeg kunne forestille mig at Storebælt kunne repræsentere en udfordring

Færgeoverfart!?

http://rander.dk (temporarily down!)

Romantikken er død, hvis han drikker champagne af dine sko og
får Dr. Scholls hælindlæg galt i halsen. (Phyllis Diller)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-06-05 20:24

> [...]

> Hvordan får man nemmest/billigst/hurtigst disse to biler til København?
> Gerne nemmest, billigst og hurtigst på een gang - men det er vel for

Som de andre skriver, slæb dem, jeg har før slæbt biler over 100km. husk du
skal have prøveplader, og et friskt batteri til positionslyset på den slæbte
bil.
Madpakken bør heller ikke glemmes. 2 PMRradioer vil gøre at køretiden også
kan fordrives med snak.

For et par uger siden skulle vi flytte en skrotbil, der viste sig at være
for stor til traileren, så vi skar den midt over og kørte 2 gange.
Der blev kun brugt 1 skive til vinkelsliberen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 14-06-05 20:33

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Bil 1: Vejer 1200 kg og kan køre selv, men jeg ved ikke hvor langt.

Er den forsvarlig og med plader på? Evt. prøveplader?

> [...]

>Jeg har en bil der må trække 1500kg. Jeg har kun B-kørekort, men kan
>muligvis overtale en ven med B/E-kort til at køre.

Det er jo ikke sikkert at du har brug for B/E hvis ellers tallene
passer sammen, det kan du tjekke her: http://sikkertrafik.dk/164b3e80

>Hvordan får man nemmest/billigst/hurtigst disse to biler til København?

Hvis bil 1 må køre på vejen, så ville jeg leje en autotrailer til bil
2 og trække den med den bil der kan og må det, og så følge efter i bil
1.

Hvis bil 1 ikke må køre på vejen, så har du mulighed for enten at køre
2 gange med autotraileren, eller som en anden foreslår at leje et
køretøj der kan transportere begge biler på en gang.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/