Registreringsattest
Fra : Henri Gath

Dato : 12-06-05 22:45

Må en forhandler tilmelde mig som en indehaver af en bil, jeg endnu ikke har
underskrevet købskontrakten på, uden at få min underskrift på
registreringspapirerne?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-05 05:12

Henri Gath skriver:

> Må en forhandler tilmelde mig som en indehaver af en bil, jeg endnu ikke har
> underskrevet købskontrakten på, uden at få min underskrift på
> registreringspapirerne?

Nej, det kan han ikke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-06-05 08:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Henri Gath skriver:

> Nej, det kan han ikke.

Men manger skriver under for deres kunder, og _det_ er reelt dokumentfalsk.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-05 08:49

Morten Fruergaard skriver:

> Men manger skriver under for deres kunder, og _det_ er reelt dokumentfalsk.

Og med Henri's autoforhandler er det nok decideret svindel.......

Fra : alexbo

Dato : 13-06-05 09:46

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev

> Må en forhandler tilmelde mig som en indehaver af en bil, jeg endnu ikke
> har underskrevet købskontrakten på, uden at få min underskrift på
> registreringspapirerne?

I princippet må han ikke underskrive reg. anmeldelsen for dig, men det er så
almindelig brugt at ingen tager sig af det.
Han ville normalt skulle bruge dit personnr. det kan han næsten kun have
fået af dig.
Man behøver ingen købekontrakt eller andre papirer for at købe en bil, så
hvis forhandleren opfatter bilen som købt, så er der ikke noget mærkeligt i
hans handlemåde.
Han har også forsikret den i dit navn, så hvis du ikke mener du har købt
bilen, må du hellere sige det til ham.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henri Gath

Dato : 13-06-05 17:59

> [...]
> i hans handlemåde.
> Han har også forsikret den i dit navn, så hvis du ikke mener du har købt

Jeg har ikke købt nogen bil, før jeg har underskrevet
købskontrakten.........forhandleren har iøvrigt forfalsket mit
underskrift......dvs. skrevet under med H.Gath

Fra : alexbo

Dato : 13-06-05 18:41

"Henri Gath" skrev

> Jeg har ikke købt nogen bil, før jeg har underskrevet købskontrakten.

Det er ikke meget anderledes at købe en bil end at købe en cykel,
der er ikke noget krav om købekontrakt, fine stempelmærker eller andre
skriftlige ting.

Det eneste der kræves er at køber og sælger er enige om handlen.

Så hvis du har sagt til sælger "den bil køber jeg, her er mit CPRnr. jeg
kommer med pengene på fredag".
Så er det ikke mærkeligt at sælger har indreg. i dit navn.

Men du er den eneste af os to der ved hvad du har sagt, så hvis du siger du
ikke har købt, så har du ikke købt.
men det har ikke noget med en købekontrakt at gøre.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 13-06-05 20:29

"Henri Gath" skrev i

> Må en forhandler tilmelde mig som en indehaver af en bil, jeg endnu ikke
> har underskrevet købskontrakten på, uden at få min underskrift på
> registreringspapirerne?

Jeg kan nu læse at dit spørgsmål hænger sammen med en længere historie om en
Golf, af en eller anden grund synes du ikke det var relevant.
Det ændrer det hele noget, du har givet en udbetaling, du kører rundt i
bilen, og alligevel spørger du om du har købt en bil.

Hvis du nu i stedet havde bedt om et par gode råd til at klare den
situation, så kunne jeg havde overvejet det, i stedet for at spilde tiden
med det andet pjat.

Hvor meget det nok er dig imod, så tag de 15.000 kr., og kom ud af sagen, jo
længere du kører i bilen jo bedre står værkstedet.
Du skriver at du har givet 20.000 kr i udbetaling, d.v.s. at du stadig
skylder et eller andet,
dem har sælger krav på uanset problemerne med bilen, så du skal ikke lade
din modvilje mod at tabe de 5.000 kr. ende med et langt større tab.

mvh
Alex Christensen