Græsspiseri
Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 03-06-01 18:39

Hvorfor spiser min hund græs? Er det det samme som med katte. Hun kaster
også op med jævne mellemrum.

Hilsen Tina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 21:24

> Hvorfor spiser min hund græs? Er det det samme som med katte. Hun kaster
> også op med jævne mellemrum.

Hej Tina

Hvilken fodder bruger du? Er det det billige, så prøv evt. at skifte til
LoneStar, Eukanuba eller andet i den stil...

Rinnie Ilsøe

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-06-01 20:15

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> wrote in message

> Hej Tina
>
> Hvilken fodder bruger du? Er det det billige, så prøv evt. at skifte til
> LoneStar, Eukanuba eller andet i den stil...

Hej Rinnie,

Kan du ikke forklare hvilken bagvedliggende egenskab ved det nævnte foder
der gør at det løser problemet med græsspisende hunde?

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Jannie Sørensen

Dato : 05-06-01 16:10

Mine hunde og katte (og hesten naturligvis *SSS*) spiser alle græs - til
trods for at de får foder af god kvalitet (Royal Canin).

Mine hunde spiser græsset bevidst for at kaste op, for "maven tømmes" kort
efter de har spist græsset!

venlig hilsen

Jannie Sørensen
Handelsgrafiker

WEB DESIGN & DTP
http://www.nokke.subnet.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-06-01 22:39

I græs og andre grønne planter findes vitaminet Folinsyre, det er først og
fremmest derfor ksatte spiser græs, måske er det det samme for hunde

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 03-06-01 23:29

Hej Tina!

Først vil jeg sige, at jeg ved ikke om katte og hunde spiser græs fordi der
er folinsyre i det. Men jeg kan fortælle dig, at katte og hunde spiser,
gnaver og slikker alt muligt og umuligt. Og derfor får forskellige uønskede
elementer i maven, som de gerne vil af med. De bruger græsset som
brækmiddel. Og mere ved jeg faktisk ikke om det, men det er ganske
naturligt.

Hilsen

Jesper

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-06-01 13:31

Jeg har aldrig haft en hund (eller kat) der behøvede at spise græs for at
kaste op.

Jeg husker desværre ikke hvordan hunde spiser græs (det er 5 år siden jeg
havde hund), men katte tygger for det meste bare saften ud af græsset, de
spiser det ikke.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anders And

Dato : 04-06-01 09:44

Vi har en boxer hvis mave engang i mellem rumler som et helt godslokomotiv.
Han spiser intet før han har fået lov til at komme ud og spise noget græs.
Det er ikke ligemeget hvad græs det er. Det skal være det brede græs (det
som nogen bruger til at pifte med.) Nu er hans tandsæt ikke lavet til at
gnave græs over med så som regel skal vi plukke det til ham og dette giver
sommetider nogle sjove kommentarer fra folk som møder os når han spiser. Når
så vi kommer hjem kan han igen spise hans normale mad. Hvad det er græsset
gør ved jeg ikke men han kaster ikke op af det.

Mona

Fra : Lina Kugge

Dato : 04-06-01 14:45

Mine hunde har altid 'græsset' og ikke for at kaste op af det. Men de er
selvfølgelig også blevet miljøskadede af at være med, når jeg har været ude
og græsse med min hest. Min yorkie var specielt glad for græs, og skulle
oftes hales væk fra de grønne godbidder.

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Jeannette Nielsen

Dato : 05-06-01 09:01

Hej Tina

Jeg mener at vide at hunde såvel som katte spiser græs for at forbedre deres
fordøjelse. Altså ikke for fremprovokere opkast, men for at forsyne sig selv
med fibre, der hos dem, som hos os, får tarmene til at arbejde.
Især langhårskatte har glæde at græs for at fordøje alle de hår de slikker
af.

VH
Jea

Tina Holtz Uhre <lily@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fdss8$1nk8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 05-06-01 21:41

Hej NG

Mange tak for alle svarene.
Jeg tror bare at jeg vil konkludere at hun spiser græs for at komme af med
irritationen fra alle de hår, hun må indtage. (hun er meget langhåret!!)
Hun får ikke billigt foder (og det får vist også skyld for meget) og er
ellers sund og rask.

Hilsen Tina