Peugeot 406 1.8 eller 2.0
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 12-06-05 15:09

Jeg er ved at se på en brugt peugeot 406 st.car.
Jeg kører ikke med campingvogn, men med en del børn!

Er der stor forskel på om man vælger en 1.8 eller en 2.0?

Peder

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 15:16

> Er der stor forskel på om man vælger en 1.8 eller en 2.0?

Ikke mere end at du 2 uger efter køb ikke lægger mærke til noget - hvad
enten du kommer fra hurtigere eller langsommere bil.

Jeg ville personligt gå efter en 2,0, men det er fordi, jeg sætter pris på
at kunne flytte mig hen til et andet sted i trafikken uden at skulle køre
tarmene ud af bilen.

Hvis man har en tilbagelænet kørestil, så betyder det efter min mening
intet.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan

Dato : 12-06-05 16:08

Hvis valget står mellem 1,8 og 2.0 ville jeg bestemt også vælge 2.0.
Den flytter sig meget lettere og har et godt træk - meeen prøv at kigge på
TS4 2,2 - har sådan en selv - det er bare en drøm at køre i.

Jan

Fra : Nicolaj C.

Dato : 12-06-05 20:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> tarmene ud af bilen.
>
> Hvis man har en tilbagelænet kørestil, så betyder det efter min mening

Hej - jeg har en 1,8. Jeg kom fra en GTI-type senfirser bil, der rigtig
kunne flytte sig. Men efter lidt tid fungerer en 406 1,8 fint. Specielt
lydbilledet over alle omdrejninger synes jeg er meget fint.

Fra : HKN

Dato : 12-06-05 20:16

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> Jeg er ved at se på en brugt peugeot 406 st.car.
> Jeg kører ikke med campingvogn, men med en del børn!
>
> Er der stor forskel på om man vælger en 1.8 eller en 2.0?
>
> Peder

Hej,

Afhængig af model m.m. Men hvis det er 2 ens modeller, ville jeg nok
"nøjes"
m. 1.8! Jeg har selv haft 2x 2.0, men har ved service f.eks lånt en 1.8,
og
jeg kunne faktisk ikke mærke forskel v. alm. kørsel - kun på motorvej,
syntes jeg at der var en marginal forskel.

-Henrik

It has removed 78 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-06-05 21:10

HKN wrote:
> [...]
> jeg kunne faktisk ikke mærke forskel v. alm. kørsel - kun på motorvej,
> syntes jeg at der var en marginal forskel.

Jeg har prøvet begge motorer, dog sad de i Citroen Xantia'er. Jeg synes
der var massiv forskel. Med 1.8'eren var det ligesom bilen der bestemte
hvor stærkt det skulle gå - med 2.0'eren var det mig :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 12-06-05 21:02

Er en 2.0 ikke dyrere i vedligeholdelese?

Peder

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-06-05 21:10

> Er en 2.0 ikke dyrere i vedligeholdelese?

Det er så lidt, at det ikke er værd at tale om, IMO.

/Jan W Nielsen